Xtreme Harddisk 8,4 formaat verkeerd

M

mkanon

Ik heb sinds gisteren een harddisk seagate 8,4 geformateerd in de pc en daarna nog in de xtreme, nu formateerd hij wel, maar ziet maar 40% van de schijf en zet zelf al even 153 lege bestanden op de disk. ik heb bij m'n afspeel lijst nu 153 bestanden staan met allemaal vreemde namen, van 0seconden. hij wordt hier ook vreselijk traag door dus verwijderen is ook geen optie... ik heb geprobeerd :

formateren Xtreme
Formateren PC
Slave,cableselect en master.....

Wat kan ik doen ?

In welk formaat heb je hem geformateerd??? Fat16 of Fat32?

Probeer eens Fat16...

GR Fred.

Fat 16 of fat 32 maakt niet uit de Xtreme formateerd een schijf opnieuw

De Xtreme reserveert alvast een paar Gb aan overhead.

Waarom?? geen idee

ik heb een 20.5 Gb schijf en kom uit op een capaciteit in de Xtreme op ~ 15Gb

Nu is 20.5 Gb in werlkelijkheid geen 20.5 Gb maar 19Gb en dus kost Xtreme overhead in dit geval ca 4 Gb

Of deze overhead afhankelijk is van de schijfgrootte weet ik niet maar stel dat dat een vaste waarde is dan is uitgaande van je 8.4 Gb (in werkelijkheid 7,8 Gb) en vermindert met 4 Gb wordt dat dan 3.8
Gb en dat is toch wel heeeeel dicht in de buurt van je 40% die je nog vindt.

Waar die 153 bestanden vandaan komen is mij een raadsel

ik heb hem al Tig x op nieuw geformateerd en ze blijven terug komen... zou fdisken helpen ? gewoon alle partities weg ? of moet er beslist een partitie aanwezig zijn ?

inmiddels heb ik de partitie verwijderd maar het probleem van de bestanden blijft !!

Ik heb van de week een nieuwe Maxtor 120GB in mijn Xtreme gezet.
Daarvan is ook 4GB zoek, maar met dit vormaat mis ik ze nog niet echt.
Ik heb de jumpertjes van de schijf op Cable Select staan en nadat ik ??n keer op de knop format had gedrukt werd hij meteen goed herkend.
De schijven zijn een stuk voordeliger geworden, want met bezorging mee was ik nog geen ?80,- kwijt!

mvg Theo50

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan