dat jou Dreambox er iets anders van maakt is jou probleem.
Behalve dat dat wat cru gesteld is, ben ik het daar niet helemaal mee eens.
De gevonden frequenties zijn slechts marginaal anders, en gewoon binnen de specificaties.
De FEC hoort 22000 te zijn, maar ook wanneer daar een afwijking word getoond kan dat binnen de specs zijn, alhoewel mij dat in dit geval erg onwaarschijnlijk lijkt.
De 7000 die ik heb is net zo eigenwijs.
En de FEC maakt ie ook 22002 van, maar wie maalt er om als het verder werkt.
Wanneer je 'm laat scannen naar nieuwe zenders, dan gaat ie die niet vinden.
De reden daarvoor is de manier hoe de box met de instellingen omgaat , samen met hoe CDS (Canal Digitaal Satelliet) er mee om wenst te gaan; dat botst.
Je box ziet namelijk een bekend programma dat dus al ergens in de lijst staat en denkt dan schijnbaar "die ken ik al, hoef ik niets mee te doen".
Dat dat programma nieuwe instellingen heeft, heeft ie dus schijnbaar geen boodschap aan.
Ik wist niet van het bestaan van "last scanned" map, maar die staat gewoon in dreambox edit.
Bijvoorbeeld het programma SBS6 staat daar wel in, maar dan wel met de oude frequentie.
Schijnbaar krijgt die dus geen update.
Hier ben ik eerder al mee bezig geweest, maar het lukt niet om deze zenders via de zoekfunctie te vinden.
Ook wanneer je met dreamboxedit deze programma's probeert te wijzigen lukt dat niet, en wanneer je ze probeert toe te voegen krijg je een vraag over de namespace die al bezet is, en of die behouden moet worden of niet.
Het maakt niet uit wat je antwoord, het zal niet werken.
Daarom heb ik zojuist alles wat op frequentie 12474 (en nog wat volgens dreamboxedit) zit verwijderd uit de lijst, een backup kopie gemaakt, en de nieuwe lijst naar de box gestuurd en reloaded.
Daarna vind de box op 12515 3 tv, 4 radio en 3 data services.
Op 12344 worden 4 tv, 15 radio en 0 data services gevonden.
Dit met handmatige scan want anders word je niet vrolijk als alle satellieten en zo afgescand gaan worden.
Wanneer je hiermee klaar bent, is het raadzaam om je box via het menu opnieuw op te starten.
Als je box weer opgestart is, staan de programma's wel in de "hoofdlijst" waar alles in 1 grote lijst staat, maar nog niet bij de lijst van canadigitaal.
Wanneer je dan echter 1 van de programma's uit de hoofdlijst hebt gekozen, zie je dat de nieuwe programma's wel in de canaldigitaal lijst staan (met een !uitroepteken ervoor wat betekent dat het een nieuw gevonden programma is).
Nogmaals, dit heb ik eerder geprobeerd en werkt echt niet als je niet eerst de oude services verwijdert.
Die oude services hebben dus 12515 als frequentie.
Verwijder niet de transponder uit de lijst want die blijft gewoon bestaan op de Astra 19,2 en je weet niet wat er daar straks voor interessants op zal geen verschijnen.