Zanger Willy Deville overleden

S

stephopper

Voor wat oudere kenners onder ons.

07/08/2009 17:04

De Amerikaanse rockzanger Willy Deville is op 58-jarige leeftijd aan k**ker gestorven.

Willy DeVille, een pseudoniem voor William Borsay, was zanger en voorman van de band Mink DeVille.

De groep speelde in New York een rol als ??n van de pioniers van de punk. Mink Deville was ??n van de huisgroepen van CBGB, de New Yorkse nachtclub die een grote rol heeft gespeeld in het ontstaan van punkmuziek in het midden de jaren zeventig.

In de muziek van de groep zaten invloeden van Latin, blues en country. Spanish Stroll was in 1978 een internationale hit.

Tot in het midden van de jaren tachtig bleef de groep succesvolle albums uitbrengen. Daarna ging Willy Deville met een solocarri?re zijn eigen weg.

Deville leed aan alvleesklierkanker. Hij overleed in de nacht van donderdag 6 op vrijdag 7 augustus aan de gevolgen van die ziekte in een ziekenhuis in New York.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=j-BshPidce4]YouTube - Mink Deville - Spanish Stroll[/ame]

Verdikke, dat is zeer spijtig moet ik zeggen!!
Want velen vonden hem maar een rare vogel.
Met zo'n kop zal het wel een snuiver zijn meende men.

Flauwekul, want hij heeft prachtige muziek gemaakt.
Een heel eigen stijl en sound moet ik zeggen.
Die weinig met punk te maken had volgens mij.
Latin, blues en country kun je ook moeilijk met punk verbinden.

Heb hem inderdaad een tijd terug op de Duitse tv gezien met zijn solo-tour
Tijdens concerten en intervieuws.
Mooi ja!

Grtz.

Ach ja het snuiven is tegenwoordig verwerkt in een pilletje, om op de been te blijven.

Maar goed de grondleggers voor meenste hedendaagse naaap muziek sterven beetje voor beetje af. en Mink heb ik hier nog op vinyl. uit de goede tijd.

Trouwens sta je er nooit bij stil dat we zelf ook ouder worden. en vergelijk een leven met een duimstok die het getal 100 meet en vergelijk het met een mensen leven.

Als je al de helft voorbij bent blijft er voor sommige. (velen) niet veel meer over. want jammer genoeg komen velen niet aan de einde getal duimstok toe. laat staan de 60.

Dus denk ik dat je het beste er moet van maken. en genieten.en toch een beetje om je gezondheid moet denken. al kun je er niet altijd voor wezen.

Grtz/Sth.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan