zappen op de dreambox

X

XrAge

Lo lui,
als ik zap met de dream en de lijst tevoorschijn haal , en dan na beneden of boven zap, dan gaat heel vaak de hele lijst te keer als een gek, of dan druk ik op de knop dat hij na een boven moet dan gaat in 1 keer het geluid uit etc.. (beetje raar uit te leggen ) maar hebben meer mensen dit ? en is er wat aan te doen ? Tis een dreaam 7000-s

Groeten :)

Hoi,

Vertel eerst eens welke image , welke setting erin en gebruik je niet de verkeerde knoppen op de ab .

rechts naast de lame (exit) knop is voor de setting lijst (bladeren), en links is voor het volume op de db te regelen .

saat

Tijdens het zappen update de Dreambox de provider lijst. Zijn er veel nieuwe providers dan treden tijdens het zappen de problemen even op (processor zal het dan wel even erg druk hebben).

Nou maakt niet echt uit welke image, bij elke image gebeurd dat wel:)

Gebruik pet 1,2,3 en nee gebruik echt de goede knoppen :)

zijn de baterijen van je afstandsbediening goed ? staat de dreambox achter glas ? zodat het signaal van de ab niet goed overkomt ?

daar zou ik ook eens naar kijken

Dit gebeurd mij ook wel eens met de Gemini 2.6 op de Dreambox 7020.
Hetzelfde komt op de 7000 voor. Heeft volgens mij toch wel een beetje met de gebruikte firmware te maken of ie gaat scrollen of dat je Dream gaat hangen ofzo.

Bij mij gebeurt het als ik ga zappen op kanalen waar geen beeld, of liever gezegd geen signaal op is. Ben ik langs 3 of 4 van die kanalen dan gaat ofwel die Dream hangen ofwel hij gaat eerst effe hangen en opeens dan lijkt het alsof de kanalen lijst vanzelf met een noodgang aan het scrollen is.
Als dat gebeurt is ie wel "los" en met een paar keer drukken op de rode knop en daarna vlug een zender opzetten waar wel signaal op is, zorgt dan dat het probleem bij mij stopt.

De laatste tijd heb ik het niet meer gehad. Maar ik zap ook niet meer vlug langs zenders die geen signaal meer hebben.

Tot nu toe ben ik nog geen 7000 of 7020 tegen gekomen waarbij ik straffeloos gewoon langs diverse no-signal zenders kon zappen zonder dat het ding op een gegeven moment ging hangen.
Bij mijn laatste 7000 met laatste Hydra firmware duurde het wel veeel langer voordat ie eens ging hangen dus er was verbetering op de 7000.
Bij de 7020 ligt het echter weer veel gevoeliger.

Ik denk dat een flash erase uitkomst bied.

Ik heb hier vaak het zelfde probleem, vaak nadat een image 3 maanden heeft gedraaid, krijg ik het idee dat de Dreambox wat slomer en wat eigenwijzer wordt.

Als ik dan een flash erase uitvoer kan die er weer 3 maanden tegenaan...

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan