Zoeken van mp3...en uitleg hoe...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
tja, regelmatig wordt er hier een verzoekje gedaan naar een liedje wat men zoekt, en vaak weet men mij dan ook te vinden...

Ik zeg erbij, ook ik krijg niet alles gevonden...

Maar nu vandaag zijn er weer 2 verzoekjes, eentje van Sat4ever,die ik helaas niet gevonden krijg, maar dit komt denk ik omdat dit nog een nieuw nummer is, en dat moet nog door iemand geupload worden hier of daar...

Volgende was @Bonki, en die vroeg om kinderliedjes, en tja dat is een peuleschil... ( Voor iedereen denk ik... )

Maar niet iedereen is in de gelegenheid om zich in het zoeken naar te verdiepen, ik dus wel, want dat doe ik graag...

ook nu ga ik eigenlijk tegen beter weten in weer veel te laat naar bed, want ik ben weer bezig met muziek. ( is te zien aan de postings... ;) ) Nu realclassics deel 1 tot en met 5 aan het downloaden, en dan nog luisteren... :jow:

Maar om nu even proberen uit te leggen waarom ik en anderen wel iets vinden, en velen niets;

Het zit hem heel veel in de interesse die je voorheen gehad hebt, niet in hetgeen er nu nog is op het gebied van muziek, want alles wat nieuw is staat overal, oud is wat moeilijker.

Voorheen gebruikte ik hier altijd Kazaa, met de autosearchmore functie, dat kreng bleef zoeken totdat iemand zijn pc aanzette waar dat bepaalde bestand stond, maar p2p is volgens mij achterhaald?

Ja ik moet even tussendoor zeggen dat er maar 1 forum is in nederland waar alles ( nouja bijna ) opstaat en dat is het dorpje van Fred Flinstone...
Maar dat is een "besloten site"

Dus dan ga je komen op alternatieven:

Open dirs ( via google: index of/mp3 )
andere nog schaarse open fora zoals http://www.zona-musical.com/ of sites als de bond van doorstarters... ([SIZE=-16]h??l klein voorbeeldje overigens, deze 2 sites...[/SIZE])

Nou hoef ik hier aan de "diehards"niet uit te leggen hoe je op andere manieren mp3 oid zoekt denk ik?

Maar ikzelf download nu eigenlijk al meer dan een jaar via de nieuwsgroepen, en ik moet zeggen dat mij dit prima bevalt.

Door wat doorlezen, en kijken want een uploader nog meer achter zijn naam heeft staan of van welke site het komt kun je vaak een heel eind komen, en als je dan terwijl je aan het downloaden bent zit te luisteren naar de muziek die je binnen hebt weer nieuwe ide?en krijgt en weer verder en dieper gaat zoeken kom je vaak erg leuke dingen tegen!

Hetgeen wat ik hier nu voor gebruik is Binsearch, gewoon als zoekreus gebruiken, en echt je vindt bijna alles!!!

Maar dit is dus nu 'weer" een klein stukkie van hoe ik alles zoek/vindt.

Maar wat ik dus nu leuk zou vinden is ofdat er mensen zijn hier die andere dingen gebruiken en of nog tips hebben, want zoals ik al zei, alles krijg ook ik niet gevonden, want ik ben nog steeds een arme sloeber... :biggrin: :stupid:

Goed freggel1.!
Want er wordt ontzettend veel gepost wat betreft mp3's.
Met binsearch werkt het al heel goed, en mogelijk zijn er nog meer search-engines.
Ook heb je nog de search engine van je usenet-provider.
Een andere methode is de search-funktie via de newsreader die je gebruikt.
Bij grabit is dat voor enkele searches per dag gratis, en moet je voor de volledige betalen.
Ook andere uitgebreidere newsreaders hebben deze funktie, waarvoor je meestal moet registreren.
Maar ze werken wel prima!

Echter, je kunt ook gewoon eens een paar groepen inlezen en kijken wat daar gaande is en gepost wordt.
Zoals bekend zullen de meeste beginnen met alt.binaries.sounds. (en dan de rest).
Bv a.b.s.mp3.1970s of a.b.s.1980s. Er zijn naar onderwerp erg veel groepen.
Er wordt ook continu doorgepost daar.
Bovendien heb je nog de mogelijkheid een request (verzoek) te doen iets te posten.

Vergeet ook niet dat als je van een muzikant/band iets hebt gevonden, je op youtube eens een video ervan kunt bekijken.
Daar is ontzettend veel te vinden, wel niet allemaal even perfekt, maar leuk om eens te snuffelen.

Grtz.

Normaal gebruik ik NZB4u om nzbtjes te maken en zoek ik daar ook naar muziek als ik iets moet vinden wat niet op FTD is gepost.

Uiteraard kijk ik ook op Fred Flinstones site want meestal staat het daar dan wel,, en als ik het echt niet kan vinden ,, stja dan heb ik nog een andere zoekmachine genaamd Freggel hehehehe

Maar ook die kan het soms niet vinden en volgens mij is het dan gewoon ook niet te vinden op het net.

Zoeken vie google en muziekk dirs is niet aan mij besteed,, probeer het wel maar weet nooit wat ik nu precies in moet geven om een bepaalde cd of artiest te vinden.

Van sommige muzieknieuwsgroepen haal ik de headers binnen en snuffel daar dan tussen.
Ik gebruik daarnaast Binsearch ook, maar ja, als je niet weet wat je zoekt heb je daar niets aan, en nog wel eens een heel enkel keertje gebruik ik Limewire.
Je moet daar echter wel uitkijken, wordt door imbecielen nogal verziekt met virussen.
Mp3-tjes van ongeveer 180 KB moet je absoluut afblijven of nog beter dat IP adres blokkeren.

jack;182026 zei:
Normaal gebruik ik NZB4u om nzbtjes te maken en zoek ik daar ook naar muziek als ik iets moet vinden wat niet op FTD is gepost.

Uiteraard kijk ik ook op Fred Flinstones site want meestal staat het daar dan wel,, en als ik het echt niet kan vinden ,, stja dan heb ik nog een andere zoekmachine genaamd Freggel hehehehe

Maar ook die kan het soms niet vinden en volgens mij is het dan gewoon ook niet te vinden op het net.

Zoeken vie google en muziekk dirs is niet aan mij besteed,, probeer het wel maar weet nooit wat ik nu precies in moet geven om een bepaalde cd of artiest te vinden.

@jack.
Misschien dat deze linkje nog iets voor jou betekend. als je hem nog njet hebt. soms vind ik daar nog wel iets wat ik elders niet vind.

http://opendir.berkery.nl/

vg/sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan