Dm7025

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Wie heeft deze box al draaiend en kan mij vertellen of deze bevalt en of deze stabiel is?

Ik heb in de wandelgangen gehoord dat de box nogal warm kan worden, maar is dat een groot probleem en kan het eventueel met een kleine ventilator verholpen worden?

 
Ik heb de 7025 zo'n 4 maanden draaien met de Gemini2 1.60 image erop en als emu Evocamd en cardserver NewCS 1.16. Dit is verreweg de stabielste Dreambox, die ik gehad heb. Dat warm worden is bij mij niet zo erg, al moet ik zeggen dat mijn HDD maar 80 GB is. Mijn CanaalDigitaal-kaart doet het probleemloos met de cardserver. Met MgCamd 1.10 pre12a op mij 7000 in de slaapkamer doet cardsharing het ook. Met een duo LNB en beide kabels aan de 7025(twin tuner) kan je meerdere opnames te gelijk maken en zelf nog naar een ander kanaal kijken. Ik heb 3 opnames te gelijk gemaakt + plus nog kijken. Er zijn mensen die zeggen dat meer ook mogelijk is. Verder kan je de rotor alleen nog maar draaien als die USALS (Goto XX) ondersteunt. Het enige dat ik mis in de software is een webinterface (ik wil de timer ook extern kunnen programmeren) en de mogelijkheid radio op te nemen met de timer. Er is wel een plugin om radio op te nemen, maar die moet je handmatig aanzetten. Ik neem aan dat al die dingen met de tijd worden opgelost. De 7000 software was ook niet perfect in het begin. Alles bij elkaar ben ik toch erg tevreden over de 7025.

 
Ik heb de dm7025 nu draaien met Davinci Colosseum 1.1.

Mijn ervaringen met Gemini1.6 waren niet zo erg goed bevallen, dus op zoek naar een alternatief kwam ik deze tegen.

Nu moet ik nog even bedenken hoe ik de boel aan mijn cs koppel.

In elkgeval is het mij niet gelukt om NewcamD in die box te krijgen, maar dat is een kwestie van leren. (hoop ik)

En wat word die box heet zeg!!!! Niet normaal gewoon.

Ik ga er maar een paar kleine fan's in bouwen en die op 7 volt laten werken.

Heeft er iemand voor mij een tarball van NewcamD die ik kan installeren in mijn 7025???

 
NewcamD is niet beschikbaar voor de 7025 (Enigma2). De enige beschikbare emu's voor Enigma2 software zijn: Evocamd, MgCamd en Scam, maar dan wel de Enigma2 versies. Er is ook nog een versie van Gbox. Als Carserver alleen NewCS.

 
ok,duidelijk dus...

Voorlopig heb ik mijn 7020 maar weer even teruggeplaatst.

Die box ga ik eerst even voorzien van een paar ventilatortjes omdat de 80gb seagate schijf een beetje erg heet werd.

Niet van zichzelf trouwens, maar van de voeding.

Maar kan ik met de door jouw genoemde emu's mijn NewcamD server connecten?

 
Dat heb ik niet geprobeerd. Ik gebruik de 7025 als cardserver met Evocamd/NewCS erop. De 7000 verbind ik via MgCamd met NewCS op de 7025. De route geef ik aan in NewCamd.config, dat met de installatie van MgCamd mee wordt geinstaleerd.

 
Ik kwam NewcamD.config wel tegen in de image van Gemini, maar als ik de route naar de server invoer en ik laat de 7025 werken met mgcamd, dan krijg ik er geen beeld uit.

Met de 7020 werkt deze combinatie wel.

Heb jij voor mij misschien een tip hoe ik de 7025 wel kan laten "luisteren" naar de newcamd CS?

Alles gebeurd trouwens intern, er is niets illegaals wat hier staat te draaien. (voor de mods)

 
Kaart in de 7000 en in de 7025 in NewCamd.config:

CWS = 127.0.0.1 34000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan newcs (127.0.0.1 veranderen in het IP van de 7000, 3400 veranderen in de poort van de betreffende slot van de 7000, dummy dummy zo laten of eigen usrname en passwrd geven in beide boxen). Hierbij ga ik er van uit dat NewCS als carserver op de 7000 staat en MgCamd op de 7025. Ik denk dat je met NewCamd en Cardserver op de 7000 de volgende integer moet aanzetten in NewCamd.config op de 7025:

CWS = 127.0.0.1 10001 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 wan cardserv, waarbij je weer het IP en poort moet veranderen naar die van de 7000. Dit laatste heb ik nooit geprobeerd, maar ik denk dat het zou moeten werken.

 
Het staat nu op de manier ingesteld zoals jij het hebt neergezet.

Misschien moet ik gewoon eens opnieuw beginnen.

Het is een neiwue box, dus lat ik hem nog eens een kans geven, al moet ik eerlijk zeggen dat ik hem bijna in de verkoop had gedaan.

Maar eerst even een verntilatortje inbouwen die ik gister heb gekocht, hopelijk word deze dan niet zo warm.

 
Pom pom pomtiedom...... :biggrin:

Of je typt het netwerkadres natuurlijk goed in..... dat scheelt namelijk een hoop zoeken en stress!!! :)

Maar HET WERKT!!!

Tnx voor de hulp!

Is er ook nog een handigheidje om er een settingslijst in te krijgen, bij voorkeur die van Joske?

 
Download "Dreamboxedit" V1.90.02 . (Oudere versies werken niet met de 7025). Deze kan je in de "Tools/Options" instellen voor gebruik met de 7025.

Ook kan je daar de settings voor de 7000/7020 converteren naar die voor de 7025. Dus kan je eigen settings of die van Joske converteren en laden naar de 7025. Na het commando Reload wordt Enigma2 opnieuw gestart en staan de setting erin. Eigenlijk niet veel anders dan bij de 7000/7020.

 
Cool, het werkt!!

Goh, cluyveduycker heel erg bedankt voor de hulp!

Ik ben weer wat positever over de 7025!

Zo zie je maar weer dat een mens erg snel verwend is! :biggrin:

 
Ik ben eens verder gegaan met die 7025 en het viel mij op dat ik beide tuners kon configureren als zijnde draaibaar, maar dat de box er verder niets mee doet.

Ik heb gemini 1.6 als emu draaien.

Is er een mogelijkheid om tussen beide tuners te swappen en deze elk op een andere satelliet af te stemmen?

 
Dat is mij ook nog niet helmaal duidelijk. Je kan voor zover ik gezien heb niet swappen tussen de 2 Tuners, zoals bij voorbeeld bij Topfield. Mijn ervaring is, dat je naar Tuner 1 kijkt en via Tuner 2 opneemt. Ik heb nergens kunnen vinden waar je dat kan wijzigen. Bij een Topfield 4000/5000 kan je kiezen naar welke Tuner je kijkt en via welke je opneemt. Dat zou hier ook handig zijn. Je zou, volgens de setup, bij de 7025 2 draaibare sytemen op de afzonderlijke Tuners moeten kunnen zetten. Zo zou je kunnen kijken naar een willekeurige satelliet en opnemen van een andere willekeurige satelliet. Ik kan dat niet testen omdat ik geen ruimte heb om 2 draaibare systemen op te stellen. Ik woon in een bovenflat en ben al blij dat ik een schotel en nog wat andere antennes kan neerzetten (Radiozendamateur).

 
Hmm, dat zou betekenen, dat als je een DVB-T tuner in je dream hebt, dat je niet eens kunt swappen naar digitenne!

De reden dat ik mijn 7020 heb weggedaan en een 7025 gekocht heb, was juist om te kunnen genieten tussen digitenne en satelliet.

Goede reclame trouwens voor de 8000, die werkt namelijk, zo als het er nu naar uitziet, met dezelfde software als de 7025!

Ik had toch meer van de 7025 verwacht, maar misschien komt het in de toekomstige software nog ter sprake.

Is er trouwens al iets bekend over een webinterface voor de 7025?

Het lijkt mij toch wel weer leuk om op mijn laptop in de tuin te kijken!

Nu gaat dat niet helaas.

Dreamview haalt wel de settingslijst op, maar ik kan geen kanalen selecteren en bekijken.

 
Inmiddels is er wel een manier om op je laptop in de tuin te kijken, met behulp van de Colosseum image en een simpel tooltje.

Alleen word de beeldstreaming naar de scart onderbroken zodat het beeld op je tv stil staat.

Maar ach, een kniesoor die daar op let.

De beeldkwaliteit is met Davinci wel een stuk mooier.

Het warmteprobleem heb ik opgelost door de box zonder deksel te laten opereren.

Hij staat bij mij toch in een kastje, dus je ziet er weinig van.

Vroeger stond mijn pc ook altijd zonder deksel te draaien, dus het voelde vertrouwd aan :biggrin:

Nu nog even tijd vinden om die voeding te modificeren.

 
Ja, de kap die de enige HF bescherming bied aan de box e ndie met 7 boutjes vastzit. :)

Dan heb ik nog een rare vraag:

Hoe krijg ik NewCamD in de colosseum 1.1 image?

 
Niet. NewCamd is aleen geschreven voor Enigma1 (7000/7020). Er is geen versie voor Enigma2 (7025). De enige emu's waarvoor Enigma2 versie zijn geschreven, zijn Evocamd, MgCamd en Scam.

 
Dat is dan duidelijk.

Dan hoef ik het ook niet te proberen dus.

Het vervelende is dat ik met de door jou genoemde cam's geen update krijg op mijn kaart.

Hij staat nog steeds op 31-08-06 en moet volgens mij inmiddels 30-09 zijn.

De box staat 24u per dag te draaien.

Maar misschein is hij laat deze keer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan