xp pro over xp home

M

maisonprettyboy

hallo,

Ik heb een vraagje over het upgraden van Xp home naar Xp pro.
Kan dit zomaar of ben ik dan het gehele register kwijt [wat dan weer inhoud dat ik alle progg's opnieuw moet installeren]

Ik heb namelijk een nieuwe pc met een recovery image ipv alle drivers en prog's op CD wat weer inhoud dat alle meegeleverde drivers op die recovery staan.

Groeten van Maison

Ja dat kan.En je verliest geen gegevens.Je moet gewoon "upgrade" doen.Zie je vanzelf wel staan nadat je de CD geplaatst hebt in je cd-rom.
Alleen mocht "pro" je tegenvallen,(wat ik me overigens niet voor kan stellen,want is alleen maar beter en uitgebreider dan "home")
dan heb je wel een probleen want je kunt van "pro" niet terug meer naar "home".
En heb je een oudere XPpro cd zonder SP1 zorg dan wel(mits hij legaal is) voor een goed nummer.Anders kun je SP1 weer niet binnenhalen.Moet je weer eerst nummers in de windowsmappen gaan wijzigen of een patch eroverheen draaien.Is allemaal extra werk dus...........
Want ik zeg je dit omdat je na de upgrade naar "pro" alle updates en sp's opnieuw moet binnenhalen volgens mij.Tezij je een (vrij) nieuwe cd gebruikt waar SP1 ed al inzitten.
Houdt er in ieder geval rekening mee dat dit niet via een tel. te doen is.
Mijn xp-cd vraagt namelijk nog zo'n 200a250Mb!!! aan upgrades na installatie.(was een van de eersten,maar toch)

Gr,

Ik heb een wat latere pro cd, een van de laatsten dus, maar net nog zonder SP1, maar het probleem via de telefoonlijn blijft toch nog.

Als je alles aan sp's, upgrades, patches en fixes bij elkaar gaat tellen, zodat ie niets meer laat zien als je windowupdate aanroept, dan ben je toch nog altijd tussen de 85 en 105 mb kwijt en tja... snelste wat ik ooit gehaald heb was dacht ik met single isdn (dual is te duur) en dan zit je dacht ik op 1 mb per 3,8 minuten. Dus het is nog altijd erg veel.
Tel uit je verlies, dan kun je beter je pc optillen en even naar iemand gaan met kabel of adsl om hem daar bij te werken.:)

Ohja, heb ook bij iemand geinstalleerd vanaf een cd met sp1, maar ook dan nog hou je een dikke 65+ mb upgrades etc. over.:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan