Wie heeft er nog oude seca1 cyfra kaarten, kunnen naar seca2 geprogd worden..!!

J

jeejee

Hi..
Illegal Cyfra+ cards reactivation in Seca2

Day after day new information about break of Seca 2 encryption appears on the market. Most likely, the old Cyfra+ card can be illegal reactivated for Seca 2, full Platinum package of Polish Cyfra+. The lower number of old card, the easier illegal reactivation for Platinum package. It looks like, Polish Cyfra+ has the problem with piracy again.

If the information about old Cyfra+ cards pirate reactivation are truth, Polish digital package will have a problem with this new, extremely good secured SECA2 encryption. The package management will have to consider to change its expectations of subscriber`s increase in this year. Most likely, Cyfra+ will stop groundless cards exchange, and it will categorically demand the old, not active cards return.

Pirate activation of Cyfra cards is only one from this package threats. The package could fully disregard smartcard splitters, however pirate reactivation or emulation and free viewing Cyfra+ or other packages channels (Cyfrowy Polsat, Sky Italia or Digital+) on its own terminals is huge danger.

This might be some kind of punishment for equipment unsensibly give away. The package has choose to force thousand of terminals, dishes and LNBs free on the market instead of investments in the programming and distribution of the cards only. The free dishes and LNBs will be now used for FTA channels reception, is it what Cyfra+ wanted?

Cyfra+ could not care less for its own channels production. The only good example are Minimax, Minimini or Ale Kino channels. However package could create much more interesting channels: ?apu Capu TV, or movies channels Canal+ Film 2 - 16:9 broadcast in Dolby Digital. The all satellite receivers, ever FTA have Dolby Digital slot, but because Cyfra+ terminals does not have AC3, therefore HBO, or non from Canal+ Multiplex channels broadcasts digital audio ? it is the time to change it.

What will Cyfra+ do?

Will it react on technical and programming demand on the market. Will it change strategy on the market and become customer friendly? Will it stop to frighten its subscribers by vindication companies?

Will it change Seca-MediaGuard encryption, or it will cure it?

Will it withdraw from the market Pioneer terminals, which are patched.

It looks like Cyfra+ situation is very difficult.

Grtz... JeeJee
Sathopper
Quote: from satkurier

Mmm lijkt mij onwaarschijnlijk,de oude cyfrakaarten zijn namelijk dezelfde als de oude seca nl kaarten,dus zou je het ook op een oude seca1 kaart nl kunnen zetten,maar ik denk dat er in die kaarten net effe iets mist.

Maar je kan er wel een garage deur opener mee maken op werkend op seca 1.Of met de nieuwe aldi pc je computer beveiligen op seca 1,ja zo heb je nog iets aan die kaart.

Weet er iemand waar ik info kan vinden hoe ik mijn oude c+ kaart kan reproggen tot garagedeuropener? Lijkt me toch best leuk om indruk mee te maken op de buren.

Hi..

Laten we nou ff kijken wat er allemaal alweer mogelijk is.
Dan sta ik nergens meer van te kijken.
Dus laten we ff w9 met oordelen, elke week is er wel weer een verrassing.
Weet je nog 2004.. ??? 't jaar van de sat.

Grtz.. JeeJee
sathopper

Onwaarschijnlijk dat dit waar is. Oude cyfra kaarten zijn Num4.0, terwijl nederland Num4.1 en 4.1b en later 6.0 had.

De Num4.0 is met een programma in een toestand te brengen waar je de kaart kunt personaliseren, m.a.w. het UA en de basiskeys schrijven. Op die manier heb ik op een cyfra kaart een clone gemaakt van een NL kaartje, toen het NL kaartje aangemeld en het werkte, het cyfra kaartje werd ook netjes geactiveerd. Maar toen was zowat alles al bekend, je kon simpel de boel uitlezen en dat is nu anders.

Het lijkt me sterk dat je in die mode ook het hele operating system van de kaart kunt vervangen, bovendien zit daar waarschijnlijk een andere processor in.

Verhaaltje is vermoedelijk een grap. Oude kaarten nu nog opvragen? De meeste gewone abonnees hebben dat ding waarschijnlijk weggegooid.

Wat waarschijnlijk wel lukt is een PBM wijzigen, ik zie weleens EMM dumps rondslingeren van cyfra, en dat betekent dat men dat blijkbaar kan. Maar dat zou via een timing/reset bug kunnen en daar heb je geen kennis van de kaart zelf voor nodig.

Hi...

Originally posted by Satslope
Onwaarschijnlijk dat dit waar is. Oude cyfra kaarten zijn Num4.0, terwijl nederland Num4.1 en 4.1b en later 6.0 had.

the old Cyfra+ card can be illegal reactivated for Seca 2, full Platinum package of Polish Cyfra+. The lower number of old card, the easier illegal reactivation for Platinum package. It looks like, Polish Cyfra+ has the problem with piracy again.
If the information about old Cyfra+ cards pirate reactivation are truth, Polish digital package will have a problem.

Goed lezen, er staat dat je van een oude cyfra seca1 kaart een CYFRA SECA2 kan maken, dus nix ned. ofzo.
En wrom zou dat niet kunnen. ?
Wel eens geprobeerd ??

Grtz... JeeJee
Sathopper

Originally posted by jeejee
Hi...

En wrom zou dat niet kunnen. ?

Grtz... JeeJee
Sathopper

Bestje JeeJee,

Dat heeft Satslope net uitgelegd....

Als je niet de hele seca2 kaart 100% kent, hoe wou je die dan overzetten op een oude seca1 kaart, hierin zit het probleem dus.

GR Fred.

Yep het is dus niet een kwestie van effe wat keys overtikken en het loopt,voor zeg maar het besturingssysteem voor seca 2 mist er het 1 en ander in de kaart,en ook dat zou aangevuld moeten worden.En dat is volgens mij voor het publiek zoiezo nog niet mogelijk om in dat gedeelte van de kaart te komen.

Het voorbeeld wat ik gaf was een oude cyfra seca1 personaliseren met gegevens van een NL (seca1) en dat ging gewoon. Wel geinig natuurlijk, en met dank aan Roland von Gilead en anderen. Dit is inmiddels verleden tijd allemaal.

In een kaart zit een microprocessor en die werkt als hij de juiste instructies krijgt (een programma dus). Stel dat je uit een nieuwe cyfra kaart dat programma kunt halen en in een oude cyfra kaart zetten, dan moet die processor precies hetzelfde zijn, want anders snapt dat ding er geen bal van. Alleen in dat geval zou het kunnen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar ik vind het wel onwaarschijnlijk.

heb het geprobeerd maar helaas
zijn ook met 6.1 en 6.0 toen in spanje bezig gewest ook geen succes die lijkt trouwens verdacht veel op de nl 7.3 de 7.0 is in iedergeval anders als de 7.3 maar wie niet waagt wie niet wint toch

ik heb hier een cyfra+ kaart liggen s2,verlopen kan ik daar wat met,
gr. harleyke.

dit nieuws stond gisteren op Sat kurier,

W Internecie s? dost?pne klucze operacyjne dla polskiej platformy Cyfra+ (ID 0065), kt?re mo?na dopisa? do oryginalnych kart Cyfry+ (w Seca 2) - najlepiej gdy numer seryjny zaczyna si? od 100 (starsza wersja oprogramowania kart 7.0). Warunek nielegalnej reaktywacji, to karta Cyfry+ nie mo?e by? z dat? 91 rok.
Karta Cyfry+ po nielegalnej reaktywacji, kt?ra na bazarach i elektronicznych gie?dach w Polsce kosztuje od 80z? do 100z? b?dzie bez kontroli Cyfry+ pracowa? oko?o 2 miesi?ce (dobrze jest umie?ci? j? w blokerze). Po 2 miesi?cach nielegalna reaktywacj? trzeba powt?rzy?.

Do nielegalnej aktywacji kart Cyfry+ u?ywane s? a? trzy programy, a te ca?kiem swobodnie dost?pne s? w publicznym Internecie wraz ze szczeg?owymi opisami po polsku! Programy pochodz? z W?och i Hiszpanii - zosta?y zaimplementowane do polskich kart Cyfry+.

Lewe dopisywanie kluczy jest mo?liwe, dzi?ki znalezieniu b??du - 36 bug.

Er zijn op het internet operatie sleutels( zo staat het in tekst) beschikbaar voor poolse platfoorm Cyfra+(ID 0065),die men kan bijschrijven op originele Cyfra+ kaart (in Seca 2) -het liefst als het serienummer begint vanaf 100 ( oudste versie softprogramma kaart 7.0).Voorwarde voor het ilegale reactivatie is dat het Cyfra+ kaart kan niet van het 91 jaar zijn.

Het Cyfra+ kaart na de ilegale reactivatie, die op het markt en electroniche beurs (ik denk allegro of zo) in Polen van 80zl tot 100zl kost,zal zonder controle van Cyfra+ ongeveer 2 maanden werken (is er goed als je die in een blokerning aparat zal duwen-snap niet wat ze hiermee bedoelen).Na 2 maanden zal er moeten ilegale reactivatie herhalen.

Voor ilegale activatie Cyfra+ kaart worden al 3 programmas gebruikt,ze zijn vrijwel op het openbaar Internet sites beschikbaar met gedetailleerd beschrijving in het Pools ! De programmas komen uit Italie en Spanje - zijn gemaakt voor poolse Cyfra+ kaart.

Links bijschrijven van sleutels (zo staat er...) is er mogelijk dankbaar gevonden van een fout - 36 bug.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan