wireless router, afstand vergroten???

O

opeltje

ik ben in bezit van een e-tech wireless router die eigenlijk niet echt een super afstand kan overbruggen met mijn laptop pcmia kaartje. als ik op zolder of achter in de tuin zit gaat het al mis....en ik woon niet eens in een wolkenkrabber.......ik heb het gekke ding al overal in de kamer gehad, maar het wordt er niet anders van. zelfs niet op de vensterbank.

er zit een losse antenne op de router/accesspoint. kun je daar nou zo maar even een andere (grotere) antenne op aan pluggen die geschikt is voor deze frequentie??? ik zou aan een extra 10 meter bereik voldoende hebben denk ik. of zou een andere pcmi kaart met externe antenne een betere optie zijn? (heeft nu ingebouwde antenne)

wie heeft hiet ervaring mee?

groeten opeltje

 
Hoi,

Er zijn antennes voor te krijgen in de handel. Ik heb er zelf eentje gemaakt na op jacht te zijn geweest voor de onderdelen.

http://seattlewireless.net/ is een aardige en hier http://www.practicallynetworked.com/tools/wireless_articles_range.htm vind je er ook veel over.

Ik denk zelf dat je er het beste 1 kunt kopen, zo een "staaf" model en dan met zo min mogelijk kabel aansluiten. kabel dempt als de ziekte bij die frequentie! Neem de uitvoering van 8 db. Plaatsing is erg belangrijk en daar zul ke mee moeten expirimenteren.

JC

 
bedankt, hier vind ik zeker de info die ik nodig ben.

groeten opeltje

 
en bij de plaatselijke pc handel geslaagd. nu werkt het perfect.

bedankt voor de ifo.

groeten opeltje

 
In de ct van deze maand staat een special over antennes ... loop maar ff langs bij je krantenwinkel

 
kabeltje over zolder niet mogelijk?

Nogal een inverstering om iets te besparen. Wat is je terugverdientijd?

 
Tis voor de leut toch?

Ik heb een 12 db rondstraler gekoct voor 99 euro trouwens. Werkt uit de kunst. staat boven de schotel uit :)

 
kijk, we knuppen zo langzamerhand de halve buurt op internet...en ze betalen ook nog simbolish.....en ik hoef het niet terug te verdienen....heb er zelf ook baat bij met mijn laptop....en omdat het bereik verder is geworden dan de bedoeling was, doen er dus ook vrienden mee....

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
@ Opeltje

heb jij dan geen up en downloadlimiet , want ik zou in de kortste keren op smalband zitten

 
@luca

in Nederland heerst een fare-use policy bij de meeste internet providers, dwz zolang er niemand reclameert op het download gedrag van de gebruiker, mag je zoveel dl'en als je wil.

In de praktijk komt dat dus blijkbaar neer op 120gig in de maand

Heel anders dus dan in Belgie met hun silly 15gig limieten.

Gelukkig was ik van het wakkere type adsl gebruikers en heb ik 2jaar geleden gekozen voor easynet... ik heb nog steeds geen limiet :)

 
niet dat ik weet.....overigens zijn de andere pc´s geen downloaders....het ging hier om interpret en mail.....vreet niet echt veel lijkt me......de enigste die veel download ben ik zelf...zo nu en dan..heb hier weken een andere pc aan het downloaden gehad....geen gezeur gehad....

en inderdaad hanteert mijn provider een fare-use policy.

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen fair use hoor. een echte 120gb limiet hier :)

Maar dat is echt veel hoor. Ik download redelijk veel, meestal linux iso cd's en zo plus erg vele andere zaken (je moet je spul ergens halen als consultant :) ) maar 120 Gb is erg veel! Als je geen distro bent dan is dat goed te doen!

Ik betaal er wel 89 euro ind e maand voor. dan heb ik een gemeten 780kbyte downstream en vanaf volgende week 100k upstream (nu 45k gemeten upstream).

JC

 
is limiet die 120gb, elke gig meer kost 1 euro jcsat, dus mag wel meer, maar kost dan ook meer.

maar 120gb is heel veel ja, meer dan zat.

zit bij dezelfde provider als jcsat, zag ik net :biggrin:

zat voorheen bij kpn, betaal nu 0,85 cent meer in de maand en is velen malen sneller.

bij anderen over bbned met wideopen abbo, is het 100gb in de maand, anderen hebben weer Fair Use, en hebben soms dan ook goedkopere abbos, voor die wide open. Hoeveel gig Fair Use inhoud geen idee.

en je hebt een mooie downstream jcsat :) alleen bij mij klapt die tot 870kb/s :) < is vaak modem gebonden.

een alcatel 510 bijv, haald tegen de 700

ik heb een etech zwarte en haal tegen 870

ik dit net getest bij iemand, mijn modem op zijn lijn, boven de 800 en zijn modem erop 700.

 
Ik ga een lijntje trekken van hier tot aan de grens die 10 gig bij ons is maar nix

maar ik wist niet dat de limiet bij jullie zo hoog lag

verhuizen is misschien ook een oplossing

bedankt ik weet dus weer iets meer "dat het in Nederland toch nog zo slecht niet is"

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan