12V bron in d-box/nokia 9500S

L

love2sat

Kan iemand mij vertellen waar je het best een CPU fan kan aansluiten binnen de d-box? De massa is niet echt een probleem :) - maar de +12V voeding des te meer. Liefst met foto?

love2sat@yahoo.com

 
Hallo,

Ik had net hetzelfde probleem en heb hierop volgend antwoord van iemand gekregen:

"Op de rechter aansluiting van jumper P06 vind je 12 V.........."

Ik heb dit wel zelf nog niet kunnen testen dus onder voorbehoud.

Groeten,

Pete

 
Lijkt mij geen goed idee omdat bij het laden van een nieuwe bootloader deze naar massa word gelegt en kan dus nooit een voedingsbron zijn laat staan de benodigde MA leveren.

Maar kijk een naar de 12 volt uitgang die op je box zit waarom hier geen gebruik van maken ???

Kun je ook nog aan en uit schakelen.

B.v. waneer men in de film die je bekijkt fluistert en de fan teveel lawaai heeft. (groapje)

 
Ik heb daaraan natuurlijk ook gedacht, en het zou prachtig geweest zijn. Alleen.... hij kan niet genoeg stroom leveren voor de fan, en valt bij aansluiting van de fan op (hou je vast) 0V. Dat meette ik met de multitester: 'open': 12V, met fan: 0V.

Maar het zou echt leuk geweest zijn de fan softwarematig kunnen te activeren :)

Die pin-out, daarbij vraag ik me af of ze wel genoeg stroom zal kunnen (blijven) leveren...

Kan het niet gewoon ergens nabij de voeding (rechts) van het apparaat?

Alvast enorm bedankt voor de reakties :)

love2sat

 
Ik heb de fan aangesloten op de ons welbekende XP06. De klem het dichtst bij de Cam is +12V

Groeten,

Pete

 
De fan draait nu toch al een half uurtje en ik merk voorlopig niks mis. Trouwens een nieuwe bootloader laden is imhu niet iets wat frequent gebeurt.

Moest iemand anders nog een tip hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

 
@: als je je fan op de externe 12v aansluiting aansluit, moet je wel in DVB2000 in een menuutje de 12v aansluiting aan zetten, anders komt er 0v uit!

suc7, Matrix

 
wat mij verstandig lijkt.

meet bij de voeding secondair op een van de dioden (waar het streepje zit) staat vast en zeker wel 12v.

dit lijkt mij de beste oplossing.

gr knutsel

meten is weten

 
Hartelijk dank voor de tip! Ik heb het geprobeerd, en inderdaad, op een van de dioden zit ongeveer 12V.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan