1 juli niet meer roken !!!

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71

vanaf 1 juli gaat de wet in dat je nergens meer binnen mag roken.
waarom???
nou om personeel niet in een rokerige omgeving te laten werken..zeggen ze......
nou heb ik een cafe zonder personeel
daar geldt in 1 x ook de regelgeving van niet roken,
oke dan buiten roken .....
is wel heel erg storend voor de buurt, want al die herrie en peuken overal, maar goed zet ik een terrasverwarming neer met een grote asbak.....
nee dat mag ook niet .....
waarom niet.....?????
is slecht voor het milieu.....
dus moet iedereen in de kou staan.....
gaat de ziekefondspremie weer omhoog
ohh en nog zo'n goede uitvinding:
de electronische sigaret..
geen as geen stank en geen hinder voor anderen, geen teer naar binnen en goedkoper dan de sigaret.....
nee mag niet
waarom?????
nou we willen het als een medicijn verkopen maar ja die moet getest worden door t.n.o enne ja ach dat duurt 5 jaar.....
(er waren in een korte tijd 150.000 van verkocht a..... 100.00 euries, deze mensen hebben een paar dagen geen sigaretten gekocht
oeiiiiiiii dat kostte heeeel veel geld (vandaar het snelle verbod erop)
maar waar gaat het nu echt om ?????,
want als het nou is, om ons allen te beschermen (zoals ze ons stiekum voorliegen)
dan moet de sigaret gewoon verboden worden.
kijk dan kom je serieus over, als overheid.
als ik kippen verkoop en er zit salmonella in, dan kan ik mijn tookootje sluiten,
terwijl men daar in principe alleen een beetje diaree van kan krijgen.
maar de sigaret waar aangetoond is dat je er allerlei ziektes en zelfs dood aan kan gaan, die kun je op elke hoek van de straat kopen voor 0.20 per pakje, oh nee er komt nog belasting bij ongeveer 3.80 elk pakje dus 4.00 euries
ja ja en wij zijn achterlijk!!!!!
het mooiste zou zijn als er per 1 juli niemand meer sigaretten meer koopt al is het maar een week dan staat de hele regering op zijn kop net als de boycot van benzine.
wij gaan in ieder geval nu hamsteren om mee te kunnen doen,
anders wordt het van kwaad tot erger wat ze ons allemaal gaan verbieden...doe mee 1 juli
dit word de stunt van de eeuw.....!!!!!

DUS OOK AL ROOK JE ZELF NIET, DEZE MAIL NAAR IEDEREEN DOORSTUREN.HOE MEER MENSEN MEE DOEN HOE MEER ZE HET VOELEN IN DE STAATSKAS.....
EN VOOR DE ROKERS ONDER ONS, V??R DE WEEK VAN 1 JULI GENOEG SIGARETTEN VOOR EEN HELE WEEK HALEN ZODAT ER IN DE EERSTE WEEK VAN JULI, NAUWELIJKS SIGARETTEN VERKOCHT WORDEN!!!!!

kIJKEN HOE SNEL WE DAN WEER MOGEN ROKEN IN ONZE KROEGJES!!!!!

MEEDOEN HE? EN OOK ALLEMAAL DOORSTUREN, BETER 1 KEER TEVEEL GEKREGEN DAN HELEMAAL NIET!!!!!

breng ze altijd uit spanje mee en heb ook nog een vrachtwagen chauffeur die iedere week op barcalona rijd en dat allemaal voor moeders en zelf haal ik mijn chag al jaren in bels moet toch iedere 6 weken naar belgien dus aan mij verdienen ze 0 en johan vlemmix is bij ons een cafe begonnen met zelf tappen en zelf opschrijven en zelf geld in de laai gooien dus GEEN PERSONEEL dat is weer een probeersel van hem terwijl hij zelf niet rookt het heet nu niet klein soesdijk maar cafe soesdijk ben benieuwt
gr frans

Hahaha, ja klopt ik heb dat gezien van die Vlemmix. Super!
Mijns inziens hadden ze het originele plan gewoon ook moeten laten, dus dat kasteleins zelf kiezen of ze een rokers of niet-rokers café beginnen en het personeel zelf laten kiezen of ze willen blijven of niet.

Gezien het Vlemmix gebeuren vraag ik me wel af of wat Vlemmix doet wel legaal is. Als het rokersverbod in horeca alleen afhankelijk is van het wel of niet hebben van personeel, dan zouden best veel kasteleins zich nergens iets van aan hoeven trekken, want enorm vele café's hebben geen personeel, daar staat de baas en/of zijn echtgenote achter de toog.

En voor zover ik begrepen heb was het een rookverbod in de horeca, niet afhankelijk van het feit of je nu wel of niet personeel hebt, dus ben benieuwd.
Maar er zal geheid wel meer gaan komen, want het is gewoonweg belachelijk om mensen op die manier buiten te jagen.
De junks worden nog beter behandeld! Mogen wij rokers dan wel verslaafd zijn aan de tabak, maar ik vind het gewoon een asociale behandeling van onze groep mensen.

Niets doen zou asociaal zijn t.o.v. de niet-rokers, dat klopt ook. Maar er zijn veel betere en eerlijkere regelingen mogelijk dan wat er nu aan het gebeuren is.

pikkie;192160 zei:

het mooiste zou zijn als er per 1 juli niemand meer sigaretten meer koopt al is het maar een week dan staat de hele regering op zijn kop net als de boycot van benzine.
wij gaan in ieder geval nu hamsteren om mee te kunnen doen,
anders wordt het van kwaad tot erger wat ze ons allemaal gaan verbieden...doe mee 1 juli
dit word de stunt van de eeuw.....!!!!!

Het idee is goed alleen heeft het geen zin
als je nu gaat hamsteren ga je nu het geld er in een keer voor uitgeven dan wat je normaal in die hele week zou doen dus dat gat van die week is al opgevangen door nu in een keer te kopen dus merken ze er niets van.
beter zou zijn gewoon 1 of 2 dagen niet roken maar dat wordt lastig.
het punt is .. we roken toch door en blijven auto rijden wat de regering ook doet :(
ik weet nog goed dat ik zei ... als mijn pak shag 10 GULDEN kost dan stop ik met roken
maar jah we zitten inmiddels op ? 5.10 en ik blijf dat pakje gewoon kopen :(

ook heb heb deze mail meerdere keren gekregen zowel via hyves als mijn mail adres
maar of deze mail nu werkelijk gaat werken ????
laten we het maar hopen dan.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan