Zwarte vlekken

@the matrix , ik heb hier zojuist ook even iets geprobeerd terwijl ik bezig was met een ander project.

Ik was mijn buitenkachel in aanbouw aan het schuren met een vlinderschijf die op mijn slijptol zit, en heb dat ding ook even gebruikt op mijn steentjes.
Het gaat redelijk maar de splinters/steengruis vliegt je om de oren en ogen! Dus een veiligheidsbril is nodig.

Die vlinderschijven zijn voor een paar centen te koop bij de action.
De slijptol komt daar ook vandaan, en deze kun je met een draaiknop regelen in snelheid.

Maar ik blijf zeggen, ga een paar middagen op je knieen zitten, wip er een stuk of 20 uit en begin dan met het draaien .
Dit gaat vlotter dan je denkt.
Veeg ze meteen in.

Laatst bewerkt:
Ondoenlijk met mijn rug 🧎🏼 2 meter schuren was in principe al teveel.

En gelijk moeders zeuren dat ik ook de boel moet egaliseren ,

18 stenen op 1 rij
42 rijen
756 stenen
Plus nog de achtertuin
30 stenen op 1 rij
18 rijen
540 stenen

Als ik daar aan begin kan ik daarna naar een verzorgingshuis.

Vorige maand röntgenfoto's gemaakt van rug, toenemende artrose met mogelijke zenuwafknelling linkerkant vandaar oppassen 🧑🏻‍🦽

Laatst bewerkt:
Wat dacht je er van om een pot grijze betonverf er overheen te smeren? :)

Heeft die Pool geen tijd die alles geschilderd heeft bij jou, of was het nou de vijver?

Ik had even niet stilgestaan bij jou rugklachten.

Beide,
De zandschuiver was de zoon van de schilder en tuinkluste.
Heb hem idd een email gestuurd , maar hi is met tuinactiviteiten gestopt. Reden werd heel vaak zwaar onderbetaald voor gedane werkzaamheden. En de motivatie is totaal verdwenen. Ik zei nog dat ik bereid was om fors de beurs te trekken maar kreeg hem helaas niet over de streep

Hebben ze bij jou niet 1 of andere groep vrijwilligers die jou hierbij willen helpen?

Hier hebben wij bijvoorbeeld de helpende hand, maar ik weet even niet of dit voor huurders is en mensen die hun huis gekocht hebben.

Een repaircafe hebben wij hier ook, en dan kan iedereen naar toe.

En er lopen hier genoeg Roemenen die bereidt zijn om een paar dagen met daglicht te werken voor een paar flessen wodka. :geek:

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenwijs en tijd genoeg, mits het niet te zwaar werk is.
We hebben nu de helft van de oprit vlekloos geschuurd.
Nader inspectie lijken die zwarte vlekken teerachig, met een hand staalborstel en wat water raakt de boel los , het plakt van nature behoorlijk . Met de hogedrukspuit lukte het niet omdie vlekken te verwijderen.
Het is geen residu van auto, oid want achter het huis zitten ze ook. Mss is het aangekoekte vogelschijt .
Diverse oplosmiddelen gebruikt maar niks lost die troep op.

Nu zit ik wel met een probleem . Apparaat is van lidl , de metalen rollen zijn uitverkocht en ik moet zeker nog 3 rollen hebben.

Ik zet geen link weg, maar kijk eens bij amazon naar zo'n borstel.

Ow er zijn borstels genoeg te koop maar allen een ander bevestiging dan die Fucxxxxx parkside
Typisch lidl
Ik heb een email naar klantenservice gestuurd of die nog in het assortiment blijft . LIDL heeft voor die machine 6 verschillende grote borstels grasbeluchtiger, verticuteer rol en 3 kunststoffen voor kwetsbare oppervlakken, best uitgebreid maar net deze uitverkocht .
borstels.jpg

Heb vanmiddag een liter azijn over een flink stuk gegoten en in laten trekken, helaas doet niks

Als die stalen rollers niet meer geleverd gaan worden dan overweg ik een ander model aan te schaffen met genoeg borstels. Heb er een op het oog.

Dat is mooi klote dan.
Kun je misschien met de leverancier die die dingen levert aan de lidl vragen of hun die borstels nog hebben?

Ja dat had ik ook al geprobeerd, er is een parkside website maar op het moment dat je klantenservice aanklikt kom je bij Lidl uit.

Dus maar even wachten op de reactie van Lidl. Komt goed er is een alternatief een kompleet nieuw apparaat (Borg DT3005) met 2 extra borstels maar dat kost ca 60€ meer DAN 3 Losse borstels van lidl

Parksite is van Lidl. :)

Ik zal hier eens naar de Lidl gaan volgende week, kijken of ze daar nog liggen, deze week geen tijd.

Laat maar
Probleem lijkt zich op te lossen , ik heb vandaag ipv zo'n rol de kanten metalen rol gebruikt. Gaat net zo goed als met de rol zelfs beter, moet wel links, rechts naar voor en achter bewegen, duurt ietsje langer maar effect is hetzelfde. Ik denk dat ik met 1 zo'n smalle rol meer stenen kan schuren omdat de draadjes veel langer zijn dan op die rol, en die draadjes zitten steviger in de rol. Bij die rol vlogen ze op den er allemaal uit en hebben we ze met een magneet van de oprit verwijderd ter voorkoming van lekke banden.

Moet nu nog ca 5m2 van de 40m2
Daarna de boel impregneren en hopen dat die vlekken wegblijven.

Iedereen en vooral @freggel1 voor het meedenken en de aangeboden suggesties.

Zo klaar , althans de oprit. Nu nog het terras dat is ongeveer de helft,

Morgen nog even de rotzooi wegspuiten met hoge druk reiniger en dan wachten op een paar dagen droog weer voor impregneren.
Nu ff plafond bestuderen.

Nou kijk, dan is het toch eindelijk gelukt op een niet te zware manier ivm jou rug. ;)

Maar ik moet sowieso hier toch even naar de Lidl want de gasgevulde lasdraden zijn in de aanbieding.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan