Formule 1 Nurburgring 24-06-2001

M

Mike The Bike

Komend weekend een race op een van de mooiste tracks (op Spa na dan!)

Het weer wordt goed (+/- 24 graden), echt BMW weer. Ralph Schumi2 zal van zich laten horen, alhoewel Schumi1 ook weer lekker in zijn vel zit na Canada. Hij zei "eindelijk eens iemand die mij het vuur aan de schenen durft te leggen"

Op de vele reakties en Mercedes betuigingen :biggrin: kan ik helaas niet reageren, daar ik zelf vertoef op dit mooie circuit dit weekend.

Zo 'till zondag avond enne Forza Ferrari, en Jos "nog 1 rondje" The boss veel succes!

Grtz Mike

 
Ik heb liever dat Jos meer dan 1 rondje rijdt en in de top 6 terecht komt zondag.:biggrin:

Tja, we zullen zien, maar het is een snel circuit, dus ik zal eerder tippen op Montoya en Ralf dan op de Ferrari's.

De McLarens, tja, Hakkinen is gewoon goed, maar aangezien McLaren het nog altijd niet stabiel voor elkaar heeft ben ik bang dat ze niet veel zullen maken c.q. achter Montoya en Ferrari zullen eindigen.

 
Van mij mag het regenen, dan kunnen we lekker van het betere race-werk genieten. Sjoske op het podium dat zou toch wel weer gaaf zijn na al die jaren. Montoya mag m winnen van mij. :biggrin:

 
Hoop hoe dan ook dat het in ieder geval een mooie race wordt: zowel voor de bezoekers zoals Mike The Bike als voor de thuis(buis)blijvers...

Grtz,

 
Als Wizzaerd gelijk krijgt dan word Mike the Bike erg nat!

Nou es kijken of Mclaren hun huiswerk wel goed heeft gedaan?

Montoya mag hem van mij ook winnen.

M.v.g

 
Ik gok op mc laren en in het bijzonder Hakkinen.

Hij heeft al laten weten dat hij zich niks van eventuele stalorders aantrekt, dus gewoon voor zich zelf rijd.

Dus waarschijnlijk Hakkinen 1. een van de Schumachers 2 en david couldhard 3 en hopenlijk Jos op de 5 of de zesde plaats.

Maar ga morgen en zaterdag eerst de vrije trainingen bekijken en kom dan nog wel terug op deze prognose.

Montoya zie ik zowieso niet zitten dat hij in de top 4 rijd.

Hij heeft weliswaar mooie dingen laten zien, maar ik denk dat hij nog een race of 10 moet meedraaien om regelmatig in de top 6 te rijden, want Cart is nog geen Formule 1.

Dat hebben we wel gezien met Michel Andretti, die deed het in de cart ook heel goed, en kwam in de formule 1 en is halwerwege het seizoen maar weer terug gegaan naar de cart series.

Want in de formule 1 bakte hij er niks van.

En dat is mijnsinziens met Montoya ook zo.

Maar ik vind het wel een goeie coureur hoor.

maar goed we zien het wel.

@mike grote vriend veel plezier bij de race daar, en let ook even op mc larens pittig soundje en prima racewerk.

groeten fredje

 
Ferrari team geeft werkloze Amsterdamse jongeren een kans.

Het Ferrari team heeft de gehele Pit-Crew ontslagen en heeft een groep werkloze Amsterdamse jongeren aangenomen uit Amsterdam. Deze beslissing nam het team na het zien van een documentaire van werkloze jongeren in Amsterdam die binnen 4 seconden de wielen van een auto konden halen zonder de juiste gereedschap. Ferrari dacht dat dit een tactische zet was, aangezien de meeste races worden gewonnen en verloren in de pits. Hoewel Ferrari toch een probleem ondekte: De jongeren verwisselde niet alleen de wielen in minder dan 4 seconden, maar in minder dan 10 seconden hadden ze de auto opnieuw

gespoten, opnieuw genummerd en verkocht aan het McLaren team

En zo kwam Hakkinen toch nog aan wat punten.....

:)

 
En tussen neus en lippen door hadden ze bij Arrows de (boord) radio meegenomen.

 
Eerste 2 vrije trainingen ook gezien??

Niet dat ze belangrijk zijn hoor, maar Hakkinen 1 Couldhard 2

en Schumacher 4 met een seconde langzamer als Hakkinen.

Ik wou dit toch maar even vermelden.

Morgen weer verder.

 
Ik hoop gewoon dat hakinnen wint, het is hem nog niet gelukt en kampioen worden zit er geloof ik ook niet meer in, maar ik ga maar possitief denken: HAKINNEN WINNEN!!!!!!!!!!!!!!

 
Yep. Ik gun het Hakkinen ook, maar realistisch gezien weinig kans.

Wel Montoya ondanks dat ie 3de staat en Ralf. Ik vind alles prima als het MS maar niet is.:biggrin:

 
Arme Hakkinen..........

en arme B.T................... ;)

Moed houden, want ware klasse......... :biggrin:

Kijk maar naar Schumi, die blijft gewoon wereldkampioen.

maar, broertje komt eraan.

en ook nog,

arme Jos,

maar wel mooi al een contract voor volgend seizoen;

met nieuwe motor!

 
Ja helaas, het was waarschijnlijk beter geweest als de Williams wat langer hadden kunnen doorrijden, dan was het einde Ferrari geweest, maar helaas, het mocht niet zo zijn.:)

In elk geval zaten ze er wel weer bij en ook weer uitgereden, dus ik heb nog goede hoop dat Ralf en Montoya het Schumi nog knap lastig gaan maken.:biggrin:

 
@bt

Dat Schumi het nog knap lastig krijgt met zijn broertje en Juanita, dat moge duidelijk zijn.

FF tussendoor, het was bloody hot en ik ben verbrand als een kreeft. Schitterend de geluiden weer eens te horen en de Ferrari Fans te zien, al met al een leuk gebeuren.

Grtz Mike The "Red" Bike

 
Als je toch live geweest bent, misschien kun je me dan een vraag beantwoorden.

Een collega van me is verleden jaar in Belgie live erbij geweest, en die vertelde me dat het geluid van die McLaren's vergeleken bij de rest van het veld, een heel apart geluid is, ook hoger.

En dat je dus al van ver af hoort dat er een McLaren aan komt zetten. Dat scheen bij de Ferrari's en andere merken toch minder te zijn.

Heb jij die ervaring ook opgedaan?

p.s. Mijn collegal is geen Hakkinen fan maar een Verstappen fan.

 
Ik vond het een van de mindere race tot nu toe.

Zat weinig spanning in behalve in het begin tussen de broertjes schumacher. Ook gezien dat Michel er niet vies van is om z,n broertje een hak te zetten, wat hem na afloop van de race niet in dank werd afgenomen door Ralf.

Wat de sound betrefd is mc laren het mooiste geluid van allemaal.

Komt vooral mooi tot uiting op de hongaroring in budapest, omdat dat circuit in een dal ligt en dan komt het geluid nog mooier uit. Maar van de bmw williams weet ik het niet want die heb ik nog niet live gehoort maar het lijkt dat die ook wel een gillend geluid heeft gezien de 18000 toeren die hij maakt.

Maar daar weet mike wel antwoord op.

Afijn as zondag weer een race en dat vind ik wel leuk.

Ook nog gelezen dat arrows volgend jaar niet meer met asiatech motoren rijd, men heeft al een contract met een andere motorenfabrikant maar men wil nog niet zeggen welke.

Ik hoop wel dat het een goeie motor is want anders kan jos weer niet meekomen en dat zou jammer zijn want de asiatech was wel snel. Ergens hoop ik stiekum op mercedes want daar is Hakkinen ook ver mee gekomen, maar ja we zien het wel.

groeten fredje

 
Het geluid van de Mercedes motor is inderdaad een mooi, naaimachine (goed bedoeld!) geluid, hoge toeren en gelijkmatige goed geoliede sound. De Ferrari heeft dit minder doordat de overgang naar de 7e versnelling sneller wordt gemaakt dan de MC Laren. BMW klinkt goed maar niet spectaculair!

Om weer ff over vroeger te beginnen, de V12 van Ferrari is het mooiste dat ooit gebouwd is, die SOUND is niet te beschrijven.

2 jaar geleden tijdens de Ferrari Racing Days op de Nurburgring kon je ze nog horen in een concert met de toenmalige V10 van Schumacher. Wat een verschil..........!

Magny Cours staat te beginnen, wie doet de kick off topic??

Grtz Mike (een beetje minder rood) The Bike

 
@BT

Wat Mike The Bike vertelt kan ik alleen maar beamen.

Ik ga al jaren achtereen naar de GP van België, en sta iedere keer weer verbaasd over het verschil in geluid tussen de Mercedes motor en de rest. Die rest maakt een gigantisch kabaal, af en toe zelfs zodanig dat je denkt, nu gaan ze stuk; d.i. óók het geval bij Ferrari. Bij Mercedes niets anders dan een mooi, inderdaad hoog, gelijkmatig, zoevend geluid. Klasse zoals we van Mercedes gewend zijn.

Dat het geluid echter niets zegt over de betrouwbaarheid van de motor weten we inmiddels; ploffen doen ze allemaal wel eens, de één wat meer dan de ander :biggrin:.

En zeker, als je eenmaal het gehuil van de Ferrari V12 hebt gehoord, dan weet je dat dát het allermooiste is (was) wat je kunt horen. De tijdelijke verdoving van gehoorzenuw vlak daarna neem je dan voor lief ;). Een waar genot!

@ Mike The Bike

In Spa/Franchorchamps sta ik altijd een aantal rijen dik aan het hek en tot aan mijn enkels in de Ardenner klei.

(Wel héél gezellig trouwens; F1-fans verbroederen immers direct, ongeacht nationaliteit en ongeacht het petje dat ze dragen, gewoon samen een potje bier drinken, wat bratwurst eten of een stuk rendiervlees dat onze Finse vrienden zo af en toe uitdelen (écht waar) en genieten van de race, wie er ook moge winnen)

Zo'n staanplaats kost dan toch zo'n ruim f. 300 voor alleen de zondag. Ga komende GP toch eens een tribune proberen.

Heb mij laten vertellen dat de Nurburgring wat dat betreft een stuk publieksvriendelijker is: gewoon goed geregeld allemaal.

Tribunes zat in ieder geval.

Kun jij e.e.a. bevestigen?

Een tweede GP dicht bij huis bezoeken het komende jaar lijkt mij wel wat. Hongarije vind ik zelf net even te ver.

 
Ben in 1997 in Jerez spanje geweest bij de laatste race met het duel tussen Schumacher en Villeneuve wat Villeneuve toen wereldkampioen maakte. Wij hadden toen de hoofdtribune waar je een mooi beeld in de pitstraat had. Maar bij de trainingen had ik het al bekeken (het was waardeloos) elke keer als er een wagen langs kwam ging de hele tribune staan en moest je zelf ook staan om wat te zien. Dus zijn we met de race mooi bij het hek gaan staan en kon je Schumacher en Villeneuve bijna aanraken met de start, zo dichtbij stonden we.

En de start is dan ook niet te beschrijven zo mooi, of vergaat de wereld zo'n geweld en lawaai geweldig is dat en we zagen dus alles veel beter ook mede doordat we een videowall vlak voor ons neus hadden. Dus ik nooit meer op een hoofdtribune.

Ben ook 2 keer naar Hongarije geweest 1 keer op een gewone tribune en 1 keer gewoon op een heuvel zittend.

Omdat het circuit in een dal ligt kun je een heel groot gedeelte van het circuit overzien.

Dus voor mij geen tribunes tenminste bij deze twee circuits.

@mike inderdaad is de v12 van ferrari de mooiste sound ooit.

nou tot zaterdag maar weer.

 
Thanks voor de bevestiging mensen, en ook bedankt voor de uitleg want dat van de V12 wist ik niet. Helaas ben ik een van de weinigen die zelf nog nooit zo'n geluid van dichtbij heeft mogen meemaken, maar misschien komt het nog.

Wie weet ga ik dit jaar toch maar eens onder of over het hek heen in Belgie....:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan