Wi-fi netwerk booster

• Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Er bestaat een booster van Linksys, maar die kost zo'n 80 Euro.
Zijn er ook goedkopere modellen te vinden ? Genre 'stoof' van in het CD tijdperk ? Met die versterkers kwam je al gauw een paar kilometertjes ...

Wie heeft hier ervaring mee ?

CU
Red

De linksys boosters, werken niet echt denderend.

Je moet toch echt wel een 1 watt booster hebben, te koop in de usa.

kosten 1000 euro.

GR Fred.

1000 Euro ???????? Die is in 18 karaat goud dan of zo ???

In CB tijdperk had je ze voor 15 Euro ! Voor 5 Watt !!!

Enig idee waarom die zoveel moeten kosten ? En waarom ze enkel in de US verkrijgbaar zijn.

Wat dacht je van een eventuele D-Link powerhack firmware waarmee je het zendvermogen kan opkrikken. Werkt prima op mijn Linksys WAP11 (eerste HW versie).

Of gebruik een rondstraler die het signaal versterkt.

Maar uh, binnenshuis voldoet de Linksys prima, of ben je je internet verbinding aan het delen met de overburen? ;-)

Grtz Mike

Nee, maar ik heb hier nogal slecht ontvangst ... alle muren zitten vol metaal ... vandaar dat een iets sterker signaal best welkom zou zijn.
De laatste test die ik hier gedaan heb (toegegeven, is al enkele jaren geleden) kwam ik al in de problemen toen ik 5 meter van de zender verwijderd was.

CU
Red

Inderdaad de dlink software in de linksys proppen, levert wel wat meer power op...

En waarom deze powerboosters zo duur zijn, zit hem puur in het feit dat deze een digitaal gemoduleerd signaal moeten versterken.( er mag dus geen vervorming in het signaal komen, anders kom je de straat helemaal niet meer uit..)

Ook moet de booster heel snel kunnen schakelen tussen tx en rx.

En power transistoren die toch nog wat power leveren op 2.5 ghz en deze klasse aan kunnen zijn niet goedkoop.

Ga je er maar eens in verdiepen, dan kom je er wel achter dat dit niet makkelijk is..

GR Fred.

Sjesus....LINKSYS....

Daar heb ik wat van gedistribueerd..

Heel wat WPC's en WAP-jes aan de resellers verkocht.
Leuke tijden gehad met die club maar nu ze door Cisco overgenomen zijn, niet leuk meer.

BTW, Wifi Boosters van welk merk dan ook zijn in Nederland verboden. Met sommige richtantennes zoals die van Gandalf, overschrijdt je door de versterking het toegestane zendvermogen al.

Cliff

Nee hoor,

Met een Radio Zendamateur Machtiging mag ik wel 100 watt maken met het Wifi systeem, volgens een voorlichter van het Agentschap Telecom.

Dan nog een een Richtantenne dr achter die 24 dbd doet...

Je brult zo half Nederland door....lol

GR Fred.

Even op de wepsite van de digitale stad Leiden kijken, daar staat de uitleg.

GR Fred.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan