Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Bij al mijn dvd-/-cdrom stations in apparaatbeheer staan gele uitroeptekens en ik kan ze vanuit windows niet meer benaderen.

Foutcode: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)

Zoek me de rot maar kan geen enkele oplossing vinden.

ASPI driver opnieuw geinstalleerd. Nope

Alles verwijderd en opnieuw opgestart en gevonden door windows. Nope

Wie heeft een tip...

 
Weet je ook waardoor dit probleem ontstaan is? Na het de-installeren van Pinnacle 9 misschien? Zoiets komt namelijk normaliter niet zomaar uit de lucht vallen.

Misschien pas Roxio Easy CD Creator geinstalleerd of zoiets?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opgelost BT dankzij jou.

Omdat jij het over Pinnacle 9 had schoot me ineens weer iets te binnen wat ik al eens eerder heb meegemaakt. Niet dat ik Pinnacle 9 had geinstalleerd maar wel dat ik iets dergelijks had met een ander programma.

Wat ik mij nog daarvan kon herrineren had het te maken met upper en lower filters welke in de war waren geraakt.

Heb in het register de waarde's weggehaald en klaar is het weer.

Nogmaals mijn dank. Zo zie je maar weer wat een sim,pel woordje niet teweeg kan brengen.. Zat er echt even door wist niet meer waar ik nog wat kon zoeken...

Even voor de duidelijheid een uitleg hoe je dit kunt veranderen.

Wellicht kunnen anderen hun probleem daar ook weer mee oplossen..

1) Log in met Administrator privileges

2) Open Reg. editor:

a) Ga naar Start en kies Uitvoeren.

b) Typ regedit en klik OK.

3) Backup je register: ( ZEER BELANGRIJK )

a) selecteer Mijn Computer door er 1x op te klikken.

b) Onder Bestand (Windows XP) Exporteren.

d) Selecteer waar je de backup naar toe wilt saven, geef de filenaam, en klik op de SAVE button.

4) Het verwijderen van de Upper en Lowerfilter wwardes:

a) Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\

{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

b) Selecteer deze sleutel door er eenmaal te klikken.

c) In het scherm rechts verwijder je de waardes bij Upperfilters en Lowerwerfilters.

5) Herstart je computer.

Sucses

 
Door in het linker schermpje te gaan staan en dan net zolang op pijltje links te drukken totdat je alleen nog maar deze computer ziet staan (en dus alle andere tekst verdwenen is), zet je de cursor helemaal bovenaan het register.

Hierna kun je met ctrl-F je register gaan doorzoeken.

Natuurlijk doe je dit ook pas nadat je NvBgm's backup al had uitgevoerd.

Zoek maar eens naar de namen van de software (en de firma van wie die software is).

Je zult zien dat er ondanks een officiele deinstallatie (waarbij wellicht de vermelding verscheen dat het register ook werd bijgewerkt) toch nog erg veel zooi blijft hangen.

Je kunt dan ALS JE ZEKER BENT DAT JE HET SPUL NIET MEER NODIG HEBT de betroffen waarden verwijderen.

Als je veel software installeert en later weer weghaalt, kun je op deze manier windhoos aardig opschonen.

Natuurlijk is het register zo ongeveer het hart van windhoos en als je verkeerde waarden weghaalt, gaat windhoos hopeloos op zn gat.

Dus wees altijd op je hoede als je met het register aan de gang gaat.

En er bestaan ook tooltjes die vergelijkbaar je register kunnen opschonen zonder dat je daar zelf voor moet gaan klooien.

 
Door in het linker schermpje te gaan staan en dan net zolang op pijltje links te drukken totdat je alleen nog maar deze computer ziet staan (en dus alle andere tekst verdwenen is)' date=' zet je de cursor helemaal bovenaan het register.[/quote']Dit kan ook met de (snellere) methode, gewoon bovenin je register gaan staan (indien nodig dus gewoon helemaal naar boven scrollen met het balkje, vastpakken met de muis en naar boven duwen of paar keer page-up duwen) en dan met je linker muisknop in de linker kolom "deze computer" selecteren, sta je ook bovenaan en begint ie ook vanaf daar te zoeken.;)

@Nvbgm: Bedankt voor je uitleg van de oplossing. Met een google search kwam ik iets tegen over Pinnacle 9 in combinatie met deze probleemomschrijving, vandaar dat ik er op die manier op kwam, alleen liet ie de pagina niet zien, ook niet in de cache, maar dit kon ik er dan nog net uithalen.

Er was ook inderdaad nog een registry optie beschreven, die bij MS schijnbaar bekend was als je problemen had met ECDC (of zoiets), maar de oplossing stond er niet bij en bij MS kon ik ook onder ECDC niets terugvinden hierover.

Dus op die manier heeft mijn woordje jou geholpen, en heeft de oplossing die jij dan weer beschikbaar hebt gesteld mij weer geholpen om te kunnen zien wat dan nu die registry wijziging zou moeten zijn.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar aanleiding van bovenvermelde toch maar zo een Tool

gedownload en ben me te pletter geschrokken wat voor

achtergebleven, overbodige, troep er op mijn oude PC

aanwezig was.

Recent ruim 80% van de in gebruik zijnde software verwijderd

omdat de PC nog slechts voor 2 toepassingen gebruikt wordt.

In het verleden ben ik angstvallig van dat soort zaken afgebleven

omdat mij de kennis ontbreekt en ik met de administraties die ik

doe niet het risico van kwijt raken wil lopen.

Het resultaat van 8 jaar eraf blijven in totaal 490 Problems

gevonden door dat programma.

Dank voor jullie voorlichting.

Multi

 
Daar doen we het voor he.

Zoals je aan NvBgm's toestand kan zien is er een redelijke kans dat je hiermee je systeem een stukje vlotter, maar in ieder geval wat "slanker" hebt gemaakt.

Het kan nog steeds zijn dat er fouten in een 8 jaar oude registry staan (grote kans zelfs), maar als je systeem nu goed draait en je geen merkbare problemen tegenkomt, is er geen reden om nog verder in de registry te duiken.

Als je dus zo nu en dan wat software installeerd en weer weghaalt, is raadzaam je register ook zo nu en dan eens uit te mesten.

 
Een andere tip, deze kost wel geld of je moet het even "alternatief" ergens vandaan weten te halen.

Er zijn een aantal uninstaller programma's, een van de beteren is Your Uninstaller Pro (afgekort noem ik hem YUP), let op de naam, want er is eentje die er bijna compleet op lijkt.

Dit programma houdt bij wat er geinstalleerd is, maar ook in de registry. Het draait niet resident, maar kijkt bij het starten naar de wijzigingen sinds de laatste start en dat gaat behoorlijk snel.

Wil je iets verwijderen, start je het programma, selecteert het te verwijderen programma en klikt op "uninstall this program".

Wat er dan gebeurt is net het mooie. De originele uninstaller van het programma zelf wordt automatisch gestart en het programma netjes geuninstalleerd. Met 1 verschil.

Nadat dit voltooid is, draait YUP nog en blijft er een schermpje met OK over waar je op moet klikken als de de-installatie klaar is.

Dan gaat YUP bekijken of ook alles daadwerkelijk weg is, zowel directory's en files alsook registry toevoegingen.

Vaak genoeg haalt ie daar nog het nodige weg, vooral in de registry zodat je ook bij het uninstallen een schonere registry overhoudt en in feite een betere uninstall plaats vind dan met de "normale" bij het programma geleverde uninstall of die van windows.

 
Bedoel je die van Ursoftware ???

 
Heb het prg eens getest en het is echt een mooi programma.

Haalt veel meer weg dan bij gewone uninstal.

B.v. Alcohol 120% laat veel dingen achter waardoor je bij het opnieuw installeren eerst je register moet opschonen en een paar drivers uit de windows/system dir verwijderen.

Uninstal via dit programma en ook die entrys zijn allemaal verdwenen.

Prima tip B.T.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan