Welke image gebruiken jullie.

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
234
Punten
63
Leeftijd
57
Ik heb sinds gisteren gemini 4.0 op me dreambox 7000 staan. Nu ben ik benieuwd met welke image jullie draaien en waarom. Dus de voordelen maar nu we toch bezig zijn ben ik ook benieuwd wat de nadelen zijn.

Ik ben benieuwd.

;)

Nr.10

@Nummer10,

Ik gebruik hier nu de Gemini3.40...

Deze draait bij mij lekker stabiel, met op dit moment mgcamd/newcs als emu.

Ik draai momenteel een combinatie, Gemini 4.0 in de flash en Nabilo V08 op de USB stick in multiboot mode.

Nadelen kan ik zo vlug niet ontdekken, beide images zijn zeer aan elkaar gewaagd, net als bijv. de PLI die het ook erg goed doet, maar die vindt ik persoonlijk wat ingewikkelder in elkaar zitten. Kan echter ook gewenning zijn.

De Nabilo zit immers ook een stukje anders in elkaar (alles toch makkelijk te vinden hoor), maar die ziet er wel erg gelikt uit.

Voordeel in de Nabilo is dat deze een ingebouwde key updater heeft, maar ik zie dat eerlijk gezegd ook weer niet als nadeel voor bijv. de Gemini. Key updaters zijn immers toch eigenlijk aparte dingetjes die niet standaard bij een image horen en ook gemakkelijk voor andere images als plugins verkrijgbaar.

Ik heb zelf PLi in de flash, hij ziet er inderdaad niet zo gelikt uit maar draait goed.

om een voorbeeldje te geven van wat een plus is -> bij de zenderlijst zie je achter elk channel een balkje welk aangeeft hoelang een programma al bezig is.

Dat geeft je wel een handig overzicht bij het zappen :tong:

Oproep:

Volg het voorbeeld van nr.10 en vermeld niet alleen welke image je er op hebt, maar ook wààrop !

Op mijn 7000 en op mijn 500 staat PLi®, omdat ik daar inmiddels lekker mee uit de voeten kan (voor wat ik er mee doe).

Ook omdat ik de laatste tijd de tijd niet heb om echt te gaan experimenteren, blijft het dus nog wel ff bij die PLi® helenite.

Kan er daarom ook geen voor of nadelen aan knopen, want heb dus geen vergelijk.

Oproep:
Volg het voorbeeld van nr.10 en vermeld niet alleen welke image je er op hebt, maar ook wààrop !
Nou oké dan @Mas3.

Ik had alleen gezegd wat ik als image had. ;)

Op dit moment draait bij mij de Gemini3.40, waarom weet ik eigenlijk niet, want daarvoor draaide ik de zgn "christmas editie" liep lekker stabiel totdat ik een keer een foutje maakte wat bij mij het besluit gaf om een nieuwere versie te proberen, wat nu dus al weer een half jaartje lekker draait op mijn Dreambox 7000s.

Hiervoor draaide ik the hydra...

Verder doe ik eigenlijk weinig met deze image, waar nodig in de softcam wat keys toevoegen, maar nu er op dit moment voldoende aanbod is van plugins die dit voor mij doen gebruik ik bijvoorbeeld serrekaka voor D+. :biggrin:

Maar er zijn nog zoveel leuke dingen die je met een image kan die je niet zomaar 1 2 3 op een avondje uitdoktert.

Het verschil in emu's en cams bijvoorbeeld en waar sommige een kunst in hebben het schrijven van scripts ( leuke gesprekjes tijdens een BBQ... ).

Eigenlijk is niet alleen de image maar ook de Dream zelf een hobby zonder einde.

De door mij genoemde combinatie van images (multiboot) draaien op mijn Dream 7020.

Boven op de slaapkamer staat nog een DM500 en hier bevindt zich Gemini 3.60 op of zoiets, in elk geval ook een Gemini, alleen nog niet de 4.0.

Hij voordeel hiervan is dat die Gemini's die MaxVar images hebben waardoor je maximale ruimte in je /var vrij hebt en bij de DM 500 is dat wel zo handig.

Bij twee kennissen van me heb ik ook Gemini 4.0 geinstalleerd op een 7000.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan