190 euro van jette

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Misschien voor veel mensen een kadootje denk ik.
Nu de boodschappen nog.
 
190 euro? 1 keer tanken en een zak frikandellen kopen en het is op..
 
Idd. die frikandellen zijn strx ook onbetaalbaar.
 
ik koop de frikandellen altijd in een doos.
maar 190 euro en tanken is echt geen doos vol met frikandellen tenminste als ik mijn tank vol gooi
 
Als jullie zoveel moeten tanken wordt het tijd voor de fiets ,benen wagen of een zuinig otooootje.
Ik heb vorige week getankt voor 1,73 euro en mijn tank was voor 54 euro vol. En daar doe ik meer dan een maand mee.
Maar dan moet ik wel zelf rijden. Als de kinderen er in rijden doet hij 1 op 15 en als ik zelf rij 1 op 25.
 
Gereedschapkisten e.d. gaat lastig op een fiets. ...hoewel, een bakfiets zou een optie kunnen zijn. Maar om daar zo nu en dan 300 kilometer op te rijden is misschien wat tijdrovend.
 
1 keer tanken en een zak frikandellen kopen en het is op..
Vergeet dat tanken en die fricandellen maar hoor. Men krijgt 190 euro door korting op de energienota, niet door een bedrag op de bank.
Dus dan zul je moeten wachten totdat je de eindafrekening krijgt voordat die fricandellen gekocht kunnen worden. :)

Als de kinderen er in rijden doet hij 1 op 15 en als ik zelf rij 1 op 25.
Da's wel bijzonder veel verschil. Wat voor auto is dat?
Rustig rijden levert in elk geval wel besparing op. Ik moet E5 tanken, dat is in België momenteel € 1,82 en dan tank ik zo'n 45 liter. Daar moet ik dan ongeveer 2 maanden mee doen dus er wordt weinig gereden. Met wat zuinig rijden haalt ie 1 op 14.
 
@janblues
diesel kost 1.90 per liter en heb 80 liter daar rij ik 1000 km op dat is dus pak hem beet 1 op 12 dat is iets royaler dan die auto van jou
daar integen betaal ik dan weer vrij weinig houderschap belasting
maar @janblues heb jij een trekhaak?
heb hier 2 aanhangers vol die moeten even naar de stort.
zijn maar kleintjes... 2 ton en 3.5 ton maar die is dan niet helemaal vol dat scheelt dan weer.

ow en voor de kleine stukkies in het durp en een durp verder heb ik alvast een 45km brom mobiel die rijd met gemak 1 op 25

Maar dan moet ik wel zelf rijden. Als de kinderen er in rijden doet hij 1 op 15 en als ik zelf rij 1 op 25.
Da's wel bijzonder veel verschil. Wat voor auto is dat?
d'r zit een luikje onder het matje voor het meelopen, die gebruiken de kinderen niet :ROFLMAO:
 
Kom kom jongens, beetje positief hé. Ik ben er blij mee, is toch weer twee keer € 190 korting op de energienota.
Dus wat mij betreft: Robbie bedankt jongen, goed gedaan en trek je maar niks aan van die negatieve reacties hier op het board.
Want uit bovenstaande blijkt dat ze dit meevallertje toch alleen maar op willen maken aan benzine en dozen frikandellen. :lol:

B.
 
O ja, voor de mensen die mij niet persoonlijk kennen en inmiddels zitten te tetsen op hun stoel, bovenstaande is geschreven met de knop sarcastische mode aan. Wat wel enigszins positief is dat het plafond van de elektra omhoog gebracht is naar 2900 kwh en de prijs naar beneden gebracht is van € 0,70 naar € 0,40. Zit zelf zwaar boven die 2900 kwh dus vrees dat ik er nu ook aan moet geloven en van ellende maar zonnepanelen ga plaatsen. Wilde dit al eerder doen maar denk dat nu dan toch het moment is gekomen om het daadwerkelijk te doen.

B.
 
daar integen betaal ik dan weer vrij weinig houderschap belasting
Ik neem aan dat dit is omdat het een zakelijke auto is? Want prive betaal je voor een diesel juist meer motorrijtuigenbelasting.

Hahaha Flintstone auto, da's ook goedkoper ja. :biggrin:

Zit zelf zwaar boven die 2900 kwh
Zit hier ook aan het dubbele daarvan. Maar hoezo zonnepanelen? Als jij gewoon het boetsenbos niet de hele nacht verlicht houdt voor die bosnimfen dan spaar je al een bak geld uit. :cool: :)
 
Ik neem aan dat dit is omdat het een zakelijke auto is?
yes anders rij ik geen diesel idd.
maar ivm grijs kenteken en koppel is het wel handig.
punt wat ik er mee wou maken dat ik wel een klein autootje kan pakken maar die trekt mijn karretjes niet
 
Boets ga dan gauw aan de slag met je panelen want nu je de btw terug krijgt worden ze duurder.

Gelukkig kan ik het wegdek niet zien in mijn auto. Ik heb een lexus 200 ct en als de rechter voet beheerst in drukt kun je best veel km maken. Korte ritjes doe ik op mijn fiets.
Er mag geen trekhaak achter waarom weet ik niet.

Van de directie hier thuis moet ik op 2 puppies passen.

Ik heb het niet nodig die 2x 190 euro.
Ben er al jaren mee bezig geweest energie te besparen. De laatste 4 maanden van dit jaar zijn we vrij gesteld.
We betaalden 19 euro als maand bedrag.
 
Laatst bewerkt:
en van ellende maar zonnepanelen ga plaatsen.
Ik zou maar eerst goed uittellen of je die nog wel terug kunt verdienen.
Vanaf 2025 is de salderingsregeling nog maar 64%, 2026 ook en daarna wordt het jaarlijks afgebouwd met 10% en in 2031 is het 0%.
Anders gezegd, in 2031 krijg je alleen nog maar betaald (hopelijk) voor hetgeen je terug levert. Wat je zelf verbruikt, ook al heb je panelen, kom je dan gewoon fijn zelf aan het betalen.
Stel je gebruikt nu 3500 kWh waarvan 3000 via zonnepanelen. Dan hoef je maar 500 kWh te betalen.
In 2031 betaal je gewoon 3500 kWh die je gebruikt. Voor de 3000 kWh die je teruglevert krijgt je dan teruglever vergoeding. Dat kan verschillen per elektriciteitsbedrijf schijnt het, maar bij Essent is dat 5 cent per kWh. En 3000 x 0,05 is 150 euro.
Als tegen die tijd de elektriciteit 70 cent of meer kost per kuub, betaal je dus 3500 x 0,70 =2450 - 150 = 2400 euro. Tsjakka.

Zonnepanelen kosten al snel voor een beetje opbrengst 4.500 euro. Dat moet je dus binnen die 6 jaar terugverdiend hebben, waarbij je dus vanaf 2025 nog maar bijna de helft krijgt van wat je zelf opbrengt.

Hier is dat mooi beschreven, staat ook een tabelletje bij wat voorheen de salderingsregeling was en wat de nieuwe is per 2025.

Ik noem dat overigens zelf met een deftig woord: diefstal.
 
@janblues die lexus heeft vast een hybride aandrijflijn en die mogen weinig tot niets trekken

mooi samen gevat @Black Tiger
links om of rechts om de roverheid krijgen hun centjes punt is alleen hoe ze dat het beste doen zodat de meeste burgers het niet merken/opvallen.
heb zelf ook al eens lopen rekenen maar kan panelen in de praktijk wel uit?
je investeert een giga bedrag (en koopt dus daarmee een bulk energie in een klap) maar die energie is fictief en dus niet te peilen.
vervolgens klap je terug in je kosten van het net getrokken maar leg dat eens naast elkaar zeker als die salderings regeling weg valt.
enigste optie met panelen is nog, naar mijn id, om die energie in een vat te pompen met spiralen zodat dat voorverwarmde water door je ketel komt om te douche of cv te verwarmen (moet je wel de ruimte hebben om dat vat te plaatsen.. ik heb nu al ruimte gebrek)
maar probleem is nog hoe weet dat systeem welk energie er van de panelen komt en welk van het net?
misschien laten schakelen op de amp over de kabels die van de panelen komen?

mijn praktijk voorbeeld was
10k investeren en dan heb je genoeg panelen
maar doorvragende krijgen de antwoorden steeds meer een "glazenbol" effect...
er wordt gegooid met allerlei termen die naar mijn id gebruikt worden om verwarring te zaaien en dan nog het feit dat je een verkoper met "een eerlijk" verhaal voor je hebt.
daarbij komt ook nog eens dat als je pech hebt en je panelen beschadigen bij een hagelbui ze eigenlijk niet meer verzekerd zijn.
leg mij maar uit en dan het echte verhaal, wat heeft het gekost (dan ook de totale kosten incl aanpassingen aan huis en meterkast) en wat heeft het tot nu toe opgeleverd.
welke problemen heb je gehad (al dan niet garantie) en hoeveel jaar moet je nog met die prognose voor dat je kiet speelt.
 
Boets woont afgelegen in het bos BT.
Hij heeft vast nog een ouderwetse draaistoel meter. Dan krijg je maximaal terug. :applaus:
 
@ Jan, helaas niet, gewoon slimme meter. Zijn hier van alle gemakken voorzien, gas, licht, water, kabel en zelfs glasvezel. O ja en de politie rijdt hier zins kort ook niet meer op varkens. ;)
 
Ik zie ook dat glazenbol effect.
De enige manier waarop je straks echt nog rendement van je eigen duur betaalde zonnepanelen hebt, is als je zelf ook accu's gaat kopen en dan de elektriciteit in je eigen huis verzameld en van daaruit gaat gebruiken.
Kortom, dat gaat dus ook geld kosten want die accu's zijn ook niet gratis, nog even los van het feit dat je er ook plek voor moet hebben.
 
Oh... zojuist werd ik gewezen op dit artikel. Blader eens wat lager dan de helft. Dan zie je de verschillende teruglever vergoedingen per leverancier.
Daaruit blijkt dat o.a. Mega en Essent het laagst zitten, maar er verder behoorlijk grote verschillen tussen zitten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan