ziggo perikelen met een DM800SE

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Hoi

Ik heb een clone dreambox 800se HD cable uitvoering
Ding werkt naar behoren , maar wil wat stoeien met verschillende images

Het opsporen van clone images is geen probleem.

Waarmee ik zit is dat als ik naar zenders wil zoeken bij een verse image.

Ik de keuze heb uit een
1)vooraf geinstalleerde zenderlijst (en die heb ik niet en is niet beschikbaar)
2) automatisch zenderzoeken
3) handmatig zender zoeken

kies ik voor 2 automatisch zoeken dan vliegen de frequenties voorbij en worden er flink wat gevonden.
Vervolgens gaat hij scannen en vindt er slechts 74 , dat is 30% van het totaal. bij andere images precies hetzelfde aantal wat gevonden wordt.

Nu heb ik wel een komplete zender (Cogas 9004) bestand die ik erin kan pompen , en ik heb de een cable.xml bestand van 9004 , waarin alle transponders ztten

Wat ik met dat cable bestand kan doen en waar ik die neer moet zetten geen idee

Hoe kan ik de komplete zenderlijst vanuit de ontvanger laten inlezen??

Snap er geen fluit van, Overigens is de zenderkeuze instelling bij de verschillende images allemaal hetzelfde.

Wie heeft hier verstand van, het is cable maar lijkt verdomd veel op satellliet gebeurer (zelfde image maar dan gehackt voor een clone)
 
@Matrix, ik heb het volgens mij al eens via pm geschreven, maar verzet de Qam eens naar 256, en wellicht de frequentie ook eens wat hoger of lager, het kan zijn dat die er net een beetje naast zit, en laat hem dan eens zoeken.
 
Nee dat werkt niet , dan wordt door de DM800 alleen maar naar de 256 gezocht

Ik heb wel iets gevonden in de tuner instellingen:

Je kunt daar op frequentie banden laten zoeken en dan worden er 74 kanalen gevonden
maar je kunt ook op frequenties laten zoeken met stappen van 1000khz.

Indien ik die instelling in de tuner zet dan worden er bij automatisch zoeken meerdere transponders gevonden en uiteiendelijk ruim 230 kanalen gevonden, TV 155 stuks radio 76 stuks en de rest data. dus al een hele verbeterering tov de eerder gevonden 74

Maar er zijn in totaal 199 Tv kanalen en 103 radio kanalen die gevonden moeten worden.

Ik vermoed dat de frequenties van de DM800 er naast zitten en zou in principe met 250kHZ stappen willen zoeken maar de minimale stapgrootte instelbaar is 1000kHz



In mijn vorige ontvanger de DM 500 kon ik het bestandje cables.xml erin zetten met daarin alle transponders en dan werd alles gevonden , die lijst heb ik ooit gesaved en gebruik deze nu in de DM800.

Maar bij veranderingen zit ik in de problemen
 
Op Fun hebben we cables.xml voor Enigma2 van februari 2012 in de download sectie, daarna is volgens mij niets gewijzigd dus die is best up2date dacht ik.
Vaak is het zo dat als er iets wijzigt, er wel iemand is die een nieuwe cables.xml maakt.
 
die lijst op fun is alleen geschikt voor regio Limburg.

Maar ik ben een stapje verder ik heb een complete cables.xml gevonden
die cables.xml in de juiste map uploaden en vervolgens in zenderzoeken de tuner definieren
je kunt hem instellen op provider en dan kiest ie de 1e provider uit de cables.xml list.

Hoe door de lijst te wandelen met alle regio's is me nog niet duidelijk.
 
die lijst op fun is alleen geschikt voor regio Limburg.
Ja klopt, dan kom je toch in Limburg wonen? Gezellig!:biggrin:

Nee sorry, da's waar ook, daar had ik niet aan gedacht.
Waar heb jij die gevonden wat je nu hebt?
 
ik heb nu de complete cables.xml voor alle gebieden uitgegeven en bijgewerkt in dec 2012

en ik ben ook achter de truc gekomen hoe je je regio insteld.

Je moet naar de tuner gaan in zenders zoeken daarin klik je dubbel op de tuner en dan kun je kiezen voor freq in stappen , frequentie domeinen en vervolgens ook providers.

Dan zie je de provider die als eerste in de lijst staat door met de cursor naar rechts te klikken wandel je door alle regioos die erin staan net zo lang je je regio tegenkomt.

vervolgens op ok en daarna in handmatig zoeken op alle transponders uit die regio.

He he weer iets geleerd dat maakt deze hobby zo leuk.

Waar ik hem vandaan heb ?? geen idee meer heb gegoogled op cables.xml ziggo en kwam hem ergens tegen waar ik hem kon downloaden (niet bij de concurrent ;-))
 
Hmmz... nja... mocht je hem nog eens tegen komen is een linkje naar die site wel handig, weten we waar hem te vinden als iemand hem nog eens nodig heeft.:)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan