WIE WIL MIJ EFFE HELPEN? aub,,ik ben radeloos.

F

format c:

ik heb bij iemand xp er opgezet,maar ik krijg steeds de melding nt autourity/system remote procedure call rpc service.
daarna als ik op internet ben ,dan loopt komt er een schermpje in beeld waarop op staat dat ik nog maar 30 seconde heb,daarna stopt de computer vanzelf en start weer vanzelf op.
hoe kan ik dat verhelpen.
ik ben radeloos.
wie wil me heel aub helpen.
heeft dit soms met het f disk te maken.?

Ooit gehoord van een virus????

Is hier in dit forum uitgebreid aan de orde geweest.

W32.Blaster.Worm is a worm that exploits the DCOM RPC vulnerability (described in Microsoft Security Bulletin MS03-026) using TCP port 135. The worm targets only Windows 2000 and Windows XP machines. While Windows NT and Windows 2003 Server machines are vulnerable to the aforementioned exploit (if not properly patched), the worm is not coded to replicate to those systems. This worm attempts to download the msblast.exe file to the %WinDir%\system32 directory and then execute it. W32.Blaster.Worm does not have a mass-mailing functionality.

Some customers whose computers have been infected may not notice the presence of the worm at all, while others who are not infected may experience problems because the worm is attempting to attack their computer. Typical symptoms may include Windows XP and Windows Server 2003 systems rebooting every few minutes without user input, or Windows NT 4.0 and Windows 2000 systems becoming unresponsive.

Sorry voor de engelse taal maar bij Symantec is een virus verwijderaar voor deze te downen.

www.symantec.nl
lees ook:http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

STERKTE

En dan van mij nog even een tip:

Je kunt bij start programma's even naar deze computer gaan en dan met de rechtermuistoets naar beheren gaan, en dan moet je naar services gaan en daar rpc opzoeken,degene die mee opstart!
Daarna bij rpc (remote procedure call), eigenschappen nemen, en daar kun je de tijd van 30 seconden verlengen want je moet en het virus verwijderen, en sp1 downloaden en instaleren, en dit word vrij moeilijk als je maar 30 seconden de tijd hebt!

Dit is de manier waarop ik het bij mezelf heb opgelost en ook bij anderen, dit alles moet wel gebeureren zonder internet verbinding, dus als deze persoon op de kabel zit bij de modem de stekker eruit ( het verlengen van de tijd niet het downloaden) maar dit snap jij ook wel.

Succes.

Groetjes Corn?.

dankje freggel 1.
maar heb jij toevallig niet gelijk een proggie ergens staan op internet ,die ik gelijk effe op een diskette kan zetten,thuis bv.
dan hoof ik hem thuis maar effe te downloaden en dan,zet ik hem bij mijn colega erop.
zou dat mogelijk zijn corne.?
of iemand anders.
die mij effe dit proggie wil bezorgen. via een link.
ik hoop dat iemand nog reageerd.
groetjes format c:.

ja dankje,dat bedoel ik nou met helpen.
dankje feyenoord fan.
jij ook freggel 1 nog maals bedankt.
ik heb hun gelijk lid gemaakt van het duckforum,dan kunnen ze daar zelf effe kijken wat ze moeten doen,in het off topic.
voor het virus eraf te halen.
(oja format c: had ik al gedaan,als eerste natuurlijk.)
en effe fdisk. gedaan.
low level format was niet nodig!!!!
jongens de groetjes,en bedankt.

En waarom word ik niet bedankt, format c:

Gouden tip gegeven en een verwijzing naar symantec hoe je van dit virus afkomt. Nou bedankt voor de moeite hoor.
Ik help je niet meer.
mzzl

volgens mij had hier matrix moeten staan?

Of hij praat tegen zich zelf.

matrix ,sorrybrave jongen,jij hoort natuurlijk ook in dat rijtje thuis.
Matrix bij deze mijn excuses,sorry sorry sorry,.
dank je dank je dank je.

Het belangrijkste wat jullie vergeten is dat na de tool van symantyc gebruikt te hebben,je gelijk naar windows update moet,voor de beveiligings update,die binnenhalen en laten installeren,daarna computer opstarten en dan is het pas gefixt,het tool haald namelijk het virus weg en de register vermelding,maar blockt het virus niet(poort),waardoor bij een herstart zonder update het virus weer terug is.Dus tool gebruiken,computer niet herstarten ,maar gelijk de update binnenhalen installeren ,computer herstarten ,klaar.

Klopt Tweety.....ik heb het ook zo gedaan en heb de worm niet meer terug gezien......

groetenv/d Satrat

Bovenop wat Tweety terecht aangaf het volgende:

Zet als je tijd, zin of geld hebt een routerverbinding op met je internetprovider.
Die multipc modems met router, switch en firewall zijn niet zo duur meer tegenwoordig.
Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap: een stuk veiligheid voor dit soort problemen, plus je hebt je eigen gedeelde netwerkje en binnen je huis kan je dan alle kanten op.

Rolo

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan