Welke satelliet ontvanger?

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.209
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Welke satelliet ontvanger zou je nu kopen?

Ik ben benieuwd of er nog ontwikkelingen in de ontvangers (hardwarematig) zit.
Wat zijn de snelle / betere ontvangers vandaag de dag en wat zijn de verschillen met de andere ontvangers?
 
Ik zou kiezen voor een hybride ontvanger wat ook iptv kan "ontvangen".
Zelf heb ik een dualboot android /enigma2 doosje staan. Zgemme H9.2H SE....een oudje..
OpenPli draait er op.
Maar hoofdzakelijk kijk ik vrijwel geen tv meer, ook geen schotel oid..

..voor de rest staan de ontwikkelingen een beetje stil denk ik.. Dezelfde oude meug van 5 jaar terug is nog steeds verkrijgbaar...maar ik volg de ontwikkelingen niet meer..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n zGemma bij m'n schoonbroer gezien, aardig maar toch niet wat ik zou kiezen.
Misschien een wat stabielere versie als die er is.

Persoonlijk zou ik vermoedelijk weer terug grijpen op een kleine stabiele ontvanger zoals de VU+ Zero of zo.
Ik volg de ontwikkelingen ook niet meer zo want weinig te doen op sat.
 
Heb er zelf nig steeds een ultimo staan
Kun je alleen niet meer krijgen helaas.
Bevalt me wel want neem alles op om de reclame door te spoelen.
Zowel kabel als sat er op
Dubbele kaarten er in zolang de sat op de glamping niet nodig is.
Daar staat dan een duo2
 
@Black Tiger , ik heb met de laatste firmware geen crashes gehad of iets dergelijks, hier werkt het in elk geval stabiel, anders had de box al lang een nieuwe eigenaar gehad.......in de vorm van de milieustraat of zo. :biggrin:
Alleen is de android versie wat verouderd, dat is nog Android10.
 
@Dr.Z volgens mij is de Android versie van mijn neef nog iets ouder. Op sat werkt ie goed, maar op iptv werden er toch wel vaker hakkelingen of hangers gezien, dat Android op dat kastje vond ik niet van het stabielst en vond het nogal traag ook.
Maar dat kan inmiddels wel verbeterd zijn uiteraard.

@sat-ed Met meer tuners is wel leuk. Maar ik doe nu opnemen in de cloud met de Nextbox (niet mini) en dat werkt zo goed, hoef me ook geen zorgen meer te maken over tijd en zo en kan gelijk hele series programmeren. Dat laatste is bijzonder handig.
 
Ik heb alle 4k boxen van Vu hier staan en ben eigenlijk zeer gecharmeerd van alle modellen, stabiel en degelijk.
Enige van de duo4k (niet de se) het een eeuwigheid duurt voordat de drivers geladen worden, en die wel wat beter hadden mogen zijn maar voor de rest blijft het mooi spul maar ik heb makkelijk lullen, die dingen krijg ik gewoon met de post binnen ;)

Ik heb voor de hobby twee Ultimo4k boxen en een Duo4kSE uitgerust met FBC tuners en kom echt niets meer tekort ;)
Verder nog een stuk of 50 STB's in de kast welke ik soms even uit de doos haal om iets te testen dus heb ik alles wel zo'n beetje in de handen gehad, de Vu's blijven mijn favoriet.
 
@Black Tiger
Neem alles lokaal op dan wel op de hdd van 3 t dan wel naar de nas van dubbele capaciteit.
Heb graag alles zelf in de hand.
Aanschaf van de nas moest al dus heb verder alleen maar energie kosten

@Tech
vu is leuk spul vind ze alleen vrij warm worden.
Heb nu de duo2 en de ultimo en beide types een koeling bij in gebouwd.
 
@Tech
vu is leuk spul vind ze alleen vrij warm worden.
Heb nu de duo2 en de ultimo en beide types een koeling bij in gebouwd.
Koeling ingebouwd????? Het je het over de Ultimo4k?
De duo2 werd inderdaad bij mij ook wel wat warm maar zo warm dat er een koeling in moest worden gezet kan ik me echt niet herinneren...
Die dingen worden bij mij nog niet handwarm, zeker omdat de voeding extern zit ervaar ik minder warmte dan met interne voedingen.
 
Owww
Had in pli een temp van bijna 80 vond ik toch ff te
 
In de Vu+ Duo2 zit inderdaad standaard een fan ingebouwd...

vu_duo_2_achterkant_1.jpg
 
correctie heb ff gezocht geen 80 maar rond de 70 bij vol belasten
@mimisiku heeft er een draadje over bij een collega forum
zelfde probleem
gaat om de ultimo4k compleet vol met tuner printen en hdd 3t
heb er een fan in gebouwd boven de cpu met externe voeding
vertrouwde het niet helemaal

@Dr.Z
met fan willen die ook nog wel eens heet worden
en nee staat niet in een afgesloten kast
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan