wie heeft @home ,en ook veel klachten met e mail.?

F

format c:

lees dit maar eens.
ik kan een paar dagen als niets meer versturen,en ontvangen.

15-10-2003; SITTARD - Abonnees van internetprovider @Home hebben de afgelopen dagen hinder ondervonden van een storing bij de zogeheten mailserver, die de e-mailtjes via de kabel verspreidt over het internet.

Vanaf zondag vertoonde de server kuren. Abonnees zagen verstuurde e-mailtjes niet aankomen en kregen sommige berichten soms wel drie tot vijf keer. Abonnees meenden dat hun computer was besmet met een virus. Dat was niet het geval. Woordvoerder Edwin van Laar: ,,De mailserver werd plots overspoeld met e-mailtjes. De oorzaak daarvan zijn we nog aan het onderzoeken.'' Wat gebeurde is te vergelijken met een riolering, zegt Van Laar. Als er te veel afvalwater door de rioolbuis gaat, komt een deel terecht in een overslag. ,,Iets soortgelijks is met de mailtjes gebeurd. Een groot aantal is in de wachtstand terecht gekomen en later alsnog verstuurd.''
.
08-10-2003; Vanmiddag was er in de uitzending van Radar Radio, het consumentenprogramma van de Tros, te horen dat zij worden bedolven onder klachten over @Home.

Volgens Radar kun je bij @Home ADSL bestellen (wij nemen aan dat zij Kabelinternet bedoelen, red.). De prijs is recentelijk verhoogd en de snelheid juist met 30% verlaagd. @Home ontekent het verlagen van de snelheid. Er zijn inmiddels al 5300 klanten die hierover klagen, aldus Radar.

Met mail niet zoveel problemen, wel met de newsservers, bijna alles komt er incompleet op

Ja @home newsservers zijn de laatste dagen weer bagger zo hoor ik ook van anderen.

Mail heeft een paar keer vervelend gedaan maar doet het nu goed (is het enige wat ik wel nog van @home schijn te kunnen ontvangen). :biggrin:
Verder heb ik al een jaar adsl dus dat zit wel snor.:)

Valt hier dus reuze mee met de mailstoringen, regelmatig liggen die servers er eens uit, maar over het algemeen niet langer dan een uur en niet vaker dan 1x per week hooguit.
Wat wel eens kan gebeuren is dat je bijv. in oktober een mailtje ontvangt wat al in juli verstuurt blijkt te zijn.:biggrin:

@home rammelt en kraakt hier in Zundert ook langs alle kanten,
regelmatig totaal geen verbinding, en emails ontvangen en versturen is ??k hier het grote probleem.

Ik heb hier ook al verschillende malen met @home in discussie gelegen, maar ze doen gewoon niks. Je bent schijnbaar iedere keer de enige die belt?

Het enige waar je op terug kunt vallen is als je meer dan 48 uur problemen hebt maar ze zijn zo slim dat ze het van te voren al hebben opgelost.

De snelheid is ook hier al teruggegaan van 40kB naar gemiddeld 30kB, (basis), en breedband is gehalveerd.

Als ze bij @home zo door gaan dan gaan ze nog veel abonnees veliezen, mij in ieder geval wel.

Ik ben wel blij dat ik mensen ken die voor Essent werken, zodat als er iets is de juiste personen voor mij kunnen bellen, want anders doen ze bij die zogenaamde helpdesk van @home gewoon niks, iedere keer dezelfde vragen, heeft u firewall aanstaan?
Welke lampjes branden er?
Zet hem eens een half uurtje af dan meld ik u opnieuw aan!

Ik vindt dit steeds meer op een herhaling gaan lijken van Mr. Zap, dat was ook gewoon Bullshit! T?s te hopen voor @home gebruikers dat het ooit nog eens beter wordt, want beter kan het zeker, een abbonnement kost meer dan genoeg.

Da's gewoon het hele probleem van de helpdesk, schijnbaar hebben ze geen toegang tot overzichten want je bent inderdaad altijd de eerste met betreffend probleem.

Zelden (of het moet al een flinke netwerkstoring zijn of echt een dns server ofzo eruit liggen) is er al iets bekend.

Voor de rest zijn helaas de mense van de helpdesk aldaar
a.) zeer ondergekwalificeerd oftewel simpel gezegd onbekwaam
b.) moeten ze werken via een bepaalde opgegeven storingszoek formule, waarbij ze dus moeten beginnen met vraag 1 en zo doorgaan totdat er geen vragen meer over zijn.

Vandaar ook dat je altijd dezelfde vragen tegen komt.
Toen ik nog abo was, of als ik voor iemand anders met @home nog eens wat doe, dan geef ik gelijk aan dat ik een kundig iemand wens te spreken, niet de vragenlijst door wens te werken, zelf netwerkbeheerder ben en van wanten weet en dat het probleem daar en daar te zoeken is en dat ik -daar- dus ook een oplossing voor wens.

Dan kan ik ofwel boffen dat ik iemand aan de telefoon heb die wel verstand van zaken heeft (jazeker, er zitten niet alleen onbekwamen mensen maar wel veel) en blij is eindelijk eens snel met iemand richting probleem en oplossing te kunnen gaan, ofwel het is van "euh... momentje.. euh.. ik vraag even een collega" waarbij ik dan alsnog word doorverbonden naar iemand anders die toch wel wat meer kennis heeft, of die me dan ook maar doorverbind na aanhoren van het probleem, naar iemand die er dus wel van weet.

Maar je moet gewoon sterk in je schoenen staan, voldoende kennis hebben, al ongeveer kunnen aangeven waar het probleem zich bevind, anders val je terug in het rijtje van standaard vragen.
En ik ontkom daar ook niet altijd aan, maar lukte wel vaker.
Alleen wordt @home door mij dus nauwelijks meer gecontacteerd omdat steeds meer familie en kennissen overstappen op adsl vanwege dat geneuzel steeds met @home.

Dat wil niet zeggen dat adsl helpdesken zo geweldig zijn, maar er zijn toch minder vaak problemen mee dus je hoeft ze gewoon weiniger te bellen.
En als je een beetje provider hebt dan krijg je meteen kundige mensen aan de lijn en niet geen (ja sorry dat ik het zo zeg) geupgrade magazijnbediendes.

ik heb zelf een breedband abbo bij @home,van 47.95 euro
als ik nu een goedkoper abbo neem bij hun,dan moet ik mijn modem kopen bij @home nog eens een soort wissel abbo betalen,wat dat betreft kan ik beter 47.95 blijven betalen.
want die onkosten die ik dan moet betalen voor het wisselen van abbo, zie ik ook niet meer zo zitten.
zal de mogelijkheid er niet zijn om in de toekomst bv lid te worden van een andere provider? via de kabel.
op dit moment kunnen we in limburg noord ,alleen maar kiezen voor @home. via de kabel.
ik weet niet hoe het met de rest van nederland zit.
of wordt er volgens jullie overal gefraudeerd met de kabel breedband.?
ik heb mijn telefoon aansluiting,aan laten afsluiten door kpn,en heb een telefoon (handy)met abbo voor 20 euro per maand genomen.
maar achteraf was adsl van wanadoo,wat ik eerst had lang zo slecht nog niet.
maar ja,we wachten wel af ,wat @home gaat doen,want als ze er nu inderdaad,nog een abbo erbij gaan doen,een soort breedband +++ ,dan kunnen ze inderdaat tellen op klanten verlies.
dan laat ik me weer aansluiten bij kpn.
en neem dan toch weer adsl.
we wachten wel af.

telefoon rekening af laten sluiten,moet er staan in dit bericht .
sorry type foutje.

Heb hier ook breedband (47.95Euro),maar gaat nog wel hier met de klachten.

Gr,

Home lag er eergisteren hier in Groningen weer uit van 17.45 tot 04.00 uur.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan