Wie kan mij helpen

G

gladiator112

Beste mensen

Mijn dreambox 7000-s werd altijd onderhouden door een kennis van mij en hij deed dat via intenet bij hem thuis en logte in mijn dreambox van afstand,maar deze kennis is geemigreerd naar spanje

Nu is mijn vraag

Wie kan mijn helpen om een nieuwe versie Firmware op mijn dreambox te zetten

er zit nu da vinci 1,09 op van 2005,Ik hoop dat iemand mij kan helpen of te vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg,

Algeval bedankt wie mij wil helpen

MVG Richard

P.S ik ben nieuw ,dus aub geen exper taal

Allereerst welkom op het forum, waar wij zo goed als mogelijk jou zullen proberen te helpen.

ik heb als eerste jou vraag even verplaatst naar het Dreamboxforum, waar hij thuishoort, en wellicht eerder gezien kan worden.

Ik moet zeggen dat ikzelf eerst ook wat problemen had om mijn Dream onder de knie te krijgen, maar na wat oefening valt dit reuze mee.

Hoe moet er geholpen worden?

Als eerste de vraag: Heb je een pc, met een compoort?

Probeer je zelf graag dingen uit?

Zoja, schaf een Nullmodemkabel aan, de zgn crossover.

Ga eens lezen bij Sjerom, en doe wat daar verteld wordt.

Durf je dit niet aan?

Vertel dan even waar je woont en doe desnoods hier in de Helpdesk een oproep, en wellicht zit er iemand bij jou in de buurt die het jou graag eens laat zien en uitlegt. ;)

Crossover is een term die over het algemeen niet voor een seriele kabel gebruikt wordt.
Gewoon vragen dus voor een nullmodemkabel of seriele nullmodemkabel. Het heeft wel een crossover funktie, maar anders heb je kans dat ze je een USB kabel in de handen duwen.:)
Seriele nullmodemkabel dus.

Hoi

Ik zal zeggen wat ik nu al voor elkaar heb gekregen met wat hulp van een ander forum gebruiker

Heb gisteravoand laat Dreambox Control Center 2.92 gedownload en geinstaleerd

Daarna moest ik dat programma instellen voor de juiste IPadres van mijn pc en de dreambox

Daarna moest ik The_Gemini_Project 3.40_DM7000 downloaden,Ik heb met uitleg via Dreambox Control Center 2.92 mijn dreambox geupdate en zoals je al zei ,als je weet hoe dit moet steld het niks voor lol

Nu is mijn dream box geupdate met een nieuwe images

Tot zover ben ik nu,Ik heb veel zenders gevonden maar er werken er maar een paar ,zoals ND1,2,3,4,5,6 die werken niet en zo zijn er nog meer allemaal zwart beeld,BVN en nog een paar die werken weer wel

Misschien heb ik je nu genoeg verteld wat ik heb en hoever ik nu eindelijk ben naar een aantal weken zoeken op intenet en aanmelden op forums

Hoop dat je mij verder kan helpen

MVG Richard

freggel1;178841 zei:
Allereerst welkom op het forum, waar wij zo goed als mogelijk jou zullen proberen te helpen.

ik heb als eerste jou vraag even verplaatst naar het Dreamboxforum, waar hij thuishoort, en wellicht eerder gezien kan worden.

Ik moet zeggen dat ikzelf eerst ook wat problemen had om mijn Dream onder de knie te krijgen, maar na wat oefening valt dit reuze mee.

Hoe moet er geholpen worden?

Als eerste de vraag: Heb je een pc, met een compoort?

Probeer je zelf graag dingen uit?

Ga eens lezen bij Sjerom, en doe wat daar verteld wordt.

Durf je dit niet aan?

Vertel dan even waar je woont en doe desnoods hier in de Helpdesk een oproep, en wellicht zit er iemand bij jou in de buurt die het jou graag eens laat zien en uitlegt. ;)

volgens mij heb je er geen kaart inzitten zoals ik het op maak uit jou uitleg heb je steeds beeld gehad via cs en moet je config file opnieuw aangepast worden en zul je weer iemand moeten zoeken die dat voor jou in orde maakt wij mogen hier niet op ingaan want dit is een hobby rubriek maar je weet nu wat je tedoen staat
gr frans

Heb al via PM gehoord dat het niet op het forum kan dus doe het wel via PM en msn

Bedankt die mij helpen!

frweber;178864 zei:
volgens mij heb je er geen kaart inzitten zoals ik het op maak uit jou uitleg heb je steeds beeld gehad via cs en moet je config file opnieuw aangepast worden en zul je weer iemand moeten zoeken die dat voor jou in orde maakt wij mogen hier niet op ingaan want dit is een hobby rubriek maar je weet nu wat je tedoen staat
gr frans

Nou denk dat ik nu een ander probleem heb

Wou met DCC The_Gemini_Project 3.60 er op gooien,alles ging goed toen DCC vroeg na het controleren of ik het via lan wou doen,als elke keer drukten ik op ok na 18% gaf hij aan dat telnet niet conect was en stopten er mee,nu kom ik de dreambox helemaal niet meer in,weet iemand wat ik moet doen nu ??

dreambox start wel op ,in het display blijft staan dreammultimedia maar gaat niet meer verder zit vast

ik ben bang dat je dan toch met een nulmodumkabel aan de gang moet. omdat hij niet meer goed opstart word er geen netwerkverbinding meer gemaakt.
gr blokker

Ok ik zal morgen dan een nulmodemkabel halen en is dat simpel om dat te doen?

blokker1;178901 zei:
ik ben bang dat je dan toch met een nulmodumkabel aan de gang moet. omdat hij niet meer goed opstart word er geen netwerkverbinding meer gemaakt.
gr blokker

als je loader nog goed is kun je met het proggie dreamup een nieuwe image naar je dream laden. geef maar eens dreamup in bij google dan vind je hem wel.
gr blokker

Ik heb het programma gevonden en gedowload,ik ga morgen het kabeltje halen en ga het proberen

Ik laat wel weten of het gelukt is

THNX

blokker1;178906 zei:
als je loader nog goed is kun je met het proggie dreamup een nieuwe image naar je dream laden. geef maar eens dreamup in bij google dan vind je hem wel.
gr blokker

Even een tip erbij, aangezien het feit je nu aan het spelen bent met je dreambox, maak ook eens een back-up met flashwizzard. ;)

Kun je altijd terug. ;)

Ok maar dat had nu toch niet gehlopen?

Ik kom de bak niet eens meer in

freggel1;178915 zei:
Even een tip erbij, aangezien het feit je nu aan het spelen bent met je dreambox, maak ook eens een back-up met flashwizzard. ;)

Kun je altijd terug. ;)

Er niet meer inkomen dat komt niet zo snel voor hoor.

Maar Blokker1 haalt het al aan, ga eens een kabeltje halen, dan ben je in een minuutje of 5 klaar met flashen. ;)

Maar nog even een vraag erbij: Heb je een HD of en usb-stick aan je dream hangen?

allebij heb ik het niet er hangen omdat ik er net zelf mee ga beginnen,heb een harderschijf klaar liggen van 80 GB,maar durf eigenlijk niet aan te beginnen

Maar het kabeltje ga ik morgen halen en dan zal het wel lukken dan,als alles goed is zal ik hier op het forum nog wel even vragen of iemand mij kan helpen hoe ik die hardeschijf er in kan zetten en of die hardeschijf er wel in kan 80B

freggel1;178918 zei:
Er niet meer inkomen dat komt niet zo snel voor hoor.

Maar Blokker1 haalt het al aan, ga eens een kabeltje halen, dan ben je in een minuutje of 5 klaar met flashen. ;)

Maar nog even een vraag erbij: Heb je een HD of en usb-stick aan je dream hangen?

FF kleine opmerking, gebruik de post reply knop eens ipv de quoteknop. ;) Scheelt een lap tekst.

Neem dan meteen ook en usb-stick mee, want als je gaat spelen met de dream loopt je var vol.

En ik weet niet of ik het goed zeg, maar wellicht is het beter voordat je de HD in je dream hangt dat je deze eerst eens formateert via de pc?

Maar ik denk dat dit onze BT dit vanavond nog wel, onderschrijft.

Dat is correct Freggel1. Het zou normaliter gewoon goed moeten werken, maar de ervaring heeft geleerd dat de Dreambox dan toch soms de HD niet wenst te formatteren of een foutmelding afgeeft.

Gewoon dus de HD in de pc formatteren, liefst een Fat32 partitie.
Dat herkent hij altijd en dan gaan het formatteren in de Dreambox ook prima.

Ok Ik zal de HD formateren in mijn pc en zal wel even ergens zoeken hoe het verder gaat met de HD om er in te zetten

THNX

Zo das wel heel snel freggel1 in 5 minuten een Dream7000 flashen met Dreamup zonder netwerk dat duurt echt wel langer dan 5 min.

Reken maar op 17 minuten gladiator dus niet schrikklen na 5 minuten.

Btw welke versie van DreamUp gebruik je?

Ik heb er nog nooit opgelet hoelang dat het precies duurt, maar 17 minuten?

Ik zal er nog wel eens opletten. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan