wie heeft het mooiste forum???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Ik wil dit al al langer doen, eigenlijk al sinds dat hier al een paar polletjes gehouden zijn zoals bijvoorbeeld wie de mooiste avatar heeft....

Ik wil nou eigenlijk gewoon eens weten wie het mooiste satellietforum heeft?

En dan bedoel ik niet het gezelligste, want dat is natuurlijk hier!!!!!

Maar het mooiste en dan bedoel waar je het meeste aan leuke plaatjes zoals :biggrin::biggrin::biggrin: bij kunt zetten zonder beperkingen?

Mijn favoriet op dat gebied is toch wel het irsecaboard.

Ik weet niet of er de link bij mag maar zet hem er toch maar even bij, als het niet mag moeten de eendjes hun tanden er maar in zetten en anders moet onze tijger maar even grommen....

Ik ben benieuwd of er nog forums bij zitten die ik niet ken?

http://www.irsecaboard.bc-host.cc/wbb2/

Het aantal plaatjes bepaald niet wat het mooiste is, dat zijn gebruiksopties die misschien wel leuk zijn voor de gebruiker, maar hebben in principe niet met mooi te maken.

Veel van die zaken zijn wel leuk of mooi, maar worden uitgeschakeld omdat ze een beveiligingsrisico inhouden. Zo zijn er bijv. best leuke dingen te doen met html of image tags, maar zijn deze disabled omdat -als- er ergens een bug of beveiligingslek ontdekt wordt, het vrijwel altijd daarin in.

Zo kun je ook andere zaken activeren zoals lettertypjes en kleurtjes, maar veel gebruikers gaan dan weer overdreven gebruik daarvan maken wat het complete aanzicht niet ten goede komt en daarmee dus het mooie aan een board afbreekt.

Ik heb zelf echt heel mooie forums gezien niet over satelliet, maar dat zijn dan gasten die echt goed thuis zijn in php bijv. en een versie vbulletin zoals je nu hier bij Duck ziet draaien, compleet ombouwen met ronde kantjes erop en een schuifmenu'tje en weet ik wat voor moois allemaal, dat ziet er dan echt gelikt uit en dan heb je dus ook pas een echte zelfgemaakte layout aanpassing die het mooier maakt.

Satfun heeft bijv. de nieuwe versie van vbulletin draaien, die is op zich al mooier. Huts heeft die nadien ook er op gezet en daar ziet het al weer wat mooier uit omdat ik geen tijd heb gehad (en ook wegens dialup) om het verder af te maken, dat komt nog wel, maar dat is dus mooi, maar da's een standaard. Van echt mooi kun je pas spreken als er zelf veranderingen in zijn aangebracht enwel in de layout.

Avatar en smiley's zijn daarbij wel leuk, maar als je nu ergens meer smiley's op een regel mag zetten dan elders, maakt het er echt niet mooier op.

Bij mooist ga je dus kijken naar de overall impression, de algehele indruk die hoofdzakelijk door de layout en indeling bepaald wordt, niet door het aantal akkefietjes wat je mag of kan gebruiken.

Als je dan op die manier grafisch naar het irseca board gaat kijken ziet het er zeker mooi uit, maar ook vrij standaard van opzet, layout en indeling.

Daar is niets mis mee hoor, maar met deze reply wil ik alleen maar aangeven dat je toch even goed moet kijken voordat je iets mooiste noemt, want voor hetzelfde geld verklaar je een stukje forumsoftware of een versie forumsoftware voor "mooiste board" terwijl dat verder totaal niets met het eigenlijke board te maken heeft.
Vergelijk daarbij Fun met Duck. Fun is nu ook mooier. Maar dat heeft alleen maar te maken met een versie-verschil tussen Duck hier en Fun dus daar kun je in feite niets uit afleiden. Duck hoeft dan maar te upgraden en is dan even mooi.
Dus als je een keuze gaat maken voor "mooiste board" moet je even verder kijken dan je neus lang is.:)

Het mooiste forum? Helaas bestaat het niet meer, maar voor mij was dat de simpele opzet van het ?oude?Duck forum gewoon recht aan recht toe op Network.
Geen fratsen maar duidelijk leesbaar en beslist geen censuur, dit is beslist geen verwijt naar de mensen achter het huidige Duck forum de omstandigheden zijn nu immers anders.
Maar heb best vaak heimwee naar die goede oude tijd waar je als beginner gewoon de domste vragen kon stellen en er ook serieus op geantwoord werd.
Hoe blij was je niet als het uiteindelijk gelukt was om door ruilen van de juiste gegevens je oude vertrouwde goldcard AU bleek te zijn.
Hoeveel bezoekers en postings waren er niet toen C+ de aanval op de GW inzette en hoeveel tijd waren we niet bezig om deze aanval weer ongedaan te maken.
Ik weet dat je niet achterom moet kijken maar je blik op de toekomst moet richten?. Maar af en toe?
Wat ik persoonlijk een goed board of forum vind is een board dat geheel onafhankelijk van wat dan ook fungeert, dwz. zonder commerci?le belangen en gedreven door hobbyisten.
Helaas moet je die tegenwoordig met een lampje zoeken maar als je echt zoekt kom je ze nog tegen.
Dat zijn voor mij de forums ongeacht de opmaak waar ik het meeste plezier aan beleef, gewoon recht aan recht toe en gedreven uit het hobbyisme.

Dat is mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn wij leven immers in een democratieland toch?

@Kwakkie: Wat jij bedoelt zijn de leukste of interessantste forums. Mooiste is toch een vorm van pracht/praal dat heeft echt met layout te maken, niet perse met inhoud, althans dat is datgene wat de topicstarter hiermee bedoelt.

Inhoud, waar jij over spreekt behoort dan toch tot leukste of interessantste, prettigste whatever you want.
Het kan echter wel zo zijn dat voor jou datgene want het interessantst is voor jou persoonlijk het mooiste is.

Maar ik weet precies wat je bedoelt en het wordt ook niet opgevat als verwijt, het is een heel mooie verwoording van een inmiddels misschien al een beetje nostalgische tijd met een heel eigenwijze aanblik en manier van handelen waar de providers toen ook geen vat op konden krijgen.
Tijden veranderen echter, helaas niet altijd ten goede. Zo zal het in de toekomst ook steeds moeilijker worden om systemen tijdig gekraakt te krijgen voordat er een kaartwissel plaats vindt.

Doch de tijd van de opkomst van analoge en digitale satellietonvangst met al hun coderingssystemen die op hun beurt het loodje hebben moeten leggen tegenover hobbyisten en het plezier wat we er aan beleefd hebben, ook met de oude Duck en de oude opzet, dat kan niemand ons meer ontnemen en dat is een prachtige herinnering om goed te onthouden en te bewaren, dat ben ik meteen met je eens.
Want net zoals je zelf al zegt, aan iets wat niet perse mooi is en opgetut kun je evengoed enorm veel plezier beleven!

Wat jij zegt Black Tiger, over dat veel plezier beleven dat doe ik hier zeer zeker!

Daarom kom ik ook al een lange tijd op dit forum, hoewel je het niet zo direct aan de datum onder mijn avatar kunt zeggen...

Kijk het gaat er mij niet zo direct om het feit wie het meeste toeters en bellen heeft op zijn forum, maar ik was "eigenlijk" een
beetje benieuwd of er nog forums tussen zaten die ik nog niet ken, daar ging het me eigenlijk om, misschien dat ik de topic anders had moeten beginnen.

En natuurlijk zoals jij en Kwakie al zeggen het gaat om de inhoudelijkheid!

Natuurlijk gaat het om de inhoudelijkheid op een forum, er is niks zo vervelelend als dat je ergens iets wil lezen dat het pagina naar pagina is vol met smilies en dergelijke en dat er dan op laatst nog niks nuttigs geschreven wordt.

Eigenlijk begon dit bij toen Pikkie een mop plaatste die ik wel leuk vondt en daar een aantal :biggrin::biggrin::biggrin: weg wilde zetten, maar ik kreeg toen een melding dat het er teveel waren en dat vond ik wel jammer.

Maar dat maakt me verder niks uit, ik ben benieuwd of er nog een aantal forumpjes achter geplakt worden.

Geen probleem hoor freggel1, ik begrijp precies wat je bedoelt en het is gewoon ook leuk om eens te kijken hoe anderen het gedaan hebben en of het mooier is etc.
Er is altijd wel weer de kans dat je er als gebruiker, maar ook als board admin of moderator iets van leren kunt.

Ik zal eens zien, deze week heb ik mijn adsl dan zal ik eens kijken of ik wat linkjes kan plaatsen naar forum's die echt op een bijzondere manier aangepast zijn. Soms kijjk je je ogen uit.

Toevalig is blauw mijn favvoriete kleur.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan