Zonnepanelen vergoeding

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Als ja zo als in mijn geval een 3 fase aansluit hebt is het verstandig om even te kijken waar wat op zit.
Bij mij maakt het niet uit ik heb 3 1 fase omvormers op elke fase 1.
Maar heb je een 3 fase aansluiting sluit dan de groot verbruikers op de zelfde fase als de omvormers zitten als je 1 of 2 1 fase omvormers hebt.
Dat bespaard in de meeste gevallen 10 euro cent per kw als je zelf het opgewekte stroom verbruikt.
 
😓🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺🍺??

Feestje gehad??? Ik kan er geen chocolade van maken
 
Ikke er ook even niks van begrijp???

@janblues leg het even een beetje beter uit. ;)
 
Ik begrijp jullie probleem niet? Je ziet meteen dat er sprake is van een typefoutje. Als je nu eens als volgt doet:
ja=je en zo als = zoals begrijpen jullie het dan wel?
Eventueel nog even ergens "stuks achter plaatsen zoals hier:
ik heb 3 1 fase omvormers wordt ik heb 3 stuks 1 fase omvormers

Ik denk dat jullie meer gedronken hebben dan Jan, of ben ik nu zo slim? :biggrin: :biggrin: :biggrin:
 
Nou BT, zo ken ik er nog wel een paar. Als mijn vriendin zegt "doe de afwas en zet de vuilnis buiten", dan zegt zij eigenlijk "pak een biertje lieverd en ga lekker voor de tv zitten". Want als je 'doe de' vervangt door 'pak een' en ...... enfin, je begrijpt het wel. :geek:

Om op het onderwerp terug te komen, 3x een monofase omvormer aansluiten op elke fase die binnenkomt (3fase) is in feite nagenoeg hetzelfde wanneer je een 3fase omvormer aansluit op een 3fase groep.
Het maakt voor de teruggave niets uit omdat de slimme meter alles detecteert wat er op de fases gebeurd. Een 3fase omvormer geeft ook geen gelijkmatige stroom af en kijkt welke fase het minst belast wordt.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik was kennelijk weer eens behoorlijk warrig.
Ik heb altijd moeite met wat ik denk goed op te schrijven.

Ik kwam dit artikel tegen op internet.

Op mijn werk kon ik mijn gemaakte overuren omzetten in artikelen.
Vandaar dat ik 3 x een 1 fase omvormer heb.
En nu dus iedere fase een 1 omvormer heeft.

In dat artikel stond dat als je op fase 1 een gebruiker had en op fase 2 de omvormer dat je dan bv. 24 euro cent daar voor betaalde voor fase 1 en dan voor het opgewekt stroom op fase 2 bv. 14 cent terug kreeg.

We moeten straks meer betalen voor stroom en gas en alle beetjes helpen.
Ik weet niet of die slimme meter zo slim is als jij schrijft Dr.Z.
Het werkt meestal niet in ons voordeel.
 
@janblues een moderne slimme meter is echt zo slim. Deze meet de belasting op de fases. Wat er bij jou nu zou kunnen gebeuren, maar bij extreem hoge belasting van het net op een mooie dag, is dat één van jouw omvormers uitslaat omdat de netspanning in de buurt te hoog wordt. Dit kan zomaar gebeuren wanneer alle buren ook zonnepanelen hebben op een enkele fase.
De spanning loopt op tot boven de 254 volt en dan gaat de omvormer in de beveiliging....bij alle buren trouwens.
Op de twee andere fases, die in de wijk minder belast worden, gaat de levering gewoon door, met als gevolg dat je verlies draait op die ene fase.
Een 3fase omvormer verdeelt de capaciteit en wanneer één fase overbelast raakt, de levering op de twee andere fases doorgaat en de levering van die ene fase over de twee andere verdeelt wordt.. Dit kun je met een gewone voltmeter meten.

Moderne slimme meters kun je trouwens uitlezen en zien wat deze detecteren... ja, ze zijn echt slim. Kleine computertjes als het ware.
 
enfin, je begrijpt het wel. :geek:
Ik wel, maar ik weet zeker dat jouw vriendin dat niet begrijpt en ook bedoeld wat ze zegt. :biggrin:
Dus kijk maar uit met dat soort vertalingen. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Daar heb je gelijk in maar als ik alle omvormers op de zelfde fase had aangesloten was ik alles kwijt.
Nu hoog uit 1.
In de buurt zijn er weinig mensen met zonnepanelen dus het zal wel meevallen.
 
Het was even zoeken maar hier had het gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan