- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.563
- Waarderingsscore
- 1.408
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
Een update van Windows 10 zorgt sinds maandag voor problemen met de internetverbinding van pc's. Providers KPN en Ziggo zeggen het probleem samen met Microsoft te onderzoeken en adviseren klanten om een ouder systeemherstelpunt toe te passen.
Windows 10 logoHet is niet duidelijk hoeveel klanten last hebben van het probleem. Een woordvoerder van KPN zegt tegen Tweakers dat op basis van het aantal klachten waarschijnlijk niet alle Windows 10-gebruikers het probleem ondervinden.
Technische details over het probleem kan de woordvoerder niet geven. KPN meldt op zijn website dat klanten die gebruikmaken van Windows 10 sinds maandag 5 december na installatie van een update mogelijk geen connectie meer kunnen maken met internet. Dit geldt zowel voor wifi als voor een vaste verbinding. Ziggo meldt hetzelfde.
De providers zeggen het probleem in samenwerking met Microsoft te onderzoeken, maar het is niet bekend wat de vorderingen van het onderzoek zijn en waarom er na meerdere dagen nog geen oplossing is gevonden. KPN zegt klanten dat zij als tijdelijke oplossing een systeemherstelpunt toe kunnen passen van een oudere datum, om zo weer internettoegang te krijgen. Ook Ziggo geeft die suggestie.
Update, 17:08: Het gaat om een probleem met een Windows 10-update en het probleem speelt dus niet alleen bij klanten van KPN. Het bericht is daarop aangepast.
@Bron: Tweakers.net
Windows 10 logoHet is niet duidelijk hoeveel klanten last hebben van het probleem. Een woordvoerder van KPN zegt tegen Tweakers dat op basis van het aantal klachten waarschijnlijk niet alle Windows 10-gebruikers het probleem ondervinden.
Technische details over het probleem kan de woordvoerder niet geven. KPN meldt op zijn website dat klanten die gebruikmaken van Windows 10 sinds maandag 5 december na installatie van een update mogelijk geen connectie meer kunnen maken met internet. Dit geldt zowel voor wifi als voor een vaste verbinding. Ziggo meldt hetzelfde.
De providers zeggen het probleem in samenwerking met Microsoft te onderzoeken, maar het is niet bekend wat de vorderingen van het onderzoek zijn en waarom er na meerdere dagen nog geen oplossing is gevonden. KPN zegt klanten dat zij als tijdelijke oplossing een systeemherstelpunt toe kunnen passen van een oudere datum, om zo weer internettoegang te krijgen. Ook Ziggo geeft die suggestie.
Update, 17:08: Het gaat om een probleem met een Windows 10-update en het probleem speelt dus niet alleen bij klanten van KPN. Het bericht is daarop aangepast.
@Bron: Tweakers.net