2,5" HD montage met adapter

B

bertk

Ik wil een 2,5" hd in m'n dreambox monteren en heb daarvoor een adapter ingekocht. De dreamboxkabel past maar op één manier aan de adapter maar de adapter kan op 4 manieren aan de schijf worden gemonteerd.

De female adapter heeft 22 paar kontakten. De harde schijf heeft echter 24 paar kontaktstiften, eerst een rij met 22 paar dan een opening en dan nogmaals 2 paar.

Kan iemand mij uitleggen hoe de adapter moet zitten, links, rechts, ondersteboven of rechtop?

Wie o wie??

Die 2 paar extra contacten zijn bedoeld voor jumpers.

Die moet je dus niet gebruiken voor de adapter.

Verder moet je ff goed kijken of er niet toch 1 nokje in je adapter, en 1 pinnetje minder in je contactblok zitten.

Dit moet dan in het midden zitten, is exact hetzelfde als bij de "grote" versie.

Is die adapter toevallig een klein printplaatje, en zitten er daar nog een paar niet gebruikte soldeer contacten op ?

Misschien op de plaats waar anders die paar extra conacten voor de jumpers op uit zouden komen ?

Want das dan een weggevertje natuurlijk.

Kijk verder even of je een merkje kunt vinden op je adapter.

Dat merkje moet dan pin 1 aangeven.

Nu nog uitvinden waar pin 1 op je HD zit, maar meest waarschijnlijk is dat aan de kant van de jumpers.

1 pin minder aan de hd klopt, helaas geen nokje minder aan de adapter. Goed om te weten dat de 2 extra paren voor de jumpers zijn. Heb dan nog twee mogelijkheden, rechtop of op z'n kop.

Aan dezelfde (jumper)kant zitten de twee stroomtoevoerkabels. Bedoel je dat als soldeerkontakten?

Ik krijg de volgende foutmelding:

Mainmenu > installatie > systeem > harde schijf > formatteren > (internal-Master) > Model: Grootte schijf: Bus: internal-Master

druk rode knop= format hdd > "Wilt u echt de harde schijf formatteren?" > ja > X : Kan harde schijf niet formatteren. Lees handboek a.u.b. Fout: Mkfs failed.

Wat betekent dit?

Fout: Mkfs failed
Dat betekent at het MaKeFileSystem commando (oftewel formatteren) niet gelukt is. Dat hoeft niet te betekenen dat de HD niet goed aangesloten is.

Ga even naar de setup en dan system setup en dan HD. Als hij daar gezien word zou het goed moeten zijn.

Ik heb ook al eens meegemaakt dat een Dream een HD niet wenste te formatteren, deze was ook nieuw en stond ook geen partitie op.

Daarna heb ik er gewoon met windows een partitie op gemaakt met fat32 en deze later opnieuw in de Dreambox door de Dream zelf laten formatteren en toen werkte het wel.

Doch dat is een mogelijkheid, het zou ook kunnen zijn dat hij dus inderdaad niet goed aangesloten zit.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan