1.06 of 1.07 ??

P

Preteorian

Heb misterX-120104_106_fix.img erin gezet, tijdens de boot in het diplay krijg ik 1.07. en vraag ik in het dreammenu de info op
geeft ie ook 1.07. Kan t niet helemaal meer volgen, maar Freex gaat na EMU update wel open.

Garoeten,
Ed

Is gewoon een 1.06 versie en is gewoon bewerkt daarom geeft hij 1.07 en draait van geen kant !
Let wel op wat je erin zet !
geeft ook spotane reboots op zijn tijd is niet stabiel !!

Dat is dus wat ik ook al aangaf in het andere topic.
Spontane reboots heb ik zelf niet gehad, wel het probleem dat het ding niet helemaal echt "uit" wenst te gaan en andere strange dingen.

De 1.07 staat er wel maar slaat volgens mij uitsluitend op de enigmaversie die genomen is en niet op de kernel.
Het is gewoon een 1.06 gebaseerd image waar je wel freex mee kunt kijken, maar het is een afrader.

Dan kun je nog beter de SF van 15-11 of 21-11 nemen, weet niet meer precies welke van die twee op 1.06 gebaseerd is. Maar die zijn tenminste stabiel.

tot nu toe moet ik zeggen dat ik geen gekke dingen heb gehad zoals spontane reboots enz,enz.

Dreambox doet wat ie moet doen, en bevalt mij tot nu toe prima met deze image.

MvrGr,
Ed

Dat kan heel goed, en dat is ook de reden dat wij pleiten voor betere stabiliteit op alle dream ontvangers.

Er zit gewoonweg veel te veel verschil in, op de ene dream draait dit erg stabiel op een andere dream weer wat anders en op weer een andere dream nog wat anders.

Deze ervaring hebben we inmiddels wel opgedaan en daaruit mag je eigenlijk de conclusie trekken dat er veel te veel images zijn vergeleken bij de stabiliteit op de diverse ontvangers.

Men zou beter eens kunnen zorgen voor meer stabiliteit in plaats van het vrijwel dagelijks uitbrengen van weer een image voor welke reden dan ook want dat schiet niet op.
Iemand die er nu iets langer over doet en dan een goed image vrij geeft wat op -alle- dreams goed draait, kan veel meer eer verdienen dan degenen die nu allemaal 2 of 3 bitjes veranderen en daarom maar weer een nieuwe versie releasen.

Ik denk ook dat stabiliteit eigenlijk ??n van de hoofdzaken is. Ik heb inmiddels al verschillende images geprobeerd en kom toch iedere keer weer dingen tegen waarvan ik dan denk of dat niet anders gekund had. Maar dat heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken.

Als de stabiliteit eenmaal goed is dan trek je zo'n ontvanger ook wat meer uit de hobbysfeer en word t ook een meer toegankelijker produkt voor een wat breder publiek.

Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is wat dan eigenlijk de oorzaak dat een image wel goed draait, en exact dezelfde image op een andere DB weer niet? Ervanuitgaande dat de box op de goede manier geflashed is.Heeft iemand zich daar al uberhaupt in verdiept?

Garoeten,
Ed

Heej BT waar hebben we dat meer gelezen over stabiliteit...:biggrin::biggrin::biggrin:

Alleen erg jammer dat niemand maar dan ook niemand van de programmeurs dat oppakt...:confused::confused::confused:

Dat hebben we hier gelezen eendje, een uitspraak van jou was dat en ook een uitspraak van mij dat er teveel verschil in zat.
Providers willen tenminste nog eens wat van ons leren, die hebben immers geleerd hoe ze fun 6in1 moeten omzetten in een officieel kaartje wat Nagra naar Irdeto1 vertaald.;)

Nu maar hopen dat de image makers wat sneller de goede adviezen opvatten dan de providers.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan