Zenderlijst 7025

L

LNB

Hallo,

Ik heb sinds kort een 7025 S in huis, maar krijg er geen zenderlijst in.

Heb verschillende programma's geprobeerd, maar zonder resultaat.

Hij leest ze wel in, maar de herlaad functie werk niet. Het programma zegt dat je handmatig een herstart moet doen. Echter na een restart zie je er niets van terug.

Ik heb het vermoeden dat de lijst van mijn 7020 niet in de 7025 geladen kan worden. Heb nu twee satellieten handmatig ingelezen, en dat werkt goed.

Het is alleen een hele klus om alles in te lezen en daarna ook nog bouquetten aan te maken. Ik heb een draaibaar systeem.

Kan iemand mij een hint in de goede richting geven, of heeft iemand een zenderlijst voor een DM 7025 S (draaibaar) voor mij.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,

Cor

PS, Heb er Gemini 2 3.30 opzitten met CCcam 2.0.8

Laatst bewerkt:
Hoi LNB en welkom op Satellite Fun.

Het programma zegt dat je handmatig een herstart moet doen. Echter na een restart zie je er niets van terug.
Ik neem aan dat je het geprobeerd hebt met DreamboxEdit.

Deze staat echter standaard ingesteld voor de niet-7025 Dreamboxen, dus voor de andere types.

Om deze voor de 7025 geschikt te maken moet je eerst op "options" klikken en dan onderaan rechts op de knop "version 3 settings (7025)" en daarna op de knop "save".

Daarna moet je feitelijk pas settings gaan inladen en deze op de Dreambox zetten.

Indien je dat nog niet gedaan hebt op deze manier, dan is de kans goed dat de settingslijsten wel naar je dreambox gestuurd zijn, maar naar de verkeerde directory, vandaar ook dat je er na een herstart niets meer van terug ziet.

Probeer het eens.

Hallo Black Tiger,

Ik heb het inderdaad ook met DreamboxEdit geprobeerd en de instelling voor de 7025 gebruikt. Helaas lukt het daarmee niet. Ik heb zelfs geprobeerd de instelling voor de 7020 te gebruiken, maar dan upload hij niet omdat de paden niet kloppen.

De andere programma's hebben een andere naam maar dezelfde layout.

Heb toch het vermoeden dat een 7020 lijst een andere opbouw heeft dan die van de 7025. Ik kan echter nergens een lijst vinden voor enigma2.

Groeten,

Cor

Heb inmiddels de oplossing gevonden.

Er is duidelijk een verschil in de settinglijst van de 7025 en de 7020. (Enigma2 en Enigma1)

Met het programma Dreamset kan je deze lijsten converteren naar de juiste Enigma.

Wanneer je ze met dit programma Upload werkt alles perfect.

Je kan dus iedere settinglijst gebruiken voor beide Enigma's.

Ik hoop dat dit waardevolle informatie is voor andere - nieuwe - 7025 gebruikers.

Groeten,

Cor

Dat is zeer zeker waardevolle informatie, waarvoor dank. Gelukkig hebben wij hier ook Dreamset online staan dus dat scheelt weer.

Bedankt voor de terugkoppeling!!

De lijsten zijn op zich gelijk van opbouw, alleen staan ze op een andere plek dan in enigma 1.

De kanalen editor als dreambox edit van Happy Lama kan hier uitstekend mee overweg, zolang je maar bij de config de juiste boxen aan de profielen koppeld.

De opvolger van de "oude" DreamBox Edit heet openDBedit en staat op deze site in de dowloads en is hier te vinden.

Hij had het met DreamboxEdit en de 7025 instelling geprobeerd, maar dat lukte niet.

Ik vond het ook al vreemd want normaliter werkt het wel, dus wat er nu mis is geweest, geen idee.

Hallo,

Even een aanvulling.

Wanneer je Een Enigma 2 settinglijst hebt kan je inderdaad met Dreambox edit deze lijst via de optie 3 7025 uploaden.

Heb je echter een Enigma 1 settinglijst dan zet Dreambox edit deze wel op de juiste plaatsen neer, maar ze werken echter niet.

Met het programma Dreamset kan je echter een Enigma1 lijst opslaan als enigma2 lijst.

Deze enigma2 lijst kan dus door beide programma's worden geupload.

Dit is mijn ervaring met beide programma's.

Groeten,

Cor

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan