Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra

Weer een hoop berichtjes sinds ik de laatste keer keek.

Oke, bridge en routermode maakt niet uit, behalve dat je dus in bridgemode perse een router nodig hebt als je meer apparaten hebt, en dat je hotspots kwijt bent.
Als je iets in normale mode niet lukt, doe je iets fout.

De laatste tijd is de speedtest bij speedtest.ziggo.nl (komt inderdaad speedtest4.ziggo.nl) niet echt betrouwbaar meer. Bij www.speedtest.net krijg ik betere resultaten, dus je kunt beter daar meten.
Meten (als je snelheid niet klopt) doe je niet met wifi maar inderdaad met een UTP kabel, minimaal cat5e rechtstreeks aan de modem.

En inderdaad, wil je hoger dan 100mbit, heb je inderdaad ook netwerkapparatuur nodig die hoger kan, dus gigabit router, gigabit netwerkkaart.
Of als je modem gewoon in routermode staat, alleen een gigabit netwerkkaart. En uiteraard kabel van cat5e of beter.
 
Internet opgelost.  :klappen:

Ping: 4 P.ms  :clown:
Down: 121.84 M.bps  :clown:
Up : 12.09 M.bps  :clown:

Vraag maar niet hoe?
Ik heb van alles gedaan hier en werkt nu uitstekend.
Boven vermelde snelheden gemeten op speedtest.net.  (met vaste aansluiting)
Draad loos 10Mb minder in download)

TV heb de Nederlandse kanalen gevonden nu de rest nog.
Heeft iemand een file voor de dreambox?

Mvg, Papano.
 
Als je een router wilt aanschaffen koop dan een goeie eentje die het AC protocol aankan AC is nieuw naast bgn

Bv een Asus rt-ac66u of  een nog betere asusr-ac-68u of de nog nog betere asus rt-ac69u

Waarom , als je nu een standaard router koopt dan kom je bij de eerste de beste upgrade weer in de problemen.

Ik had eerst de 66u en haalde met gemak via wifi 90Mb deze heb ik onlangs vervangen door koop via MP en verkoop via MP  (koste me netto 5? met de 68u

En dat zijn toch wel prima routers

Mediamarkt vraagt nu voor de ac66 een "zacht" prijsje van 108.99? normaal 140?

Maar er zijn ook andere merken met het AC protocol
 
Wel ik heb die Netgear gewoon gekocht en ben er tevreden over.

Heb nu netjes 123 upload en 12 download

Dus probleem is bij mij opgelost voor 39 euro inclusief verzendkosten en garantie.

Weet niet wat je met MP bedoeld maar als dat Mediamarkt is daar koop ik geen reet, kut zaak met een nog grotere kut garantie en die gasten weten zelf niet wat ze verkopen.
 
Jack, ben ik niet met je eens dat het een kutzaak is , ik koop bij Mediamarkt altijd via de website
Gratis bezorgen en aan die kutverkopers moet je bij geen enkele winkel zijn, die hebben nergens verstand van , het zijn ook verkopers en geen adviseurs.

heb laatst online een USB3 stick gekocht 6,99 euro via PAypal gratis bezorgd en 3 weken later door paypal afgeboekt.

En de garantie is gewoon top .

Op internet is zoveel advies te vinden dat je zelf groot genoeg bent om jezelf volledig te informeren,
Maar ja sommige nemen daar de moeite niet voor en gaan dan vragen stellen en lopen de winkel uit met wat ze eigenlijk niet willen Eigen schuld .

Bij de bakker ga je ook niet vragen naar een brood en vervolgens wat er allemaal inzit, je weet dat je een bruin brood wilt met of zonder volle granen.

Maar goed je hebt je keuze gemaakt , gekocht en happy met het resultaat wat wil je nog meer
 
Het probleem is dat het ook een beetje ligt aan waar je gaat. Niet alle Mediamarkten zijn allemaal even goed. Hier in Maastricht ben ik ook best tevreden over de service. Er lopen zelfs enkele gasten rond met verstand van zaken, maar inderdaad de meeste verkopers hebben geen diepere kennis van zaken om een goed advies te kunnen geven.
In de MM van Herzogenrath was ik ontevreden over de service, daarom ben ik daar al meer dan 10 jaar niet meer geweest en had in eerste instantie dus ook weinig vertrouwen in de MM die hier kwam.

Het kan dus verschillen per MM die je bezoekt. Zal ermee te maken hebben dat het ook een franchise onderneming is.
Maar voor een goed advies kun je beter zelf zoeken of wat ook vaak gebeurt dat mensen in een gewone winkel advies gaan inwinnen en dan bij de MM gaan kopen. Die gewone winkels zijn daar uiteraard niet blij mee.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan