xbox360 xkey iso's maken

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Vraagje aan de console kenners hier.

Heb voor me zoontje xbox360 geritseld (gekregen  :cool: :biggrin: ) en hierin een xkey laten zetten.
Nu heb ik hierbij ook stapel dvd's die ik graag naar het speelbare iso formaat wil zetten voor op de harddisk.
En van een collega harddisk kopietje gekregen met diverse spellen van zijn xbox, maar dit zijn gewoon uitgepakte dvd's.

Kan iemand mij vertellen hoe van deze beide spulletjes speelbare game iso's gemaakt kunnen worden voor op mijn harddisk.


bij voorbaat dank !!!

 
Het kan zijn dat ik het mis heb maar die iso bestanden zijn zo groot dat die op een dubbel dvd moeten met een capaciteit van ruim 8 gb.
Ik weet niet wat een xkey is maar als dat een software matige aanpassing is dan wordt die door een origineel spel weer om zeep geholpen.
Verder geen idee hoe je zo'n zo'n dvd op de hd moet zetten maar jouw collega zou je dat toch  kunnen leren.
 
Er zijn wel tooltjes dacht ik om van dvd-9 oftelwe dual-layer (inderdaad The Matrix) formaat een iso te maken. Maar dat heeft wat voeten in de aarde, dan kun je nog beter van de originele dvd's middels een tooltje een iso trekken of ze downloaden via torrents of newsservers.
 
Xkey is een hardware mod. Deze emuleert de dvd drive zodat de console denkt dat er een origineele dvd is geplaatst.

Die stapel dvd's heb ik ook en wil ik dus middels dat "tooltje" omzetten naar iso's en dan op een externe harddisk zetten die aan de xbox hangt.

De spellen van mijn collega zijn wel uitgepakt en speelbaar bij hem, omdat hij zijn xbox anders heeft omgebouwd.
hier weer speelbare iso's van maken zou natuurlijk snelste manier zijn.

downloaden gaat ook wel, maar aanbod is schaars op de newsservers ivm notice and takedown :(
 
Een van die tooltjes is iso extract. Er zijn wel een paar sites over te vinden.
Zoals deze (klik) site die in feite voor de Homebrew is maar er staan ook afbeeldingen in van hoe iso extract werkt.

Eventueel kun je ze naderhand dan nog controleren met abgx om zeker te zijn dat ze goed zijn.
 
dat is het nou juist, ik moet juist net andersom.

dus van de uitgepakte versie weer terug naar iso.
heb bijv al imgburn en createiso geprobeerd, deze maken wel iso's maar zijn niet speelbaar op de xbox :(
 
Dju ik zie het al, ik had de goede pagina open maar heb de verkeerde gecopi?erd. En het was niet makkelijk om de goede pagina te vinden, ik ga opnieuw op zoek voor je.

Als je createiso hebt geprobeerd, heb je dan nadien wel die ABGX er overheen gedraaid? Misschien helpt dat wel.
 
da's nog wel een idee, ja.

zal t eens testen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan