Wil Info omtrent het kopen van een Dreambox

C

Cableguy

Ik wil graag overstappen van een Humax naar een Dreambox
Nu ben wel wat info tegen gekomen over de Dreambox maar niet de juiste
Sommige vertellen dat het een lastige machine in gebruik is.
Ik kan wel goed overweg met Win Xp ed maar lees dat het gebaseerd is op Linux en daar heb ik geen kaas van gegeten.
Klopt het dat je met de dreambox de Ticket Kiosk en Taquilla en Polsat ed weer terug hebt, of ben ik verkeerd ingelicht
Verder wilde ik toch graag weten of het niet al te moeilijk is om met dat ding te werken.
Hier bedoel ik mee Nieuwe software kanalen lijsten en keys ed erin zetten.
Tevens begreep ik dat er een MM module inzit.
Als ik hier nieuwe software wil inzetten heb ik daar nog verder iets voor nodig of kan dit net als met de Humax dmv een Seriele kabel.

Ik ben nog zelf een noob wat betreft de dreambox maar ik weet wel dat het helemaal niet zo moeilijk is om kanaal lijsten of keys erin te zetten. Hier zijn leuke programma's voor of je kunt de software uploaden via ftp.

Wat die MM module betreft die zit er naar mijn weten niet standaard in. Je kan er wel een inzetten maar daar zie ik de voordelen niet van aangezien de dreambox een softwarematige cam tot zijn beschikking heeft.

Lees anders deze site even door, heeft bij mij iig veel vragen opgelost: http://dreambox.sjerom.com

Greatz,

Andy

Het is helemaal geen moeilijke box!

Iedereen die zelf ooit eens met een humax geprutst heeft, zendelijsten, patch enz enz, moet dit ook kunnen bij de dreambox.

Dat het ding op linux draaid, is niet erg, alle software is gewoon voor windows!.

Heel af en toe moet je met telnet een commando sturen in linux taal, maar dat is wel zo simpel en staat overal beschreven.

Kennis van Linux is dus niet nodig, tenzij je zelf je image wilt gaan schrijven.

Verder heeft de dreambox verschillende emu's, zodat het gebruik van een kaart eigenlijk niet meer hoeft, het zit al binnen in de box, (waneer je de juiste image erin zet.)

Toch wil ik de echte leken niet adviseren deze box te kopen, want dan is het 1 bonk elende wat je in huis haalt!, een klein beetje kennis van zaken (pc en sat) is toch wel nodig bij deze box.

Succes met de aanschaf, GR Fred.

... en gelukkig kan je er zonder windows ook alles mee doen en aansturen. :p

Toch wil ik de echte leken niet adviseren deze box te kopen, want dan is het 1 bonk elende wat je in huis haalt!, een klein beetje kennis van zaken (pc en sat) is toch wel nodig bij deze box.

WAT EEN GELUL. Als een Dreambox moeilijk is heb je het IQ van een NoNo.

Doe mij maar een patatje oorlog.
Ja Pik dat zijn er alweer 13.

Nou verkoop dan maar eens een dreambox aan een leek, moet je er ook bij beloven, dat als er wat mee is dat je dan even langs komt..

Eens Kijken wie er na 3 weken gelijk heeft!

GR Fred.

Het moeilijkste voor een leek is de netwerkinstellingen de rest is nog wel te begrijpen.
Als je voor dat stukje gewoon even de tijd neemt en je daar in verdiept zal het verder wel mee vallen.
En gelukkig zijn er prima sites die een perfecte ondersteuning geven zowel in beeld als in schrift.

Sjerom is daar zeker een van.

Als je er echt niet uit komt, kun je altijd nog naar Duck gaan hetzij via het forum hetzij via de chat

Ik geef Twilight gelijk, je moet op zijn minst minimaal toch -iets- van pc's weten.
Als je echt totaal nergens benul van hebt en alleen maar kunt klikken, dan is het met de settings niet moeilijk, maar als je firmware erin gaat zetten, moet je toch goed begrijpend kunnen lezen en zal je er als leek toch wel een aantal uurtjes mee bezig zijn voordat je alles draaien hebt wat je wilt.
Zeker als je ook nog voorzien bent van een diseqc of een motor.

Kijk maar eens naar de vragen in het PC forum, daar zie je soms vragen langskomen waaruit ook heel duidelijk blijkt dat daar sommige mensen echt gewoon moeilijk hebben met iets heel eenvoudigs voor de pc.
Is ook niet erg, want die mensen weten misschien ontzettend veel weer van motortechniek, waar een pc kenner misschien weer nauwelijks iets van weet.
Wat ik ermee wil zeggen is... stop zo iemand maar eens een dream in handen met de link van Sjerom, en dan is het voor zo'n persoon toch echt moeilijk.

Gelukkig word hier veel hulp geboden en kan men voor alle vragen terecht, dat maakt het iets gemakkelijker, maar niet op zo'n manier dat het dus meteen simpel word voor elke leek.

Euhhhh.... enne.... hoe kom je dan me je peecee op internet als je een leek bent???

Nou eenvoudig, daar zijn diverse manieren voor, om eens wat te noemen:
1.) vriend/familie/kennis helpt met het installeren
2.) Je laat een monteur van de kabel het installeren
3.) Je laat het instellen door de computerwinkel
4.) Je laat er iemand voor komen die zich aanbieden in zowat elk zondagsblaadje ofzo wat verspreid word.
5.) Je neemt een cd en alles installeert zich automatisch, hoeft alleen nog maar wat in te vullen (zoals naam) en te klikken.

Er leiden meerdere wegen naar Rome. En ondergetekende repareert en installeert ook pc's, je moest eens weten wat je allemaal tegenkomt, je gelooft het gewoonweg niet.

of je vraagt via Duck of iem je kan en wilt helpen. Moet je wel zeggen in welke omgeving je woont...

Tja, inderdaad. Zo gaat dat tegenwoordig vaak.

Maar met de Humax naar de Dreambox lijkt mij geen probleem. Waarschijnlijk heb je dan sat-ervaring zat. Voor de Linux kennis hoef je niet echt bang te zijn. Daarvan is hier op de Ducksite ook zat.

Het belangrijkste is de netwerkinstellingen goed te hebben, als je 'em aan een (inter-)netwerk wilt hangen. (aan te bevelen) Als je de Dreambox hebt, laat het dan even weten. Velen hier, waaronder ikzelf, staan klaar je meteen te helpen om over die 'drempel' heen te komen.

Het grote verschil met de Humax volgens mij: De Dreambox is al uren plezier, nog voor je een schotel op het dak hebt. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan