1 sateliet toevoegen

paul

New Member
Lid sinds
6 mei 2013
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
Ik heb een 800 HD daar zitten nu ongeveer 18 satellieten in. Alleen ik wil nog de 16.0 toevoegen eutel w3 geloof ik. Ik heb het geprobeerd met filezilla via de pc. Kreeg hem er wel in maar alle andere satelieten waren weg. Na veel gepruts alles er weer in gekregen. Maar de 16.0 zat er niet bij. Hoe krijg ik die erin zonder dat ik alles weer kwijt ben. Gr paul
 
menu-->instellingen-->zenders zoeken-->Tuner configuratie-->tuner geavanceerd-->

Dan kies je satelliet en cursor links of rechts toggelen tot je 16.0E eutelsat 16A ziet
Kies danvoor LNB dezelfde als de adere 18 daarna ok exit exit exit

vervolgens
menu-->instellingen-->zenders zoeken-->Handmatig zoeken
Zoekmodus--> een satelliet
Kies bij satelliet je verse 16E

netwerk zoeken ja of nee (maakt niet zoveel uit)
voor zoeken alle zenders wissen Nee
Alleen ongecodeerde zenders scannen Nee
Lege transponders oversallan Ja
OK

Na het zoeken kun je met dreamsetedit of dreambox edit je zenders naar voorkeur rangschikken.
 
Het matrix, dat is juist het probleem.hij slaat de 16.0 over. Hij gaat van de 19.2 naar de 15.8 de 16.0 zit er niet bij. Dat is het probleem hoe krijg ik die 16.0 erbij. Gr paul
 
dan zou ik op 15.8 eens gaan scannen naar zenders het kan zijn dat je dan de gewone zenders vindt van 16E.
De transponders van de verschillende satellieten zitten opgeborgen in bestand satelittes.xml en daar zijn voor satellieten soms verschillende hoeken ingegeven .
bv Sirius wordt wel eens op 4.8 E en op 5.0 E ingebracht
Ook 28.2E zie je wel eens als 28E

Ik kan je wel een satellites .xml bezorgen waarin 16 E zit maar misschien zie je dan je andere satellieten niet meer.

Dus scannen op 15,8 en je komt dan vanzelf achter of de zenders zijn die je zoekt erbij zitten .
 
Hey matrix je zou mij daar wel een plezier mee doen. Ik heb alle zenders van 15.8 maar de zenders die ik zoek zitten op de 16.0 mijn vrouw wil joegoslavische kanalen. Ik heb alle satelieten vanaf 61.0 w tot 95.0 e maar net die 16.0 zit er niet bij. Het beste zou een pakket zijn vanaf 13e hotbird t.m. 28.2 e. De rest vind ik niet belangrijk. Misschien weet jij wat. Ik gebruik filezilla op de pc maar is wat ingewikkeld. Mijn zou het gaan om 13.0 19.2 23.5 en de 28.2 en natuurlijk de 16.0. Hopelijk kan je mij verder helpen. Gr paul
 
Ja kanalen tot 91 oost die kun je toch niet ontvangen stel een lijst samen welke sats je hebben wilt en zet de xml er in.
Als je daarna scant dan moeten ze er bij zitten op 16 oost als je tenminste voldoende signaal hebt.

http://satellites-xml.eu/
 
downloaden :

www.gzieltjens.nl/satellites.zip

uitpakken en met een ftp programma uploaden naar je dreambox in map
/etc/tuxbox

Dan je ontvanger opnieuw opstarten en via zender zoeken satelliet 16 e installeren.

Let wel dat je veilgheidshalve je eigen satellietlijst eerst saved met dreamboxesit of dreamset edit voor als er iets fout gaat.
 
Hallo aart 1944 ik heb van jou de site gehad ik heb de benodigde satelieten gedownload en ze staan in een xml . Ik gebruik filezilla hoe moet ik ze overbrengen en wat moet ik eventueel nog meer doen en in welke map moet ik ze doen.

Gr Paul
 
Volgens mij moet het naar de map /etc/enigma2 voor satellites.xml en dan kiezen voor overschrijven.

Anders kun je er een zenderlijst inzetten hoe wordt hier uitgelegd.
Als het gelukt is overnieuw opstarten.
 
Hallo wie kan mij helpen. Ik heb een nieuwe lijst ingevoerd in mijn 800. Dit is gelukt. Ingevoerd via filezilla. 2 nieuwe satelieten ingevoerd de 21.5 en de 16.0 . Laten scannen maar op de 21.5 niets gevonden en op de 16.0 2 kanalen. de astra en de hotbird vind hij alles. Wat ben ik vergeten te doen.
 
Hier met een 88 cm Triax schotel ook niets op 21.5 op 16 oost heb ik een 60 FTA kanalen als je schotel kleiner is vergeet het maar.
 
mijn schotel is ook 88 cm triax. dus zou toch wat moeten ontvangen.
 
Ja uiteraard mits goed uitgericht.

Dan vrees ik dat niet alle transponders er in staan of niet de juiste een recente xml of zenderlijst kan dat oplossen.
Anders maar kijken of je signaal hebt op de transponders zo nee moet de schotel bijgesteld worden.
 
Doorzoek het forum eens op "dreamset". Met dat programma kun je via een internetverbinding de zenderdata van de door jou geselecteerde satellieten downloaden (van bijv. kingofsat) en daarna uploaden naar je ontvanger. Download dan wel even de door ongemaakt helpfile die je ook van dit forum kunt downloaden. Dan oef je helemaal niet moeilijk te doen met filezilla e.d. Je kunt natuurlijk jouw eigen lijst helemaal naar jouw voorkeur inrichten. Grote voordeel is dat je jouw lijst op je pc kunt opslaan en als je daarnaast een andere map maakt voor de kingofsat lijst dan kun je 1x per week de kingofsat lijst ophalen en die laten vergelijken met jouw lijst en verschillen al dan niet in jouw lijst laten aanbrengen, waarmee je in feit heel snel je eigen lijst dus update.

Later:
Help file vind je hier

Dreamset kun je hier downloaden
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan