Jump to content
Sign in to follow this  
denktenk

C+ prijsverhoging van 10%

Recommended Posts

Canal+ NL verhoogt de prijs van het set top box pakket van 13,61 Euro naar 15 Euro per jaar.

Volgens algemeen directeur Kees Färber is deze prijsverhoging (circa 10,2 %) o.a. bedoeld om de aankomende wisseling van Mediaguard-smartcards te kunnen financieren.


In het land der zwartkijkers is drie-oog koning.

Share this post


Link to post

Natuuuuurlijk, C+ heeft het bericht in de kranten gelezen dat de supermarkten hun prijzen naar boven hebben afgerond om zo meer winst binnen te kunnen halen.

C+ heeft waarschijnlijk gedacht; "heee, da's een goeie truuk, dat kunnen wij ook!!"

En zie hier het resultaat, het de prijs is nog makkelijker te onthouden ook.

 

Ik vind het belachelijk, niemand heeft toch gevraagt om die kaartwissel?

Waarom moeten we daarvoor betalen? ( :) )


"Al het goede in het leven is illegaal,immoreel of dikmakend"

Share this post


Link to post
Guest xgabox

waar diende dan dat zgn "service" pakket voor?

 

(gratis vervanging bij defect of kaartwissel)

 

en alles is al zo goedkoop bij C+.................

 

ik zou nu maar een afstapaktie beginnen!

Share this post


Link to post
Guest mr.hotbird

Eest heet het een Gratis pakket toen een service en nu gaat het zeker de overstap pakket heten.

IK vindt dat Canaldigital weer over de ruggen van de gebruiker gaan.

Hoe duurder ze het maken hoe eerder de mensen naar een altenatief zoeken.

Share this post


Link to post
Guest Robbie

En die ' Goedkope' omruil actie Normaal 600.36 euro nu MAAR

349 euro Bijna voor niets ( ik wil het nog niet voor niets )

 

Robbie

Share this post


Link to post
Guest peez

Het is natuurlijk wel zo dat we weer kunnen spelen met de nieuwe kaart.:D

Share this post


Link to post
Guest mr.hotbird

Ik ben vandaag bij een dealer geweest en heeft het nagevraagd wat er gaat gebeuren.

De prijs verhoging gaat 1 sep in en de klant kan 10 sept het contract ontbinden.

Maar nu komt het de wij die een service contract hebben krijgen geen brief van canaldigital.

Wij merken het pas als canaldigital het geld van de rek haalt en dat is meestal in het begin van het jaar.

Dan zijn wij te laat om ons contract te ontbinden en wie is dan weer de lul?? De KLANT

Even op de rij wat ze hun klanten al hebben aangedaan.

1 Van vrij te ontvangen zenders naar gecodeerde.

2 Van Analoog na Digitaal.

3 Van Irdeto naar Seca

4 Geld nemen voor het Gratis Pakket.

5 En nu weer de service pakket verhogen met +/-11%.

Wanner houden ze nu maal op met de satelliet kijker een oor aan te naaien.

De Auto Is De Melkkoe Van De Regering.

De Satelliet Kijker De Melkkoe Van CanalDigital.

Als ze de Kaarten niet goed hebben Beveiligt dan moeten ze zelf voor de kosten op komen en niet de satelliet kijker er voor te laten betalen.

Zou de consumentenbond niet eens voor de satelliet kijkend Nederland willen opkomen???

 

Ik kan nog wat zijn vergeten maar denk het niet.

.

Share this post


Link to post
Guest JoostA

Ik maak mij sterk dat degene die begin volgend jaar de prijsverhoging achterhaalt op dat moment ook nog van zijn abonnement af kan. Ik zou er althans niet moeilijk over doen: degene die bedanken zul je op de vingers van 1 hand kunnen tellen.

Share this post


Link to post
Guest vladimir

Ik snap er nix van. Ik heb nog een org Philips bak.

 

Indertijd ben ik niet ingegaan op het voorstel om een service pakket aan te schaffen va fl30,= voor de vrije zenders, daar na ook helemaal nix meer gehoord.

 

Nu ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren als seca 2 in de lucht komt! Het zal er op neer komen dat ik zo’n kaart moet kopen.

 

Het is hier ook al eerder geschreven “waarom betalen voor vrije zenders” een beetje vergezocht van c-

 

Gr vladimir

Share this post


Link to post

Even een klein stukje juridisch aspect er in brengen.

 

Indien de klanten van C+ niet tijdig door C+ geinformeerd worden over prijsstijgingen, kan de klant op het moment dat hij er achter komt met ingang van onmiddellijk zijn abonnement opzeggen.

 

Wat er dus staat, dat klanten per 10 september hun abo kunnen opzeggen als de prijsverhoging per 1 september in gaat is leuke onzin die C+ vertelt.

Prijsverhogingen zijn (is ook zo bij verzekeringen en je weet hoe lastig die zijn) altijd een geldige reden voor een consument om een contract ongedaan te maken.

 

Hij hoeft maar een fax of aangetekende brief te sturen (in geval van C+) dat klant het niet eens is met de laatste prijsverhoging en per onmiddellijk zijn abo stop wenst te zetten.

 

Indien C+ niet tijdig (dat is dus dat de klant nog tijd heeft voor zijn opzegtermijn) de klant in kennis stelt, is de consument niet gebonden aan de opzegtermijn en kan dus opzeggen met ingang van datum van prijsverhoging.

 

Als dus in het nieuws (krant) een officiele uitspraak te lezen is van C+ dat per 1 sept. tarieven omhoog gaan (ik heb dit ook al in Veronica Satellite gelezen als ik me niet vergis) dan kan iedereen die dat wenst per 1 sept. een einde oefening verklaren.

 

Zie hieromtrent ook het Burgelijk Wetboek en het recht van de consument op beeindiging van een contract bij prijsverhoging van abonnements/lidmaatschapskosten zoals in het contract vermeld.

 

Zo ben ik al vaker van autoverzekering gewisseld zonder opzegtermijn.;)

 

P.s. als je er pas in januari achter komt als het geld van de bank wordt gehaald, en je bent niet door C+ in kennis gesteld van de prijsverhoging heb je zelfs het recht met terugwerkende kracht tot 1 september je centen terug te vorderen.


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post

Van autoverzekering wisselen gaat gemakkelijker dan van provider in dit geval.

Hier maakt C- ook dankbaar misbruik van.

 

groeten,

Dirk


Groeten,

Dirk

Share this post


Link to post

Autoverzekering, provider, het maakt niet uit, het is gewoon consumentenrecht.

Tenzij in het contract staat vermeld dat C+ tijdens een contractperiode zonder aankondiging het abonnementsgeld mogen verhogen hebben ze geen poot om op te staan.

 

En als het er wel in staat volgens mij ook nog niet eens wat dat zijn geen redelijke en billijke voorwaarden en zullen geheid dus ook niet rechtsgeldig zijn volgens het BW.

 

Je moet alleen goed genoeg je poot stijf kunnen houden, ook als er met deurwaarders wordt gedreigd en zelfs als er een deurwaarder komt... dat is gewoon het afschrikmiddel van C+.

Overigens weet ik uit zeer betrouwbare bron dat er in elk geval al 1 incassobureau niet meer voor C+ wenst te werken.;)


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest jaap

je kan het ook positief bekijken !

Helaas hebben we c% nodig om naar onze hollandse zenders te kijken ,uitgaande dat er geen andere aanbieder is en c% zou stoppengaan hadden we geen programma,s via de sateliet .

Feit blijft wel dat c% maar doet wat i wil en dat is te gek voor woorden.

Het is dikwijls niet het bedrag maar de manier waarop het allemaal geregeld word wat de mensen boos maakt @

 

Groetjes jaap.

 

Slopen is omgekeerd bouwen.

Share this post


Link to post

Het is en blijft een bedrijf die de roots in frankrijk heeft.

Die worden arrogant geboren......... :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang

Share this post


Link to post
Guest antonieq

Maar vooralsnog hebben die "arogante" Fransen wel ons voetbal in bezit...!!

 

gr.

Share this post


Link to post

Ja ik kan ook alles kopen met geleend geld (ze komen niet voor niets aan hun schuld door al die overnames en rechten voor voetbal etc.).

 

Zie PW. Hebben ontzettend mooie rechten (voetbal, F1) en wie heeft er nu iets aan? Veel te duur betaalt, en ze krijgen het er nooit voor terug.

 

Anyway, positief of negatief bekeken ik ben er niet rouwig om en hoop dat de zaak verkocht wordt. Welke zenders ze al of niet op de satelliet zetten zegt me weinig, doet de een het niet dan doet de ander het wel.

 

We zullen zien hoe de ontwikkelingen verder gaan, voorlopig sluiten we dit topic even anders wordt het weer te zeer een kletspraat/discussieverhaal i.p.v. een interessant Nieuwtje zoals ze in Nieuws en Info thuishoren en dan krijgen we dit hier nooit gevuld he.;)


Greetings, Black Tiger

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  




  • Hosting Fun

×
×
  • Create New...

Important Information

By clicking the accept button you specifically agree to our Terms of Use and Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. If you don't agree, please leave this site.