Windows Vista 64 foutmelding

P

Ptje

Als ik Udplog start onder Windows 64, dan krijg ik de volgende bijgevoegde foutmelding. Iemand goede ideeen ?

Component 'MSWINSCK.OCX' or one of its dependencies is not correctly registered: a file is missing or invalid
Dus MSWINSCK.OCX of een van zijn "afhankelijkheden" (bestanden die ervoor benodigd zijn) is niet juist geregistreerd: er mist een bestand of het is ongeldig.

Een ocx bestand is een library, net zoiets als een dll bestand.

Het is dus een verzameling van bestanden en zo'n dll of ocx bestand zegt wat over de samenhang er van.

Nou weet ik niet of er misschien iets is geïnstalleerd dat voor XP bedoeld was en dat het daarom fout gaat.

Maar waarschijnlijk moet je dat ding verwijderen (even een net iets andere naam geven), en daarna weer installeren.

Google levert dit op, misschien heb je er wat aan.

Kijk wel goed of je zulke tips ook bij vista kunt gebruiken !

Ik krijg dan de melding als ik em registreer, dat ie niet compatible is.

Het UDP loggertje is gebouwd in Visual Basic 6 (VB6), ik vermoedde het al.

Waarschijnlijk is dat niet 100 % comptible met jouw versie van vista.

Hier staat in het Engels een beschrijving van een aanpak.

Het probleem zit er dus in dat VB6 een 32 bit toepassing is die je onder het 64 bit systeem moet gaan laten lopen.

Da's een van de nadelen van een 64-bit windows draaien helaas, niet alle drivers en een aantal andere zaken zijn dan aan de praat te krijgen.

Hopelijk lukt het met het advies van Mas3 nog wel.

Helaas, mag ook het engelse schrijven niet baten. Het verbaasd me wel steeds weer, mas, met welke snelheid jij kunt googlen en ook steeds weer de meest interesante informatie vind. Mochten er nog goede ideeen zijn, hou ik me aanbevolen.

Loopt je VB6 wel in Administrator modus ?

Het is in vista niet voldoende als je zelf ingelogd bent als Administrator, je moet het programma daar ook de toestemming voor geven.

Hiervoor ga je naar het bestand, rechtsklik er op en kies run as... Administrator.

Opmerkingen hierover staan hier

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan