Zenderlijsten in een database??

G

Gremlin25

Ik heb de dream een paar weekjes en heb een rotor besteld.

In deze korte tijd heb ik al een aantal keren een nieuwe zenderlijst gedownload en in de dream gezet. (Joske en Robert) maar ik kan niet zeggen dat ik erg tevreden ben over de structuur. Als ik straks de rotor binnen heb wordt het naar mijn idee alleen maar onoverzichtelijker.

Maar ik zie er erg tegen op om zelf de zenderlijsten aan te passen aan mijn wensen omdat de lijsten zo snel muteren.

Ook op het internet gekeken maar ook daar vindt je wel veel informatie maar niet in de vorm die ik kan gebruiken voor Access.

Mijn vraag is nu:

Hoe doen Joske en Robert dat eigenlijk
Weet iemand waar ik de satgegevens zonder allerlei fratsen en tekstopmaak kan downloaden om te gebruiken voor een database?

Als je er een awk / sed scriptje voor schrijft, is het makkelijk zelf te doen. En daarmee kan je het zelfs tot veel kleinere details aanpassen dan je zou denken.

Awk en sed horen thuis op UNIX/Linux/BSD systemen. Heb je dat niet (muv de Dreambox)? Op het internet zijn wel wat windows-surrogaatjes te vinden.

Je kunt per satelliet, per provider, op alfabet, per genre en op favorietlijst je keuze maken.

Welke andere structuur zit jij dan nog aan te denken Gremlin?

Groeten, Joske

Hallo Joske, leuk dat je reageert.

Naast de nu bestaande verdelingen zou ik bijvoorbeeld ook willen selecteren op taal of land van herkomst van het programma (niet van de provider) maar de stuctuur blijft plat - ik zou graag een relationele stuctuur zien.

Het probleem is dat met de bestaande procedure de wijzigingen die ik persoonlijk heb aangebracht op jullie zenderlijsten weer verdwenen zijn na een update.

Wat ik een mooie oplossing zou vinden is een tussenstap nl een relationele database. (bijvoorbeeld access). Voor iemand die niet bekend is met de theorie van relationele databases lijkt het erg omslachtig maar ik denk dat er erg veel voordelen zijn.

Jij beheert en verwerkt de mutaties van de stamgegevens in tabellen (satellieten, providers, services) in de database.
Degene die meer wil dan de standaard zenderlijsten kan deze tabellen downloaden en inlezen in zijn eigen database. Persoonlijke voorkeuren worden lokaal ingevoerd in aparte tabellen - die niet worden overschreven na een update.

De files voor de dream worden lokaal door de report generator gemaakt aan de hand van de stamgegevens en tabellen met persoonlijke voorkeuren.

Voor de gebruiker die nu tevreden is hoeft er niks te veranderen wanneer jullie de huidige vorm vanuit dezelfde database genereren en beschikbaar stellen, maar ik denk dat er een grote variatie in het aanbod van boeketten zal ontstaan.

========================
Mijn kennis over over SED en AWK is een beetje roestig. Je kunt er veel, zo niet alles, mee maar het zijn draken van programma's.
Maar ook hier geldt dat bij een nieuwe update je alles weer opnieuw kunt doen en dat probeerde ik juist te vermijden met bovenstaande procedure.

Maar ik weet nog maar weinig over de dreambox en benader het probleem theoretisch. Wat insight informatie op dit board zou ik erg op prijs stellen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan