Werking airconditioning

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.452
Punten
113
Leeftijd
61
Zijn er hier ook gebruikers aanwezig met verstand van airconditioning? Split unit voor thuis?

ligt aan de term "verstand van" :tong:

wij hebben hier 2 hangen

3 draads besturing binnen unit van het laptop merk :) je merkt wel met deze hitte dat ze echt moeten werken, maar wat wil je ook met 30+ graden.

Nee daar gaat het me ook een beetje om.

Heb hier een split unit hangen van 12000 BTU merk geen idee, was toen via garageverkoop voor 400 euro maar dat moet voldoende zijn voor onze oppervlakte. Zit nog dat oude gas in wat nu niet meer gebruikt mag worden.:)

Filters zijn schoon en is verleden jaar nog gecontroleerd op druk en vloeistof.

Het verbaasde me echter dat het 3,5 uur draaien kostte voordat de temperatuur van 28,5 naar 25 graden was gezakt binnen. Ik dacht dat er koudere lucht uit airco's moest komen.

Maar nu hoorde ik gisteren dat het bij hun ook een aantal uren draaien kostte voor de temperatuur een paar graden lager te krijgen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of dat normaal is.... ik dacht altijd dat het binnen een uurtje wel gelijk een graad of 3 a 4 koeler moest zijn.;)

paar minuten kun je vergeten of je moet giga overcapaciteit hebben.

dingen draaien hier nu continu en zelfs dan kun je vernemen dat ze het zwaar hebben.

Oke daar ging het me om, dan ben ik gerust gesteld.

Even een ander vraagje, dit betreft een mobiele airco.

Weet jij toevallig waar ze zo'n koppelstukken verkopen voor uit 't raam te hangen? Slangen zijn overal te krijgen maar koppelstukken om uit het raam te hangen ho maar.

koppel stuk die achter in de airco gaat zou ik bij een onderdelen huis zoeken.

om slangen te koppelen hebben ze misschien ook.

zo niet maat opmeten en dun wandige buis zoeken bij de bouwmarkt tairip er om klaar.

zolang de slang niet te lang is moet dit lukken.

om de slang uit het raam te krijgen kun je ook nog creatief gaan doen met platte buis systeem.

Nee niet het koppel stuk wat achter in de airco gaat, daar heb ik er twee van.

Gaat me echt om dat koppelstuk wat dus van rond naar ovaal gaat aan de raamkant, dus om uit het raam te hangen.

Zal nog eens rondkijken. Misschien is het ook niet meer nodig. Vrouw was er niet happy mee, wil liever een gewone ventilator. Nja dat kan ook he.:)

Black Tiger, ik wil gerust even meezoeken naar zo'n koppelstuk, maar dan kom je op "commerciële" websites. ;)

Wat ik dus gedaan heb ik "koppelstuk airco rond naar ovaal" via Google, en dan kom je bijvoorbeeld dit tegen. ;)

Ik heb ook even gekeken bij het merk wat bij ons op het werk gebruikt wordt om onze werkvloer te koelen, maar die zijn erg duur. (Daikin)  Maar die werkvloer is dan ook ruw geschat ongeveer een voetbalveld groot, en een meter of 6 hoog. :biggrin: Hij blijft wel lekker stabiel op 18 graden, maar vraag mij niet wat hij voor stroom vreet?

Bedankt voor het meehelpen. Een Belgische site had ik al gevonden maar dat werd toch wat lastig.

Heb er middels jouw link nog een paar anderen gevonden. (Y)

Zoals gezegd zal het waarschijnlijk niet meer nodig zijn, maar mocht men zich bedenken, dan weet ik in elk geval waar te kijken, thanks.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan