Wifi HDMI

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
80
Punten
48
Leeftijd
122
We hebben meerdere TV’s in en rond ons huis. We hebben 1 Foscam NVR maar we willen graag - indien mogelijk - de beelden van de camera’s op meerdere TV’s/monitoren bekijken. Dit zou mogelijk zijn met draadloze HDMI (WiFi HDMI zenders / transmitters). De vraag is: wie heeft welke ervaring met WiFi HDMI ?

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar dat zal ongetwijfeld op de markt zijn, HDMI is nu eenmaal ook gewone data.

Heb je niet in elke ruimte een enigma2 box? Dan kan je de camera in de kanalenlijst opnemen en gewoon erheen zappen, ik heb de twee entry's in mijn 'userbouquet.favourites.tv' gezet.
Bij mij ziet dat er als volgt uit:
#SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//admin%3aPassWord@172.16.1.211%3a554/stream1:IPCAM voor #DESCRIPTION IPCAM voor #SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtsp%3a//service%3aPassWord@172.16.1.212%3a554/stream1:IPCAM achter #DESCRIPTION IPCAM achter
Waar je PassWord uiteraard moet vervangen voor het wachtwoord (duh) de eerste camera heeft een user 'admin', de tweede (Bosch) heeft een user 'service'

De %3a staat voor een : maar daar kan de kanalenlijst niet mee overweg, wel met de %3a notering :)
voor de /stream1 (rtsp stream1) staat de gebruikte (rtsp) poort.

Laatst bewerkt:
Ah leuk, wist niet dat dit ook kon, maar dan krijg je die beelden niet naast elkaar, toch?

Ik heb geen ervaring met die wifi hdmi dingen, je zou ook een tablet kunnen gebruiken. Maar ja, dan moeten het niet teveel plaatsen worden want tablets zijn duurder dan wifi hdmi apparaatjes.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan