Wii flashen of zo?

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
Tja, het kon niet uitblijven, de kinderen hebben een Wii!
Ikke naar de winkel, kosten die spelletjes dik 40 euro per stuk.
Bij de verschillende nieuwsgroepen worden er zat spellen aangeboden, maar ik heb begrepen dat je dan eerst wat aan je Wii moet veranderen.

Da's dus de vraag, wat moet er aan de Wii gebeuren om "back-ups" :biggrin: te kunnen draaien, en hoe doe ik dat?
 
dat zou moeten met een modchip. (wiikey)

zoek gewoon eens in de ronten. maar je mag alleen een kopie maken van een origineel wat in je bezit is, dus je zal toch naar de winkel moeten voor het origineel.;)
 
De WiiKey kun je veelal vergeten. Deze werkt goed, maar slechts met een bepaalde reeks van serienummers en deze reeks kom je al bijna niet meer tegen. Of het moet zijn dat ze de Wiikey inmiddels aangepast hebben.

Je zult dus vermoedelijk een andere modchip moeten nemen. Er zijn er diverse in omloop waarvan ze allemaal roepen de beste te zijn.

Ik heb zelf de Wasabi modchip gekozen, die was op dat moment de beste, ook in vergelijking tot wat er mee kon en wat er mee draaide.
Ontwikkelingen staan echter niet stil dus of dat nog steeds zo is? Ik zie het als een momentopname, de een vindt dit het beste, de andere dat.
Oplettendheid is wel geboden, zeker ook v.w.b. dingen die je op de printplaat ziet (of net niet ziet).

Maar als je een beetje zoekt zoals Sjonnie5 al zegt, kom je genoeg plaatsen tegen waar je hem kunt (laten) ombouwen.
 
sjonnie5;193917 zei:
maar je mag alleen een kopie maken van een origineel wat in je bezit is, dus je zal toch naar de winkel moeten voor het origineel.;)


Rechtmnatig bekeken klopt dat ook niet nl:

Dat geld alleen voor muziekdragers en niet voor software dragers
 
Ok, bedankt voor de reacties.
Het wordt een (uitbestede) ombouw!
 
Het is mij uiteindelijk gelukt om me wii om te bouwen.
En zoals Hangslot me al vertelde; de wii los te maken is het lastigste. Wat een kleine schroefjes. Gelukkig zijn mijn handen iets kleiner dan die van Fregggel maar ik moest sommige schroefjes vast houden met een pincet. :(

Bij mijn mod-chip had ik een wii-clip besteld en deze was al voor gesoldeerd. Ik hoefde hierdoor helemaal niet met een soldeerbout(pen) aan de slag. De (F) zat al vast aan de print gesoldeerd. Ik hoefde wii-clip alleen nog maar op de chip te drukken en het beschermpapiertje of de chip te bevestigen.

Alle schroefjes weer vast en klaar was Nummer10.
Dvd er in en jawel draaien met Ferrari, Mario Kart, Family Ski, James Bond.

Nu nog even verder downloaden voor de Sinterklaas komt.

Hangslot nog bedankt.

;)
Nr.10
 
Mooi Man :biertje:
Weer een sathobyist aan de WII-ombouw!

Tip: download "Driver" eens.
Da's op het moment mijn favoriet!
Manhunt heb ik ook even bekeken, maar is me net een beetje te bloederig.
 
Ikke heb er dan geen verstand van, maar krijg wel iets los bij de mannen die het heus wel kunnen, maar net die kleine duw nodig hebben...

De bekende B waar ik vanmiddag op de koffie geweest ben, kan nu dus ook aan de slag, want ik dacht eerst dat het nog 1 draadje was, maar blijkbaar is het nog makkelijker!

Goed gedaan nummertje10!

nou nog die andere afspraak die we hebben rond zien te krijgen op zeer korte termijn! ;)
 
freggel1;195732 zei:
De bekende B waar ik vanmiddag op de koffie geweest ben, kan nu dus ook aan de slag, want ik dacht eerst dat het nog 1 draadje was, maar blijkbaar is het nog makkelijker!

Dan moet je wel de goed bestellen. (dat is de gesoldeerde versie met de wii-clip)
Suc6.

freggel1;195732 zei:
nou nog die andere afspraak die we hebben rond zien te krijgen op zeer korte termijn! ;)

Ik ga ze maandag bellen voor een afspraak, wordt vervolg.


;)
Nr.10
 
Welke modchip heb je nu Nummer10? Of heet die modchip wii-clip?

Wij doen er hier de Wasabi in, ben benieuwd of jouw mod-chip ook niet geupdate hoeft te worden bij nieuwe games.
 
Het is idd een Wasabi V3. Deze kan ook worden upgedate met een DVD indien dat in de toekomst nodig wordt. Een andere voordeel is dat hij op alle chips past.

;)
Nr.10
 
Hmmz... hoe kan ik zien welke versie Wasabi dat ik er in heb zitten?

Ik heb trouwens begrepen dat er toch nog Wii's zijn die niet om te bouwen zijn, ook niet met deze Wasabi V3 chip. Doch tot nu toe zijn deze Wii's nog niet in NL gesignaleerd en zijn er alleen een aantal in de UK gezien.
 
V1.3 draai ik ook, deze versie is ook te downen bij http://www.wasabi.net.cn
Daar stond ook bij:
Should I upgrade ?
==================
If your Wasabi install doesn't present any glitch there's no point to upgrade.

Dus, als je wasabi mod chip goed draait, niet upgraden!

Zelf heb ik al een paar games gehad die de WII updaten, en er tot nu toe geen problemen mee ondervonden, ondanks de wasabi 1.3
Ik kan me echter voorstellen dat er in de toekomst games zijn die niet meer ondersteund worden, welnu V1.4 is ook al uit. downloaden hier: http://www.wasabi.net.cn/wasabi_upgrade_config_1.4.rar

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als je wil, ga je gang. Downgrade is altijd mogelijk, maar dan moet je eerst even de 'J' draad solderen :biggrin:


What's new in 1.4 ?
===================
+ Configuration Menu :
+ Wii Region Free On/Off
+ GC Audio Fix On/Off
+ Drive Read Speed 6x/3x
+ Update Blocker for Imports
+ Update Blocker for Domestic Games
+ Improved Upgrade GUI
+ Improved D2E drivecode (now fully symmetric with other versions)


Upgrade instructions :
======================
Burn the ISO with your favorite tool, run it and follow the instructions!
Don't turn off your Wii in the programming phase.

Once you upgraded, run the disc again to access the Configuration Menu.

If you have to move the Wasabi chip from one Wii drive to another, we
suggest downgrading to 1.3 prior to the move as information specific to your
drive is written to the flash when upgrading to 1.4.


Configuration instructions :
============================
Once you upgraded, run the disc again to access the Configuration Menu.
Press the Reset button quickly to toggle selection or validate. Hold it
to go down. Alternatively you can use a GC controller in port 1.


Recovery Mode :
===============
In case the upgrade is not successful (if you turned off your Wii too early for
example), you must run upgrade again, but this time you have to boot in
"Recovery Mode". The optional "J" wire must be connected to Wasabi in order to
boot in recovery mode:

1) Make sure your Wii is turned off
2) Hold the RESET button on your Wii (don't release it)
3) Turn on your Wii and go to the main menu
4) Insert Updgrade disc and started it
5) You can release the RESET button once the upgrade disc started


Acknowlegements :
=================
Special thanks to the beta testers!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan