WinLinux

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 dec 2003
Berichten
1.542
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
58
Een paar jaar geleden was er een ontwikkeling en dat was Linux onder windows ik heb er niks meer over gehoord ik had toen een werkende versie maar die kon nog niet zoveel.
Ik kan er helaas niet zoveel meer over vinden wie weet hier wat meer over?
 
Oh dat ken ik niet, wel iets waar ik laatst een voorbeeld van gaf, dat was ongeveer zoiets als Linspire (het vroegere Lindows).
Lindows was/is echter ook geen linux onder windows maar een soort combinatie van beide operating systems. Of meer een Linux operating system met ondersteuning voor meerdere MS produkten zoals office, als je het echt gaat bekijken.
Het schijnt nu zelfs geld te kosten, het andere ding (ben de naam effe kwijt) waar je in feite hetzelfde hebt.
 
The Wizzard zei:
Een paar jaar geleden was er een ontwikkeling en dat was Linux onder windows ik heb er niks meer over gehoord ik had toen een werkende versie maar die kon nog niet zoveel.
Ik kan er helaas niet zoveel meer over vinden wie weet hier wat meer over?
'
Je hebt het antwoord al bijna gegeven in het onderwerp
Het heet volgens mij win4lin
 
@kweetniet nee dat is het niet dit was echt linux onder windows.
Dus je hebt windows gestart en dan start onder windows linux op.
 
1e hit met Google: winlinux. :tong: Misschiens is het beter eerst een basiscursus Google te geven ipv een cursus Linux ofzo.
 
Yep Kerstkonijn deze link kende ik maar die versie gaat niet verder dan windows98 en ME en draaid helaas niet onder windowsXP google is een prachtig gebeuren nog even wachten en ze brengen een eigen besturings systeem op de markt.
 
De ontwikkeling is gestopt, omdat de life-cd's vanaf dat moment een beter alternatief bleken. Draait altijd, en makkelijker up-to-date te houden.
 
Ik heb er 2 geprobeerd CYGWIN. met een makkelijk install tooltje,
je moet alleen wel weten van welke server je het download
zoek met google op cygwin en kde of gnome

http://x.cygwin.com/

en er is er nog een die ik wat moeilijker vond en een hele linux distro
tegelijkertijd met Windows wil draaien COLINUX
hierop lukte mij het niet de X aan de praat te krijgen

http://www.colinux.org/

edit typo
groet henni
 
Een iets ouder topic, maar ik hoorde denktenk er net over spreken in MSN.
Er is nog zoiets, dan kun je linux draaien onder windows.
Genaamd VMware, hij heeft het prima aan het draaien en het is ook nog snel ook, misschien is dat iets?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan