17 gasvelden nog volledige in bedrijf in Groningen.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.642
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
We worden weer verneukt.
 
dat was toch al bekend @janblues ?
heb schade maar we zitten te ver van norg was het antwoord
dat er een dorp verder een put zit die nog verder openstaat dan norg dat boeit nie
duzzz vallen we weer overal buiten.

voelde me wel bedreigd door onze roverheid vandaag trouwens
brief van de cjib op de mat
 
Dat zal minder leuk zijn.
Ik hoop dat het meevalt.
 
Achja... 4 km te hard na correctie
Bij weg werkzaamheden op de a1
Wist niet dat ze op zondag morgen rond 9 daar aan het werk waren ...
Ja die ... met hun flitsers.
Hoop dat ze blij worden van mijn zuur verdiende centjes.
 
Wees blij dat je voor 4km te snel niet op het dorpsplein aan een schavot komt te staan!
 
Te hard is te hard, dat verdient schandpaal en pek en veren 😂😂
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Te hard is te hard, dat verdient schandpaal en pek en veren
Ja sorry die 6 cylinders in de vrouw haar auto ben ik niet meer gewend.
Rijd zelf een sjoemel diesel.
Goed excuus? Lol
 
Geen van 2 @Black Tiger
Rode diesel is alleen nog voor de scheepvaart en dat is me te ver weg.
Boeren rijden op wit tegenwoordig.
Verder voldoe ik netjes aan de voorwaarden
Kvk/ uren enz

Er zijn gevallen van diesel busjes van een merk die ook sjoemel software bevatten.
En laat ik nu net dat ding hebben.
 
Oh op die manier sjoemel, zogenaamd zuiniger met uitstoot als ze daadwerkelijk zijn of zoiets. Waar ze VW toen voor veroordeeld hebben. :biggrin:
 
Achja uitstoot..
Vanaf 2030 mag je met een bedrijfs auto geen enkel emissie vrije zone meer in tenzij deze volledig emissie vrij rijd.
Mits....
Je prive rijd of een gehandicapte voertuig is dan mag je een vrijstelling aanvragen.
Nederland op z,n smalst
Zelfde als met de gasvelden
 
Was dat niet verschoven naar 2035? Volgens mij drong BBB daar op aan en aangezien zij het laatste woord hebben in de eerste kamer, ziet het er naar uit dat het nog even wordt opgeschoven.
En dat terwijl diesels CO2 arm zijn en een tiende aan uitstoot hebben vergelijkbaar met benzineauto's.
Zelfs de modernste diesels zijn schoner dan benzineauto's wanneer we naar roet e.d. kijken.

...maar ja, aan diesel valt niet veel te verdienen door de overheid, dus dat moet er uit.
Bovendien is het met de benzineprijzen makkelijker te manipuleren door de overheid, doordat mensen geen keuze meer hebben.
Benzine duur, overstappen naar diesel of gas... Diesel te duur, overstappen naar benzine of gas..
Wanneer er maar één brandstofsoort is dan hebben de automobilisten geen keuze meer en kan een litertje makkelijk (tijdelijk) naar 4 euro gaan, of hoger. Mensen rijden toch wel..

Leuk wetenswaardigheidje: Twee waxinelichtjes in huis geeft een hogere uitstoot dan een dieselauto. :) (ik ben de bron even kwijt)
 
Laatst bewerkt:
heb een brief van de rdw daar staat 1-1-2030
emissieklasse 4 of lager geen toegang tot ZE zones
emissieklasse 5 hebben tot 1-1-2027 toegang
emissieklasse 6 hebben tot 1-1-2028 toegang

ik heb klasse 4 dus kan alleen vrijstelling krijgen voor prive ritten dus wat voor regeling is dit weer?

info hier:

mooiste is
stel ik moet naar de stad groningen ziekenhuis
dan moet ik mijn auto buiten de stad laten staan en lopend verder of nog een extra auto aanschaffen?
of is dat dan aangemerkt als zijnde prive rit

weer eens NIET over na gedacht
"wat een gaaf landje"...
 
@ DrZ, ze zoeken het maar uit hier in Nederland met hun benzine. Zojuist weer even 7 kilometertjes doorgereden naar België, mijn tank en een jerrycan van 25 liter volgegooid voor de prijs van € 168,4 per liter. Prijs hier in het dorp € 204,2. Verschil 35, 8 cent per liter. Ik had in totaal 74 liter. 74x0,358= € 26,49 uitgespaard met in totaal 14 km extra rijden.

B.
 
Dat is dan weer het geluk om aan de grens te wonen. Misschien kan ik eens langskomen met en tankauto of zo! :biggrin:
 
Als je hier in het oosten de moeite neemt even de grens over te wippen en bij de stations die wat verder van de grote wegen af zitten, gaat tanken, loont het zich zeker, als je dan ook nog even het uitstapje gaat combineren door boodschappen te gaan doen loont het helemaal, je spaart dan snel €50 uit, ik heb geen idee waar we met dit kikkerlandje naar toe gaan maar het gaat zeker niet de goede kant uit, ik snap best wel dat er een groep mensen is die het allemaal niet meer kunnen berappen, het is niet normaal meer wat je bij een supermarkt kwijt bent voor een paar boodschappen....
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
het is niet normaal meer wat je bij een supermarkt kwijt bent voor een paar boodschappen....
Daar moet het licht ook branden en koeling op dure energie.
Niet te vergeten van transport naar de winkels toe.
Werkt allemaal door in de prijzen.
Niet voor niets 10% inflatie volgens cbs
 
De boodschappen zijn nog steeds duur, maar de kwaliteit???

Deze week het dagelijkse fruit gekocht, maar 1 dag daarna waren de druiven niet meer te vreten,
en de steeltjes waar deze aan hingen al compleet geschimmeld!

Goed bezig Appie, in ons dorpje.

Benzine idem dito, net over de grens hier scheelt het erg veel.

We zijn toch 1 Europa, of heb ik het verkeerd begrepen?
 
Daar moet het licht ook branden en koeling op dure energie.
Niet te vergeten van transport naar de winkels toe.
Werkt allemaal door in de prijzen.
Niet voor niets 10% inflatie volgens cbs
Dat geldt voor Duitsland net zo, de afstanden zijn groter en de havens van Rotterdam zijn verder weg dus moeten de vrachtwagens nog verder doorrijden dan hier en toch kan het nog steeds goedkoper.....

Wij verschuilen ons achter de hoge prijzen maar een groot deel van de oorzaak ligt in den Haag, daar hebben ze de laatste decennia de ogen dicht gehad en zijn alleen met hun eigen ego-tjes bezig geweest.
Ik beweer niet dat de oorzaak daar voor 100% ligt maar zij hebben er wel heel hard een bijdrage aan geleverd.

Alle nutsbedrijven moesten privatiseren, dat zou beter zijn maar die bedrijven hebben ook een raad van bestuur en aandeelhouders die maar aan één ding denken.......
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan