XBMC.

Black Tiger zei:
Een pc naast de TV???

Dat heb ik wel.

Een klein mini pctje staat bij mij achter de tv.
 
Ja zo'n htpc @Janblues, maar die heb ik hier niet, de kast die ik heb is veels te groot om erbij te zetten. :biggrin:

En Black Tiger, dat minidingetje wat ik gekocht heb, tja, ik dacht dit is het, maar iedere keer als je dat ding aanzet gaat hij updates doen en weet ik veel nog wat, en het is niet bepaald snel, maar ach wat wil je ook voor die prijs. ;)

Had ik toen ik mijn Ryan kocht nou maar gekozen voor de Appletv-2. :stupid:

 
Intussen is er vandaag een Apple tv versie 1 bezorgd door de postbode, ben er nu volop mee aan het stoeien om hem te jailbreaken. :biggrin:

Tot nu toe werkt dat ding stukken beter als het eerste apparaatje wat ik gekocht had.

 
Het heeft even geduurd, jailbreaken was in principe binnen 5 minuten gedaan, maar ik heb de Apple-tv zojuist aangesloten aan mijn tv, en via een app, "Mashup" een film opgezocht :

...
Waarom ben ik hier niet eerder aan begonnen??? :stupid:

 
En zo blijkt maar weer, iedere afstandsbediening werkt weer anders! 

Ik kreeg eerst geen ondertiteling bij de Apple, terwijl ik er zéker van was dat alles er op stond, en jahoor, 1 knopje ( menutoets ) langer ingedrukt houden, en hoppeta, ondertiteling. :banaan:

 
LoL, toch leuk. Binnenkort op de pc installeren want ik den toch dat het op de ontvanger teveel gaat vergen.:)

 
Zit er een HDMI op jou videokaart?

 
Ja die zit er op, alleen heb ik niet zo'n lange HDMI kabel dat ik hem op de TV kan aansluiten.

 
Was ik al bang voor, dus de pc staat nog steeds op dezelfde plaats. ;)  Maar ik zal zo'n hdmi ding bij moeten gaan kopen, want er hangen nu 3 kabels aan de tv, terwijl er maar 2 aansluitingen zijn.;

Maar buiten dat alles hier nou mooi werkt krijg ik 1 ding niet gevonden: Je kunt de Apple wel uitzetten met de AB, maar aan???

Het houd je in ieder geval wel bezig.

 
Misschien op een ander knopje drukken?

Ik heb ooit een TV gehad die ging met de power knop op de afstandsbediening wel uit, maar niet meer aan. Om hem aan te zetten moest je op een van de cijfers duwen bijv. op de 1 en dan ging hij wel aan.

Net zoals je zegt, het houdt je bezig he. :)

 
Het schijnt niet te kunnen met die dingen om ze aan te zetten met de ab, dus voor het gemak maar een schakelaar ertussen gezet, want om dat ding altijd aan te laten staan daar heb ik geen zin in.

Vandaag dankzij het slechte weer wat films gekeken, en dat loopt lekker. :banaan: 

En intussen heeft dit als gevolg dat er een hdmi-splitter bij aangeschaft is en voor op de slaapkamer een tweede Apple. :biggrin: En tja nou we toch bezig zijn, voor in de tuin waar de verbinding wat minder is een wifirepeater, want er staan nog een paar oude pc's waar nog wat mee moet.

 
Hahaha, zo zie je maar weer, het komt altijd wel weer van pas als je wat weet van apparatuur aansluiten.

Ben hier ook al een oude pc aan het leeg maken voorzichtig, komt een Vmware versie op, eens lekker mee stoeien.

Maar eerst dat XBMC.

 
XBMC kun je trouwens ook gewoon opstarten vanaf usb.

 
Ja maar dan zul je toch iets anders nodig hebben erbij, toch? Want het werkt bijv. niet met de AC Ryan PlayHD, in elk geval het eerste type sowieso niet.

Maar die heeft ook een USB aansluiting. Als het vanaf USB zou werken hoefde ik daar maar een usb stick in te pleuren, of in de TV, toch?

 
Ik kan het op mijn tv niet proberen want er zit geen usb op, maar wie houdt jou tegen om het te proberen. ;)

 
Zo, en nou gaan we weer een stap verder.

Deze week een beamer aangeschaft, en er ligt nog een projectiescherm op zolder, en het is toch veel te warm om zware dingen te doen.

Dus we gaan dat ding eens in ons "buitenverblijfje" weghangen met een pc erbij waar XBMC op geïnstalleerd wordt ...

Hopen dat Oranje in de finale komt dan gaan we op een groot scherm het WK bekijken.

 
Als het dan maar niet te licht is bij je buitenverblijf.

Een beamer is toch minder licht dan een led tv.

Ik heb geen idee op welke tijdstippen het uitgezonden wordt. Voetbal interesseert mij niet.

 
Ben momenteel nog niet zo geweldig gecharmeerd van XBMC. Sommige dingen gaan hakkelig. Ondertiteling werkt lang niet altijd en het zoeken naar films en series is toch wat lastig c.q. ondoorzichtig.

Maarja het is wel gratis, dat scheelt. :)

 
Black Tiger, het ligt er vaak aan welke addon je gebruikt om films te kijken.

Ik gebruik meestal Primewire, en tegenwoordig ook Genesis.

Genesis is erg makkelijk in te stellen, je kunt bijvoorbeeld de subtitles automatisch zetten, en ook bijvoorbeeld de kwaliteit, en die staat bij mij op SD, daar idd HD nogal eens wil haperen.

 
Owz, dat wist ik dus niet. Genesis krijg ik niet geinstalleerd. Primewire was me nog niet bekend, zal er eens naar zoeken of die er ook tussen zit.

Ik gebruik Icefilms en heb daar ook wel de titels ingesteld maar pakt niet altijd goed.

Heb de source moeten gebruiken van Fusion zoals ie op Duck stond.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan