Welke image en waar te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.245
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Dit bericht is bedoeld voor beginnende gebruikers van de DM 800.

Met nadruk vermelden we dat het altijd een PERSOONLIJKE keuze is wat je op de DM 800 gebruikt

We krijgen nogal eens via PM de vragen: welke image is het beste en welke emu.
Onderstaand een deel van een reactie die wij dan via PM geven:

Wat emu's betreft is gbox oud en wordt niet meer van nieuwe versies voorzien. Het draait (funktioneert) nog wel. Wij gebruiken, net zoals vele anderen, CCcam. Alhoewel sommigen problemen hebben met het updaten van hun originele kaart (wij niet), maar dat kan aan een config foutje liggen of aan iets anders.

Images zijn er meerdere. Ligt natuurlijk aan de persoonlijke voorkeur. Wij hebben aan de DM800 een USB hangen (maar CF kan ook); voordeel is dat je dan in flash (dus zeg maar op de box) een image kunt doen, terwijl je daarnaast op USB (of CF) andere images kunt doen en dan bij het opstarten kunt kiezen welke image je wilt gebruiken. Dat gaat niet zo maar, want je hebt dan een multiboot plugin nodig. Betere images zijn: OoZoon en Gemini, er zijn er echter meer.

Wij hebben de LEAN versie van OoZooN in flash. De full versie is te groot voor de flash dus die hebben we op USB staan net zoals Gemini. Daarnaast hebben we nog PLi image op flash. Voor Multiboot gebruiken we de Barry Allen plugin. Prachtig ding.

Er is een website, genaamd IHAD (I Have A Dreambox) waar vnl duits wordt gesproken (er is wel een engels corner waar je in het engels terecht kunt), op die website zijn de makers van OoZooN en Gemini aanwezig. Op die site kun je via het knopje (menu) Database bij de Gemini images komen. OoZooN heeft zelf een site voor zijn images.

Voordeel van OoZooN is dat hij razendsnel is met updates. Zodra er wat in Enigma2 is veranderd (da's bijna dagelijks) update OoZooN de image en kun je online dus via de box updaten. Ook vind je bij IHAD de belangrijkste plugins op het board (meestal in de eerste posting van een thread staat de laatste update).

Nu de vraag waar je dat allemaal op het internet kunt vinden.

Gemini board: klik
Gemini image: klik
OoZooN-lean image: klik
OoZooN-full image: klik
OoZooN website: klik
Barry Allen plugin: klik
 
Aangezien ik zelf absoluut geen voorstander van Gemini meer ben (ondanks stabiele images) heb ik wel nog een andere gevonden.
De Nabilosat images zijn iets minder stabiel op een DM800.

Maar bij bovenstaand rijtje mag men zeker nog wel de LT images toevoegen:
LT website: klik
LT Team images: klik

Zeker met de DreamTV skin zijn ze wel mooi. Hou je virusscanner even in de gaten.
Bij het klikken op de link kreeg ik een popup waarschuwing, maar het kan ook spyware zijn die in mijn pc geslopen is.
 
:closed:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan