Win 10 probleem bij niet actief.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.530
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Als de laptop van mijn dochter een tijdje niet gebruik wordt dan gaat hij terug naar het aanmeldscherm.
Door dan weer in te loggen zijn de actieve apps nog present.

Maar ik begrijp er niets van waarom dit steeds na precies 5 minuten gebeurd.
Op mijn laptop gebeurt dit niet. Enig verschil is ik heb een microsoft account en zij gebruikt dat niet.

Heb de energie instellingen met elkaar vergeleken en staan identiek.
Lijkt erop dat dit effect optrad na de  1803 update.

Geen idee hoe hier vanaf te komen.

Ongetwijfeld ligt de kennis hier op dit forum. 

 
instellingen
accounts
aanmelding opties
aanmelding vereisten op nooit zetten
 
Voordat u de aanmeldings opties kunt gebruiken, moet u een ww toevoegen.

Maar er is geen ww gebruikt en begrijp niet dat om de vijf minuten zonder gebruik het aanmeldingsscherm  te voorschijn komt.
 
the matrix zei:
Maar er is geen ww gebruikt en begrijp niet dat om de vijf minuten zonder gebruik het aanmeldingsscherm  te voorschijn komt.

Check eens bij de energie instelling en slaapstand of daar de tijd op 5 minuten staat. 
 
Dit is niet de slaapstand, want met slaapstand gaat het niet naar het login scherm maar gaat hij zogenaamd uit.

Dit is gewoon de schermbeveiliging, daar kun je ook een instelling maken of je jezelf wel of niet moet aanmelden als je terug komt van schermbeveiliging.
Ga naar Instellingen > Persoonlijke instellingen > Vergrendelingsscherm, scroll naar beneden en selecteer Instellingen voor schermbeveiliging.
Dan gaat er een apart schermpje open en zal een schermbeveiliging gekozen zijn.
Zet dit uit of als je die toch wilt gebruiken, haal dan het vinkje weg bij "Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten". Klik op Toepassen en dan OK.
En opgelost. :)

Dat bestaat trouwens al sinds Windows 95, maar het zit wat verstopt in W10. ;)
 
BT precies zoals je zegt , het is de schermbeveiliging die inkomt en staat op niets en aanmelden .
Dus omdat er geen screensaver gestart wordt gaat hij direct naar aanmeldscherm.

Heb ondertussen al tig mogelijkheden uitgeprobeerd  maar blijft steeds terug gaan naar aanmeldscherm.

Nu bezig weer een frisse installatie uit te voeren vanaf win 7, daar had ik nog de licentie van.
Op dit moment wordt  de update w10 geinstalleerd . Weer 8u wachten.
 
Heb ondertussen al tig mogelijkheden uitgeprobeerd  maar blijft steeds terug gaan naar aanmeldscherm.
Hmmz... heet W10 zich zeker weer ergens verslikt. Normaliter eerst dat aanmelden uitvinken, toepassen en OK, daarna screensaver uitzetten, toepassen en ok en dan zou het over moeten zijn.
Had ie wel nog naar slaapstand kunnen gaan maar dat is een ander verhaal.

Maarreh... waarom eerst Windows 7 installeren en daarna de W10 update??? Dat is een omweg en duurt extra lang.
Als er 1x Windows 10 op gestaan heeft is dat niet meer nodig als je een frisse W10 terug wilt.
In dat geval kun je gewoon een originele (of van internet geplukte originele) W10 dvd nemen en volledige verse installatie doen. Gaat veel sneller.
Als er om een licentienummer gevraagd wordt kies je voor "overslaan" en dan gaat ie gewoon verder.
Zo gauw je online komt dan "ziet" Windows aan het hardware-id dat ie al geactiveerd is geweest met W10 en wordt de nieuwe W10 installatie ook meteen geactiveerd.
Wel zelfde W10 gebruiken. Dus als je nu W10 home hebt, dan ook W10 home terug installeren, niet de Pro of zo. Dit is gewoon offici?el toegestaan.
Evt. kun je ook met je W7 licentie code een W10 iso downloaden bij Microsoft zelf.
Het is wel vaak mogelijk om van 32 naar 64 bit te switchen maar dat heeft alleen zin op computers met meer dan 4 GB geheugen. 3 GB eigenlijk maar die 1 GB extra heb je nog geen profijt van 64-bit.
 
Idd dat had ik kunnen doen. Ik wist trouwens niet dat dat kon. Stupid me.

Maar eigenwijze Henkie had eerst w10 naar fabrieksinstellingen terug gezet en na veel gereutel bleef het effect bestaan..

Heb nu toch via w7 nasr w10 geupdate en nu werkt alles zoals het zou moeten

Had ik maar jouw reply  eerder gelezen dan had me dat veel wachttijd en de ene update na de andere kunnen besparen. Tenzij de w10 versie op dvd de laatste updates bevat anders heb je dezelfde update wachttijden.

Maar w7 installeren liep vlekkeloos alleen geen drivers voor de wifi en Lan poort.
Gelukkig had ik een usb wifi adapter en bijbehorende driver cd. Via usb wifi het net op en het updaten begon.

Vanmiddag werd de lastste versie 1809 afgerond. Gelijk alle update bestanden en windows.old verwijderd  scheelt weer 30 GB . Ga toch niet naar de vorige installatie terug.

Acronis backupje gemaakt , klaar.

Maar ik ga nu wel opzoek naar een w10 dvd.
Bedankt voor je uitleg.
 
De oplossing is heel simpel: Pas het energiebeheer aan en schakel de automatische slaapstand en "blank screen" uit.
Sinds jaar en dag zit hier een bug in en die zal er de aankomende jaren ook nog wel in blijven :biggrin:
 
Dr.Z heeft zo te zien niet alle reply's gelezen. ;)
 
Inmiddels wel :biggrin:

Ik moet ook niet na een zware dag op een fora gaan lezen en reageren  :p

Wat ik mij afvraag of het inmiddels opgelost is?

Windows 7 is volgend jaar bij Microtsoft (nee geen tikfout) end of life, dus dan is er alleen nog maar Windows 10.
Overigens geen straf,W10 loopt best goed.
 
Ja voor zover ik begrepen heb is het opgelost.

W10 geen straf? Hmz... loopt best goed behalve soms rare dingen en het vernaggelen van het interne netwerk, wat toch vaakt bijzonder vreemde problemen geeft, ondanks gebruik van de juiste oplossingen.
 
Is idd opgelost
En als toetje de hdd vervangen door een 720Gb SSD  gekocht bij Ali 48? verzonden met waarde 10? dus geen inklaring en BTW.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan