XBMC.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik had er al meer over gelezen, maar vanmiddag toch maar eens met dat programma gaan "stoeien".

Even een korte inleiding via Tweakers wat XBMC precies is:

 

 


De vele gezichten van XBMC


 


Inleiding


 


Tussen de duizenden opensourceprojecten die op het internet zijn te vinden, zitten tal van pareltjes. Een daarvan is XBMC. Deze opensource-mediaspelersoftware bestaat al ruim tien jaar en is inmiddels beschikbaar op tal van platforms. De software is bijvoorbeeld inzetbaar op een Raspberry Pi, een computer die minder dan dertig euro kost, of een Android-budgettablet van een kleine honderd euro. XBMC is echter ook geschikt om te draaien op een krachtige htpc. Ook kan XBMC gemakkelijk uitgebreid worden, bijvoorbeeld met add-ons of met een nieuw uiterlijk door middel van skins.


 


Mede dankzij deze veelzijdigheid en flexibiliteit kent XBMC veel fans, evenals een actieve ontwikkelcommunity. Developers zijn al meer dan tien jaar bezig om de functionaliteit uit te breiden. In dit achtergrondartikel bekijken we de ontstaansgeschiedenis van XBMC en de huidige mogelijkheden van de software op verschillende platforms, en we doorlopen een aantal van de beste add-ons die beschikbaar zijn.





Ik heb vandaag een versie gedownload van XBMC incl. addons zoals icefilms, de zgn XBMC Media Center v12.3 (Frodo ) versie.

Ik sta er van te kijken hoe mooi dit werkt, je kunt gewoon online streamen en bij de meeste films zit ook nl-ondertiteling bij.

 
Vandaag besloten om een flimspeler te bestellen bij een webshop, en eens te kijken wat het is. Hopelijk weer iets nieuws voor de hobby! :banaan: 

Info van de webshop: 

De Filmspeler is ook voorbereid voor het programma XBMC Remote/Constellation, dit is een App uit de Appstore waarmee u de Filmspeler kunt bedienen met uw iPad of iPhone, of een Android tablet/telefoon. Optioneel kunt u kiezen voor de bediening via uw gewone afstandsbediening*.

 


Alles is plug & play en easy to use. Alle instellingen zijn reeds optimaal ingesteld. Een greep uit de geïnstalleerde software:


 


• XBMC (Nieuwste Openelec XBMC software 3.2.4 FRODO 12.2)


 


Nieuw: Xunity plugin toegevoegd in menu structuur voor supersnel zoeken naar films en series in meerdere plugins tegelijkertijd. Geeft in een opslag een lijst van meerdere bronnen voor optimaal kijk- en luisterplezier!


 

 


NIEUW: NU MET EREDEVISIE WEDSTRIJDEN LIVE



• XBMC ondertitels (alle talen)



• XBMC Remote/Constellation app voor iPhone, iPad, Android smartphone of tablet



• Icefilms



• 1Channel



• Navi-X



• Mash Up



• Sportsdevil



• Picasa



• Facebook Media



• Youtube



• NOS



• Nederland 24



• Uitzendinggemist



• EreDivisie Gemist



• Radio



• Tunein Radio



• Spotimc



• Uitzending gemist



• RTL Gemist - SBS6 Gemist - Net5 Gemist - Veronica Gemist en 1,2,3 Gemist.



• Nederland 24



• Vimeo



• Spotify via je iphone of ipad op je Apple Tv2!



• lubetube [adult]



• Adultmovie:



• penthouse HD, hustler HD, Redlight HD



• Live tv playboy,spice en meerdere XXX kanalen



live!!!!


 


Nieuwe addons voor bepaalde talen beschikbaar:


 


• Frans: Arte7, Canal+, M6 Replay, Pluzz, TouTv, W9 Replay



• spaans



• Indisch: Filmi by Nature, De si ZoneIsraelisch: Walla, Mako,



• Nana10, Hot,



• 23TV, KidsTVRussisch



• Chinees



• Persisch



• Koreaans


 


Mocht u nog meer of andere pakketten erbij willen dan kunnen wij dit gratis voor u installeren, dat is de service van Filmspeler.nl!


 


Aansluitingen op FilmSpeler



• HDMI met audio



• Micro-USB



• 10/100 Ethernet poort



• SD-card gleuf


 

 

 


Ondersteunende video-formaten:



AVI, FLAC, ISO, M2TS, MKV, MP3, MP4, MPEG, MPG, VOB, WMV, FLAC, MTS



Audio: AAC, AC3, AIFF, DTS, FLAC, MP3, M4A, WAV



DVD files: VIDEO_TS/VOB en ISO. Ook geschikt voor het afspelen van 3D video!


 


* Gebruik uw eigen afstandsbediening van uw huidige tv voor de bediening van de Filmspeler (van toepassing van tv toestellen vanaf bouwjaar 2000.)



 


 


Behuizing van deFilmspeler®:



De Filmspeler® word standaard geleverd met een mooie plastic zwart kleurige case.


 


Inhoud Pakket:


 


Raspberry pi model B 2.0 512MB versie


 


SD kaartje met XBMC voorgeinstalleerd (openelec) snelste besturing systeem


 


Voedingsadapter


 


HDMI High Speed with Ethernet HDMI kabel (HDMI 1.4) van 1m



Platte HDMI Kabel / Flat HDMI



Gold-Plated



lengte: Circa 1 Meter



Kleur: Zwart



Hdmi kabel:



Onze meegeleverde hdmi kabel, erg belangrijk wij hebben volgende spec:


 


 



• - HDMI Ethernet kanaal



• - Audio return kanaal



• - 3D over HDMI



• - 4K x 2K resolutie ondersteuning



• - Uitgebreide ondersteuning voor meerdere kleuren paletten



• (Deze kabel word gratis megeleverd )


 

 


 


 


U kunt onder andere:



 


 


Vanaf uw NAS schijf films streamen.


 


Ook kunt u radiostations toevoegen en nog veel meer!


 

 

 

 

 


- 1080 HD


 


- 100mb Netwerkaansluitingen.


 


- USB apparaten zoals harde schijven, usb sticks enz.


 


- Alle mediaformaten dus ook Blu_Ray enz.


 
Vandaag heeft de post mijn nieuwe speelgoedje bezorgd, ziet er een "grappig" ding uit, doet me denken aan een Mastera II, want groter is het niet.

Ben nou nog bezig met de updates die het apparaatje blijkbaar uit zichzelf doet, hopelijk gaat dat allemaal goed, en dan hebben we weer iets voor de hobby. :banaan:

 
ik was er al bang voor, voor een tientje of 6 kun je niet alles verlangen, en dat is het ook niet, wel is het zo, zodra je een film oid dergelijks naar jou keuze gevonden hebt dat het goed afgespeeld wordt. 

Het is een leuk "speelgoedje" maar je moet er geen wonderen van verwachten. :biggrin: 

Maar ach het Freggel-BBQ-weer komt er weer aan, misschien iets leuks om te testen terwijl het vlees op de BBQ ligt.

 
Leg eens uit? Wat doet het dan niet wat je er wel van verwacht had als het wel goed films afspeelt? Dat kan best interessant zijn voor mensen die ook zo'n aanschaf overwegen.

Wel grappig trouwens dat het niet echt groter is dan een programmer.:)

 
Of niet groter dan een pakje sigaretten...

Wat het nog niet doet, is lekker snel werken, en via opensubtitles.org  werkt op dit moment de ondertiteling niet...

En bij de eerste opstart van het apparaatje werden alle filmkanalen andere alle en andere dingen meteen geupdate, dus ik moest even geduld hebben. :biggrin:

1 van de nadelen is dat niet op iedere server de film die er staat aanwezig is, dus je moet meerder aanbieders proberen, er zijn er ook bij die een soort van wachtwoord vragen, maar dan start de film of serie binnen de kortste keren.

Vreemd vindt ik wel dat de xxx-kanalen wel meteen werken... :stupid: 

Hopelijk gaat het binnenkort een paar dagen regenen, dan kan ik er echt eens voor gaan zitten.

Maar voordat je zoiets aanschaft, is het wellicht verstandig om XBMC op de /Xbox, of Wii te installeren. ;)

 
Of je zet hem in je ontvanger. :biggrin:

Dan staat hij onder de blauwe knop of bij de addons ik weet het ff niet meer maar het kan wel :biggrin:

 
Hier staat een









 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet hem in de ontvanger zeg je... :biggrin: 

Dat wordt weer even zoeken dan, goed dat ik nog een ouwe doos heb staan met Pli erop, dus we gaan stoeien...

Hier zou hij volgens een andere website naartoe moeten:

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/XBMCAddons/XBMC

 
Oh kan ie ook in de ontvanger? Dus hoef je geen doosje te kopen? Cool... gaan we proberen. :biggrin:

 
Als het jou lukt dan zou ik graag weten hoe, want ik ben hier al heel de avond bezig om het op de dream te krijgen, maar op 1 of andere manier lijkt het niet te lukken. :confused:

 
Ik heb geen Dream maar een Xtrend 9500. Als het me lukt laat ik het je wel weten, straks even proberen denk ik.

 
De reden dat ik het niet op mijn Dream krijg is omdat er te weinig geheugen is...

Ding staat toch te niksen dus we gaan er eens een ander image opzetten, en dan alleen XBMC en tsmedia, want dat schijnt ook zoiets te zijn.

 
He freggel waarom zet je hem niet op een oude pc.

Hij staat bij mij op een  Point of view.

Draait als een trein.

 
@Jan, dat ben ik ook van plan, want op een Dreambox gaat hem niet worden, gisteren diverse andere images erop gezet, maar het loopt niet goed.

Ik heb hier nog wat minilaptopjes liggen, eens zien wat ik daar mee kan.

 
Hihi,

Ik ben zelf nu ook druk aan het stoeien......

Normaal kon je hem  hem download via adons maar ik heb pas een update gedaan en ik ben XMBC kwijt maar ook HIB. :sad:

Nog ff verder stoeien.

Hoe is het verder met iedereen?

 
Hoe is het verder met iedereen?
Off Topic

Hoi Nummer10,

Met mij gaat alles goed, gisteren een blind scan gedaan op 11W, tientallen Russische zenders gevonden; wat mij ook opvalt is dat de 26E sinds ongeveer een week harder doorkomt, dus daar ga ik later ook een blind scan op doen.

On Topic

Vwb XBMC heb ik geen verstand, ik weet zelfs niet waar jullie over praten; maar dat geeft niks toch?

Groetjes, leuk weer iets van je te horen. 

 
Ik ben nog niet verder gegaan, nog geen tijd gehad om naar XMBC te kijken. Maar vermoedelijk wordt hij niet op de ontvanger gezet als het zoveel resources kost, dan proberen we het eens op de dvd speler.

 
Ik ben wel verder gegaan, heb een Apple tv versie 1 gekocht via MP, dus volgende week gaan we daar mee aan de slag, want om een pc apart voor dit naast de tv te zetten gaat me een beetje te ver. ;)

 
Een pc naast de TV??? Ik dacht dat het apparaatje wat je gekocht had alles deed?

Dan ben ik blij dat het hier straks via de NAS gaat lopen, geen extra toestand nodig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan