wie herkend deze fout bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

makkys

failed to connect to the dreambox on ip adress port 192.168.1.2 80. wil de computer met de dreambox verbinden via netwerkkaart geen enkel succes is er iemand in de buurt van emmeloord die me kan helpen met de dream box bvd.

je ip adres komt me als niet goed over. tenzij je bedoelt: 192.168.1.280 en als je bedoelt 192.168.1.2:80 dan is die 80 niet goed (is http poort) en moet zijn :21 (ftp)

heb je de netwerk gegevens wel goed ingevuld in de dreambox?? Heb je ook een vinkje gezet om netwerk te activeren.
En gebruik je tussen de pc en dreambox een switch/hub dan moet je een normale kabel gebruiken anders een cross kabel.

veder ga eens naar dos (uitvoeren cmd of command) dan intypen ping IPadress. Dan weet je of je contact hebt
Voor benaderen dreambox via explorer type dan http://IPadress of ftp://IPadress

Makkys heeft een spatie tussen de 2 en de 80.
Dit is opzich goed, zeker als je bv telnet of ftp doet via command line.
Echter, waarom zou je proberen ftp of telnet via poort 80 te laten lopen?
21 voor ftp, 23 voor telnet.
zo luistert de dream ook.
Maar daarnaast zou ik, als ik deze melding zie, eens gaan kijken of de instellingen (het IPadres) van de dream nog wel goed staan.
Als je bv net een image erop hebt gezet, en de Flash erase erachteraan, staan die instellingen weer op fabrieks instellingen.

Probeer eens een ping...

Goed zo Big_G....

Doe net zoals deze eend van Oma Duck heeft geleerd: pak een schriffie en schrijf daar - lekker ouderwets - alle belangrijke dingen in zoals wachtwoorden, ip's e.d. Schrijf daar dus het ip van je dream in op.

Dan na een flash erase altijd als eerste op de je dream: de taal en/of tijd instellen en daarna de configuratie-instellingen (zonodig bij een volgend scherm (over je schotel/disqec) op de LAME (rode) knop blijven drukken totdat je niets meer ziet) goed zetten. Klik voor die config op de Dream-knop dan het cijfer 6 (setup) dan de laatste optie van het setup menu (expert setup) en in het volgende menu de bovenste (communication setup) daar zet je o.a. het ip van je dream in. Nu kun je in ieder geval weer vanaf de pc communiceren met de dream. Oh ja en vergeet in dat laatste menu het vinkje niet te zetten bij configure network.

Waar die Oma Duck al niet goed voor is....

morge heren zit nu achter de comp van mijn mama vandaar .
woont er iemand in de buurt van emmeloord die me met de dream kan helpen omdat, ik moet alles met een telefoon lijn doen.
adsl wordt aangelegd mei juni en het is daarom moeilijk software down te loaden duurt een eeuwigheid .
makkys

@Janke je reply is hier absoluut verkeerd, bovendien hebben we die tekst al eens gelezen, dit draadje is dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan