Xtreme doet raar.

B

blokr

Wie kan mij helpen met het volgende:

ik heb een Xtreme STR met Tetra 1.0 en sinds 3 weken een duo-block voor Astra en Hotbird. Sinds die tijd hebben we zo af en toe problemen met de volgende zenders:

RTL4/RTL5/RTL7/Cartoon/Canvas/Ketnet/Oranje TV/Hallmark/Discovery/Animal

Probleem is dat we op die zenders 1 seconde beeld hebben en vervolgens 1 seconde geblocked beeld. Dit kan de hele avond duren en de volgende avond geen enkel probleem. Aan en uit zetten helpt niet. Is hier sprake van een verkeerde instelling of iets anders?

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en weet wat de oorzaak is? De Xtreme staat wel normaal op PAL!
 
Kijk op Ant's site daar wil ene "the matrix" nogal veel helpen
 
The Matrix zit hier ook.

Overigens... volgens mij is het een bekend probleem. Upgrade die ontvanger eens naar Penta 1.20, goede kans dat het probleem dan verholpen is.
 
Black Tiger zei:
The Matrix zit hier ook.

Overigens... volgens mij is het een bekend probleem. Upgrade die ontvanger eens naar Penta 1.20, goede kans dat het probleem dan verholpen is.

Yeps, maar wel vreemd dat het na een wissel van de LNB is gekomen. Die zenders zitten allemaal op dezelfde transponder, behalve Canvas en Ketnet. De upgrade naar Penta 1.20 wilde ik sowieso al eens doen.
 
Goede kans in dat geval dat die duoblock niet helemaal lekker is.
Ik had daar even dual-lnb voor gelezen op het late uur en dan is het alleen een kwestie van lnb bij plaatsen.
Maar nu je me even terecht verwijst naar wat er exact gebeurd is, lijkt het me inderdaad eerder dat die duoblock niet lekker is.
 
Tsja, vreemd, al bijna een week eigenlijk geen problemen gehad. Alleen Raceworld blijft problemen geven. Ik kijk het nog even aan.
 
Kan ook vocht zijn.
Neef van de vrouw heeft twee lnb's in zijn schotel hangen voor Astra en hotbird maar geen duoblock.
Heeft een Dreambox en langere tijd problemen gehad, dan op de astra en dan weer op de hotbird om een lock en sync te krijgen zodat ie kon zoeken.

Diverse NL zenders en sommige MV's gaven te weinig signaal om beeld te geven.

Nu heeft ie op alle kanalen weer beeld, maar de lock en sync gaat nog niet altijd van harte, maar wel steeds vaker.

Iets wat stuk is, herstelt zich normaliter niet automatisch, althans niet bij machines, alleen bij mens en dier.
Vandaar dat ik zit te denken aan zaken zoals vocht of wellicht dat de diseqc niet goed schakelt, zoiets zit in een duoblock ook ingebouwd als ik het goed heb. Misschien wat roestvorming of vocht of zoiets, en dat het nu minder is en weer goed werkt.
Of teveel uitgezet of gekrompen wegens de temperatuurverschillen en nu weer enigszins op goede positie tot rust gekomen is.

Anders zou ik het ook niet weten te verklaren.
 
Nou waarschijnlijk nu opgelost:

Het was niet de LNB of firmware, maar de instellingen van frequentie en/of FEC waren niet goed. Vreemd want dit is de laatste keer wel zo ingescand. FEC stond bijvoorbeeld op 3/4, terwijl het 5/6 moest zijn. En de frequenties van een vijftal transponders moest 1 MHz omhoog of omlaag. Weer wat geleerd! Iedereen weer bedankt voor het meedenken!
 
Oooh... wel vreemd dat dit dan slechts af en toe problemen gaf.
Maja, fijn dat het opgelost is, een nieuwe settingslijst of opnieuw inscannen is in elk geval goedkoper dan nieuwe hardware.:)
 
Die foutieve FEC instellingen was op Ketnet en Canvas en die lagen er continu uit BT. De rest heeft er net even iets naast gestaan. Lijkt digitaal toch nog een beetje op analoog. Net een beetje te weinig signaal. Tijdens een regenbui lagen ze er allemaal uit, dus dan is vocht de eerste verdachte. Maar gelukkig dat het dit was.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan