Even een klein stukje juridisch aspect er in brengen.
Indien de klanten van C+ niet tijdig door C+ geinformeerd worden over prijsstijgingen, kan de klant op het moment dat hij er achter komt met ingang van onmiddellijk zijn abonnement opzeggen.
Wat er dus staat, dat klanten per 10 september hun abo kunnen opzeggen als de prijsverhoging per 1 september in gaat is leuke onzin die C+ vertelt.
Prijsverhogingen zijn (is ook zo bij verzekeringen en je weet hoe lastig die zijn) altijd een geldige reden voor een consument om een contract ongedaan te maken.
Hij hoeft maar een fax of aangetekende brief te sturen (in geval van C+) dat klant het niet eens is met de laatste prijsverhoging en per onmiddellijk zijn abo stop wenst te zetten.
Indien C+ niet tijdig (dat is dus dat de klant nog tijd heeft voor zijn opzegtermijn) de klant in kennis stelt, is de consument niet gebonden aan de opzegtermijn en kan dus opzeggen met ingang van datum van prijsverhoging.
Als dus in het nieuws (krant) een officiele uitspraak te lezen is van C+ dat per 1 sept. tarieven omhoog gaan (ik heb dit ook al in Veronica Satellite gelezen als ik me niet vergis) dan kan iedereen die dat wenst per 1 sept. een einde oefening verklaren.
Zie hieromtrent ook het Burgelijk Wetboek en het recht van de consument op beeindiging van een contract bij prijsverhoging van abonnements/lidmaatschapskosten zoals in het contract vermeld.
Zo ben ik al vaker van autoverzekering gewisseld zonder opzegtermijn.
P.s. als je er pas in januari achter komt als het geld van de bank wordt gehaald, en je bent niet door C+ in kennis gesteld van de prijsverhoging heb je zelfs het recht met terugwerkende kracht tot 1 september je centen terug te vorderen.