wifi download control programma

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.534
Waarderingsscore
651
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
ik heb steeds last van wegvallende internet verbinding en weet niet waar het probleem zich voordoet.

Mijn configuratie is als volgt cisco 3925 modemrouter, lan poort verbonden met wan poort van Asus Rt AC66U router en het ip adres van de asus router in de cisco op DMZ gezet.

Met andere worden alles wat binnenkomt wordt naar de asus gesluist.(dit heeft maanden perfect gewerkt en haalde met Wifi met gemak 90Mbps en erg stabiel, nu niet meer en wordt chagrijnig omdat ik de dader niet vindt

onderzoek:
1) laptop met vaste kabel verbonden met de lan poort van de cisco (asus nog niet aangesloten )en een speedtest gedaan. steeds weer de 90 Mbps en erg stabiel gehaald.
2) Lan poort cisco veronden met WAN poort van de Asus en nu de laptop verbonden met vaste kabel op een Lan poort van de Asus:
diverse speedtesten gedaan en wederom een zeer stabiele 90Mbps als resultaat. maw de verbinding van de ziggo kabel door beide apparaten werken uitstekend en halen de abonnements snelheid 90/9

3) nu het wifi verhaal:
wifi gemeten van cisco 3925 , enorme pieken en dalen en een gemiddelde snelheid van ca 30Mbps (dat was de reden waarom ik een ASUS router heb aangeschaft)

4) wifi gemeten van Asus (2,4Ghz) en wederom pieken en dalen en een gemiddelde snelheid van ca 70Mbps

5) Wifi gemeten van Asus (5.2Ghz) en wederom pieken en dalen en een gemiddelde snelheid van ca 85Mbps.

Op zich nog niet vreemd maar nu heb ik dus regelmatig dat met wifi mijn Internet toegang spontaan wegvalt en na een minuutje weer terug komt.

Ik heb de wifi kaart van de laptop al vervangen door een ander exemplaar en idem dito.

Nu zoek ik een programma die internet (speed ) monitort en regelmatig bv om de 5 minuten een test uitvoert en deze in een grafiek laat zien.

Dit om uit te sluiten of de stabiele kabel mss zo af en toe het signaal onderbreekt .

zo kan ik stap voor stap door het systeem op zoek gaan naar de veroorzaker.

Wie kent zo'n programma?
 
ha weer eentje met dit probleem. Eerst een vraagje, welke windows versie?
Mijn Dochter werkt met laptop en Windows 8.1 steeds wifi weg.
Haar man zette zijn laptop ernaast en ging dus mee testen Windows Home,
Wanneer wifi weg viel bij de dochter bleef die van haar man netjes doorgaan!
Geen problemen daarmee! Dus moest het aan de laptop liggen.
Dochter brengt hem terug naar de computershop maar die konden ook niks vinden.
Werdt opsturen dat ding maar zouw wel eens 4 maanden kunnen duren,
Ging dus niet door! Dat ding kwam naar mij om te testen terwijl zij op vakantie was.
Liep uitstekend hier geen problemen ermee. Dus terug naar haar woning en jawel wifi steeds eruit.
Heb gebeld naar Ziggo met die klacht en ze testen de aansluiting, ruis op het signaal volgens Ziggo.
De dag erna kwam een monteur en die keek er naar zag wat er gebeurde liep naar buiten
Kwam terug met een nieuw modem en voila alles werkt perfect!

Het meten van Down en upload doe ik hier met het programmatje DU Meter.
Heb dat ergens harstikke illegaal gedownload en werkt uitstekend momenteel Download 0,0 kB/s Upload 2,3kB/s ben tevreden ermee.

Succes The Matrix.

Papano.
 
Du meter heb ik ook maar die meet de actuele snelheid.

Ik zoek een programma die bv om de vijf minuten een speedtest doet en dit in grafiek zet.
 
Zo'n programma zou ik niet weten. Wel weet ik dat windows 8.1 erg gevoelig is met wifi signalen.
Ik hoop dat je de wifi van de Cisco 3925 uitgezet hebt, zonee, dan probeer dat eens. Dat was een week of 2 geleden bij iemand de oplossing.

Deze week ook iemand met een spiksplinternieuwe Toshiba laptop met klapperverbinding. Oplossing tot nu toe blijkt alleen 5Ghz te gebruiken. Hij had een Sitecom router geloof ik.

Als het erg druk is wil soms een ander kanaal ook nog wel eens helpen. Maar het wordt te druk in wifi land met vanalles en nogwat op die frequenties dus er zullen nog wel meer storingen komen.
En de gevoeligheid van windows 8.1 helpt ook niet bepaald mee.
 
@bt wifi van cisco staat uit.
Laptop draait op 5ghz wifi en tablet op 2.4ghz band.
Beide banden komen uit de Asus.
Als mijn laptop de internet verbinding kwijt raakt dan kan ik op de tablet gewoon internetten.
Het is net of w8.1 het internet blokkeert en de verbinding plat gooit.
Heb een oude w8 terug gezet en toen leek het goed te gaan.
Na een paar dagen was het systeem weer heerlijk ge update naar 8.1 en nu weer ellende.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat w8.1 de boosdoener is.
Vermoedelijk ergens iets krom met de settingen van de wifi kaart.

Maar waar en wat.?

Papano: link vraagt om user en paswoord

Thanks voor het meedenken.
 
@The Matrix
Hier geen gedoe over user en paswoord!
Heb wel aangeklikt hier op de site en inderdaad vraagt hij het hier wel!
Nieuwe map geopend en daar nuria.nl ingegeven werkt ie wel.
Trouwens wat je hier vermeld over windows 8.1 heb je gelijk hier exact hetzelfde!
Las net bij de concurrent van duck dat zeer binnenkort windows9 uitkomt als update voor windows 8.1 GRATIS nog wel! Effe de eerste regels gekopieerd.

Microsoft: Windows 8-gebruikers kunnen gratis upgraden naar Windows 9
De topman van Microsoft Indonesi? heeft zich laten ontvallen dat Windows 9
een gratis upgrade wordt voor bestaande Windows 8-gebruikers.
Waarschijnlijk komt de Technology Preview van Windows 9 volgende week
uit.
 
Waarschijnlijk komt de Technology Preview van Windows 9 volgende week
uit.
Sinds vandaag kun je al de windows 10 preview downloaden en installeren.

@The Matrix: Het enige wat ik nog kan adviseren is checken of je overal de nieuwste drivers van hebt.
 
Ik heb zowel de nieuwste als een oudere drivers geprobeerd.

Maar w10 gaat er van het weekend op.

Trouwens Windows 9 wordt overgeslagen omdat Windows nine (nein) natuurlijk niet klinkt
 
Ja dat lees ik ook net.
Redenen als dat in Japan nummer 9 als heel negatief wordt gezien en dat als je op internet gaat zoeken naar windows 9 nog heel veel windows 9x tegen komt van de oudere versies windows 95 en 98.

LoL, altijd weer iets aparts die gasten van Microsoft.

Jammer trouwens dat het met die drivers niet helpt. Een andere oplossing weet ik zo vlug niet. Ik ga er van uit dat je de driver installatie "als administrator" gestart hebt.
 
Windows 8 probleem he! voorheen Windows Vista probleem, we blijven bezig!
Ik heb hier bij het opstarten eens goed opgelet, wat blijkt bij het openen van mijn start pagina blijft windows 8 wachten totdat de reclame is getoond, ook hier bij duck! eens zoeken waar dit is in te stellen?

Succes met Windows tien mij niet gezien!
 
ADBLOCK installeren deze nestelt zich in de browser en dan ben je in een klap van alle advertenties af.
 
Nou Papano, dan lijkt het er toch op alsof er iets anders mis is met je pc, misschien zit er malware op?
De bannertjes hier zijn maar heel klein en lokaal gehost dus die kunnen geen vertraging teweeg brengen, dan is het die anonymizer die dat doet.
Maar als je er op veel plaatsen last van hebt, denk ik toch aan malware.

Dat gezegd hebbende... de adblocker installeren kan nooit kwaad. Die van Firefox draait hier overigens ook maar houdt die advertenties hier ook niet tegen.
 
niet alles wordt door ad blocker tegen gehouden, standaard staat er in de instellingen dat er minimale advertenties doorgelaten wordt en deze moet je bewust aanvinken om ze te blokkeren. Dit bij google chrome tenminste
 
@BT

Hier op deze pagina geen problemen in die zin ik merkt het hier niet. Is geen malware heb hier meerdere scans gedaan maar niet gevonden! Ik weet dat het niet mag maar doe het toch maar even anders blijf ik bezig, ik zet mijn start pagina hier wis hem maar. Mijn start pagina is kpnvandaag start snel op en dan zie je explorer gewoon wachten tot die reclame komt, ik kan met de muis niks niets maar ook niets doen zeg maar gewoon niks ook geen nieuwe link aanklikken. Verklaar me dit eens nader >>>die anonymizer die dat doet.

@The Matrix

Weet je moet reklame doorlaten anders werkt er helemaal niks naar behoren! Ik heb Ghostery erop gehad, dit programmatje noemen ze ook wel Wie kijkt er met je mee over je schouders. Je kun dan deze aanklikken en blokkeren werkt dus hetzelfde. Je schrikt je rot wie hier op deze site mee kijken!! hahaha en neen staat er niet meer op.

Prettige dag nog heren.

Ships waar zijn mijn mannetjes gebleven die bedoel ik :-((
 
He thomas adblocker blockt alleen de advertenties en niks anders.
Weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat er dan niks meer naar behoren werkt
 
Die anonymizer werkt vanaf Duck, dus als je vanaf hier links bezoekt. Dus eigenlijk zou je er zo geen last van moeten hebben alleen als je op links (of advertenties) klikt.
 
Black Tiger;232450 zei:
Die anonymizer werkt vanaf Duck, dus als je vanaf hier links bezoekt. Dus eigenlijk zou je er zo geen last van moeten hebben alleen als je op links (of advertenties) klikt.

Bedankt BT, weten we nu ook weer.

Mvg, papano
 
Hi the Matrix,

Ik weet niet of je probleem al opgelost is maar (beter laat dan nooit),
Netgear heeft een App die schijnbaar zoiets kann.
Heb het zelf niet geprobeert.
NETGEAR WiFi Analytics-App is de naam ervan.

Groetjes Zardos
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan