Humax valt uit !!!

A

appie39

Bij mijn hummie doet zich `t volgende probleem voor.Als ik `m met de AB uitzet,valt `ie soms (2à3 keer per week) HELEMAAL uit,net of de spanning eraf gezet is met de schakelaar aan de achterkant.Ik moet dan de schakelaar op de achterkant uit zetten en enkele minuten wachten.Als ik dan de schakelaar weer aanzet,dan krijg ik de rA-melding en kan ik `m weer aanzetten.Ik heb de 2.4 patch en heb op de juiste manier gepatcht,maar toch deze uitval.

Ben er sterk over aan het nadenken om 1.01.07 allcam-patch van Schumi er weer op te zetten.deze problemen zijn begonnen met de 2.4 en doet zich ook voor met de 3.2

Heeft iemand anders dit ook of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Appie

 
Wordt de humax ook erg warm? Dat is een vaker voorkomend probleem, er is faq om er een ventilator in te bouwen.

Als dat het niet is probeer dan eerst de officiele laatste humax update erin te zetten (zie humax supportsite).

Dan even een tijdje aankijken of het goed werkt en dan de patchversie. En denk eraan na het updaten even opnieuw je settings erop te zetten.

Gr, T

 
Dit probleem gebeurt niet alleen wanneer de Humax lange tijd heeft aangestaan,maar ook als `ie een half uur of zo aan heeft gestaan,dus ik denk niet dat de warmte het probleem is.

Groetjes,

Appie

 
Misschien een rotte elco of weerstand in de voeding ofzo.

Duidelijk een hardware probleempje lijkt mij!

Je zou aan de gang kunnen gaan met freezerspray en een soldeerbout of feuhn om sommige componenten te koelen en of te verwarmen.

Leuke storing!

 
T'is maar wat je leuk vind, natuurlijk. Op een ander satboard staan al een hele rij berichten van mensen die een kapotte voeding hebben (inclusief mijzelf). Schijnt het in de elco's te zitten, maar hoe vind je nu de defecte? Ik ben maar op de gok gaan wisselen en heb in ieder geval weer even beeld.

 
@PauK, je kan doormiddel van de eerder genoemde middelen de elco's afkoelen en opwarmen om te kijken wat de reactie is.

Een andere manier is met behulp van een scoop gaan meten op knooppunten die in verbinding staan met deze elco's.

Vaak zie je dan kleine "hikjes" als een elco niet goed is maar dat hoeft niet persé.

Met een normale voltmeter zou je als je geluk hebt en een service doc ook de storing er uit kunnen halen maar die kans is aanzienlijk kleiner.

 
Heb hier ook dat probleem al maanden, durf hem alleen zelf niet te repareren (heb daarvoor te weinig kennis). Kan er mij iemand misschien een betrouwbaar adres in België geven via e-mail of pm. waar ik hem kan laten repareren. Want heb deze via internet gekocht in Nederland. Mijn Humax is nog van de eerste generatie met loader L1.37 en system id 0016.0000 en is niet meer in garantie, wat zullen de herstellingskosten zijn als we er van uitgaan dat het een elco is ???? Kan niet zo erg veel kosten denk ik.

Thanks,

exDumber

 
Bedankt Red, zal mijn Hummie daar zo snel mogelijk voor herstelling aanbieden (Ben wel benieuwt hoelang ik mijn Hummie zal moeten missen :sad: :sad: :sad: ).

Groetjes,

exDumber

 
aangezien hij de herstellingen zelf doet hangt het er van af hoeveel werk hij heeft en hoe snel hij de fout kan opsporen ...

je kan altijd vragen naar een vervangtoestel tijdens de wachttijd.

CU

Red

 
Ik heb dezelfde Sw-versie als exDumber.

@exDumber : Ik heb je een PM gestuurd

Groetjes,

Appie

 
Ik ben vanavond aan het knutselen geweest - en met resultaat. Ik heb (nagenoeg) alle elco's op de voedingsprint vervangen, en alles werkt weer naar behoren.

Het probleem begon bij mij met storing op de TV-kanalen als de Humax op standby stond. De ingebouwde videoversterker werkte dus niet meer.

Vervolgens begon het steeds langer te duren voor de Humax opstarte. Daarna kwam ook af en toe de Ra-melding. Als laatste hield ik alleen een vaag knipperend streepje over (en geen beeld)....

Ik heb in eerste instantie een paar elco's die ik niet vertrouwde vervangen. Daarna had ik weer beeld, maar de standby werkte nog steeds niet, en ook kwam Ra met booten nog even op het display. Vanavond dus de overige elco's gewisseld, en voila! Geen Ra-melding, en de standby werkt weer. De voltages van de voeding wijken minimaal af van de specificatie. En volgens mij zijn zelfs de kleuren nog mooier geworden :)

Voor 15 piek aan onderdelen en met wat geduld is dit probleem dus opgelost.

 
als de humax achteraan af staat, met de knop. En je schakelt dan de knop achteraan om, krijg je dan GEEN 'Ra' melding ????

Dit lijkt me zeer vreemd, want zelfs een nieuwe Humax, rechtstreeks uit de doos geeft deze 'Ra' melding bij het inschakelen van de stroom ...

CU

Red

 
Weet iemand een adres in Nederlands of Belgisch Limburg waar ik de elco`s kan laten vervangen en/of alles door kan laten meten ? De uitval begint nu steeds vaker voor te komen ( 1 X per dag !! of zo ) en begin me nu een beetje te ergeren.Reacties graag via PM of e-mail.

Alvast bedankt,

Appie

 
@Appie39, ik woon dan wel niet in het zuiden van het land maar in het midden, maar ik wil best jouw ontvanger repareren als je er geen bezwaar tegen hebt om hem met de post op te sturen.

Mocht je geen beter althernatief hebben dan bied ik je bij deze mijn hulp aan.

 
@Redball (ik kort het maar even af... :) Ja, die RA krijg ik nog wel als ik hem hardware-matig uit/aan zet, maar ik (en velen met mij) hadden hier ook last van als je een Humax met gammele voeding in de stand-by mode zet. Da's nu weg.

 
Ik heb vandaag alle elco`s laten vervangen.Vanavond echter weer uitval gehad !!

Na het opnieuw lezen van dit topic het ik de hummie via de coax aan de tv aangesloten(Ik heb de Humax normaal alleen via scart op de tv aangesloten),en wat bleek:Ik had vervormd beeld op de normale (kabel)zenders als de Humax op standby staat,net zoals PauK schrijft !!! Dus ook hier werkt de ingebouwde videoversterker dus niet meer naar behoren !!

Kan deze videoversterker de Humax uit laten vallen ( denk het bijna wel!!) en wat kan ik hieraan doen ?

Alvast bedankt,

Appie

 
@Appie39, heb je de weerstanden ook gecontroleerd die direct met hoge spanningen te maken hebben in de voeding?

Ik zou deze ook vervangen omdat deze ook buiten de tolerantie kunnen werken zodat de voeding afslaat.

 
@drz

Ik ben nog op een onderdeel aan het wachten.De volgende onderdelen moeten nog vervangen worden(ik weet niet welke al vervangen zijn):

c1/c2

c3 ==> Hier wacht ik nog altijd op

c4/c5

c6

c8

c22/c23

c24 maar deze is niet leverbaar!!

Deze nummers staan op de printplaat van de voeding.

Groetjes,

Appie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan