Canal+ leent/huurt beelden?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Vannacht viel me iets op. Er werd op C+ nogal vaak gezegd "die beelden zijn uitsluitend bij C+" tot vermoeiens aan toe en gezien het vermoeiende feit van die veel te vaak gedane uitspraken ben ik het dus eens op waarheidsgehalte gaan testen.

De conclusies liegen er niet om. Alleen bij C+? Yeah right!

Volgens mij huren ze beelden van PW.

1e trainingen: Beelden van cockpit en gewone beelden kwamen 100% overeen met de beelden van cockpit en "verfolgerfeld" op PW.

2e trainingen: Gewone beelden verschilden van de PW "verfolgerveld" beelden maar leken me wel weer overeen te komen met andere PW beelden doch daar heb ik niet meer op gelet.

De cockpit beelden van C+ en pitsbeelden waren weer exact hetzelfde als PW.

Volgens mij huren ze dus gewoon beelden van PW en dan maar roepen van "alleen bij C+" bleeeuuurk... Ik ben blij dat vannacht rtl5 weer meedoet aan de uitzendingen, dan hoef ik alleen nog maar naar flut commentaar te luisteren tijdens de reklame.:biggrin:

 
Hee, ik dacht dat zowel C+ als pw de beelden gebruikten die door Bernies TV-station worden geproduceerd (7+1 data). Dan is het toch niet zo gek dat de beelden hetzelfde zijn.

Excusief C+... yeah right... niet op RTL5 bedoelen ze waarschijnlijk. RTL5 maakt namelijk gebruik van de feeds die door de lokale TV-stations worden aangeboden.

Commentaar op C+ was al slaapverwekkend en wordt waarschijnlijk nog erger. Gelukkig kan ik ollie er zelf bij mixen. :)

 
De F1 beeldkwaliteit van zowel PW als C+ is inderdaad perfect, waar ze ook vandaan mogen komen. Ik vind het echter onbegrijpelijk dat RtL zich laat afschepen (of ons afscheept) met zo'n belabberde beeldkwaliteit. Ze hebben toch volop reclamezooi tijdens die uitzendingen, dus waarom dan niet wat meer geld uitgeven?

Goed idee trouwens zo'n mixertje ertussen!

Nu nog een schakeling die de audio schakelt als er reclameshit wordt uitgezonden...

Grtz,

 
Canal Plus gebruikt inderdaad de beelden van Bernie zijn eigen F1 uplink. Dat is de 7 in 1 data waar men dus de exclusieve beelden van de F1 races kan vinden. Canal Plus Nederland gebruikt hoofdzakelijk de main stream hiervan en gebruikt zo af en toe door die beelden heen wat plaatjes van de andere streams. Dit doet men door in Nederland zelf de regie te doen over deze uitzendingen. In andere landen waar F1 kanalen wel allemaal in het pakket te vinden zijn omdat deze meer abo's hebben dan in Nederland voor de F1 services is men in feite zelf op de stoel de regisseur en doet Canal Plus niets anders dan alle streams van de Bernie Uplink op een kanaal door te sturen.

Met RTL5 ligt het anders. Omdat RTL5 de licentie heeft voor de publieke uitzendingen mag men alleen gebruik maken van een internationale stream welke door Bernie wordt gegeven aan de EBU. RTL 5 kan niet gebruik maken van exckusieve Bernie Uplink omdat deze alleen te betalen zijn voor abonneezenders en daarnaast omdat de rechten, ook al gebruiken ze ze niet 100 %, voor Nederland in handen zijn van Canal Plus. Rtl5 moet dus echt gebruik maken van dezelfde, soms minder exclusieve beelden, zoals Rai Uno, TVE, RTL en andere publieke of commerciele Europeese omroepen ook hebben. Alleen pakt RTL Duitsland het een stukje beter aan als Nederland door een eigen uplink bij elke race in te zetten en dus zelf gemaakte beelden door de EBU feed beelden te mixen. Kost overigens ongelofelijk veel geld, niet alleen aan de uplink maar ook aan grote baas Bernie omdat deze alle uitzendrechten in handen heeft en heel goed weet wat de waarde van de beelden precies waard zijn.

 
Hartelijk dank voor de reply's, weten we ook weer hoe dat in elkaar zit, ik dacht eerst echt dat C+ en pw daar hun eigen uplink hadden en camera posities dat is dus niet zo.

Maar toch vind ik die pro C+ reklame van hunzelf de hele tijd door ronduit misselijk, als je dat een paar keer per uitzending zegt is het wel genoeg, temeer daar de eigengereide Duitsers die weer wat teveel "unser Schumi" uitspraken doen, deze "zichzelf op de borst kloppen vanwege de beelden" ook niet doen, en dat is ook niet terecht als dit van Bernie verkregen wordt mijns inziens. Pure stemmingmakerij.

Goh, dat ene is wel een idee, daar heb ik nog niet aan gedacht, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dat klaar moet spelen met 1 ontvanger. Daarmee bedoel ik dus de beelden van C+ en het commentaar van RTL 5.

Overigens heb ik ook wel een paar races gezien waar ik de beelden van RTL 5 toch beter vond (ik kon meer zien) dan die van C+, omdat RTL 5 de race liet zien op C+ op die momenten wat te veel van de cockpitview (die de achtervolgende auto liet zien vanaf een auto i.p.v. de voorkant).

Is dat eenvoudig te doen om het commentaar van rtl-5 bij de beelden van C+ te voegen? Zoja kan men me eens uitleggen hoe?

 
Ik weet niet zo vlug uit mijn hoofd of RTL op dezelfde transponder zit als C+ maar als dat zo zou wezen kan je natuurlijk de audio pid van RTL5 bij de videopid van C+ kunnen zetten. Andere oplossing is doorlussen van je ontvanger op andere ontvanger en deze op RTL5 zetten en hem aansluiten op de audio ingangen van de scart van de ontvanger welke je gebruikt voor de beelden van C+. Dat gaat perfect doe ik ook bijna altijd omdat ze op dezelfde polarisatie uitzenden.

 
@Black Tiger

Als je met 1 ontvanger werkt kun je het volgende proberen:

Scartkabel met scart/tulpstekkers; scart aan de receiver

Scartkabel met scart/tulpstekkers; scart aan de videorecorder

scartkabel met scart/tulpstekkers; scart aan de tv

de video-out tulp van de receiver doorverbinden met de video-in tulp van de tv

de audio-out tulpen van de videorecorder doorverbinden met de audio-in tulpen

naar de tv (of, als je een mixertje hebt aansluiten op je mixertje)

Alternatief:

Je kunt het PW commentaar wegkrijgen door een ander audio/taal kanaal te kiezen.

Je krijgt dan de originele baangeluiden en bij het cockpitkanaal het gierende motorgeluid.

Zet hierbij een (draadloze) hoofdtelefoon op, evt. wat 'snaps', etc.

en je bent binnen de korste keren volledig van de wereld...

Grtz,

 
Hmmmzz.... ik zal eens kijken of ik iets prutsen kan zonder dat me de honden hier dan alle draden beginnen door te bijten. ;)

Hartelijk dank voor de handleiding/tips!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan